Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 16 februari 2011

De taxi staat voor!

Vanmorgen is het hier lekker rustig, de jongens zijn aan het spelen want ze hebben vandaag vrij, de juffen moeten zelf naar school! Vraagt mijn Oudste Zoon net: Waarom hadden ze het morgen niet gedaan? Dan moeten we 2 x naar school...Tja, waarschijnlijk deden ze dat erom...
Dus tijd voor een berichtje, kranten doornemen en na de koffie koekjesdeeg klaarmaken, want de trommel is gisteren leeggegaan. Over het avondeten hoef ik niet in te zitten want sinds de 2 oudste jongens voor B zwemlessen in de namiddag, eten we 's woensdags friet. Alleen wil ik nog wel pap koken maar dat kan ruim van tevoren.

Vanmiddag wordt het wel weer anders, dan moet ik met een dochter naar de huisarts en gelijk maar, we zijn dan toch in de stad, naar de opticien. Haar ene oog was nl. een tijd terug al fors in de min, maar hebben nog geen bril genomen omdat het andere oog goed is. Maar nu heeft ze heel vaak hoofdpijn, dus laten we de ogen weer opmeten en dan toch maar een bril, of 1 lens, dat kan ook. Ik weet nog niet wat het beste zal zijn. En daarna dus de zwemles van de jongens, nou dan schiet er niet veel tijd meer over.

Vaak heb ik dat gevoel wel dat ik wel een vervoersbedrijf run... Kinderen brengen en halen van school, gelukkig rij ik samen met iemand uit de straat, dat scheelt! Dan al de activiteiten nog, bezoekjes aan tandarts etc etc. Omdat onze meiden op een school zitten waarvoor ze met de bus moeten gaan, zijn er ook nogal eens verjaardagen waarbij weer gereden moet worden. Eén van de meiden heeft een groepje vriendinnen waar ze zo om de 3 à 4 weken op zaterdagavond gezellig bij elkaar zijn, beurtelings bij de een en de ander. Ze kijken dan een film, doen een spel of kletsen alleen maar. Wat lekkers erbij, leuk hoor! We stimuleren het, zijn blij dat ze niet op de straat hangen of weet ik waar!
U vraagt, wij draaien, zeggen we dan tegen elkaar als dochterlief ons met de ogen knipperend lief aankijkt.
De taxi staat weer voor! Natuurlijk zijn er ook grenzen en we proberen veel te combineren of te verdelen met anderen. Ik ben benieuwd of er onder lezers ook dat gevoel is, van een taximiep te zijn...

Een auto is echt onmisbaar als je op het platteland woont, alleen de basischool is al 3,5 km. Met mooi weer fiets ik weleens, maar mijn conditie is niet al te best op het moment en Middelste Zoon moet dan achterop en we moeten ook nog een brug over.
Dat lijkt me het fijne van in het dorp te wonen, dat je dan lekker met de fiets even hier of daarheen kan...maar de ruimte en de rust hier vind ik ook weer heerlijk!

Nou, de jongens gaan stoeien, dat wordt dus wat drinken en hup, naar buiten!

1 opmerking:

  1. Ja, dat ken ik, dat taxibedrijf. En dan met 9 kinderen, dan blijf je wel bezig. Ook omdat mijn man nachtblind is, dus ik mag die klusjes opknappen. Ik maak er gewoon iets leuks van. CD mee, of ik neem mijn laptop mee en ga zitten werken (tijdens een club of jeugdbijeenkomst), daarna neem ik ze gewoon mee terug. Over een poosje hebben we vast meer rijbewijzen in het gezin...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...