Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 25 februari 2011

Geen vakantie, wel een smulpartijtje!

Als ik al die vakantieverhalen lees in andere blogs, krijg ik er ook wel zin in, wat is het gezellig bij iedereen!
Hier hebben de knullen nog geen vakantie, pas met carnaval en begint volgende week pas. Wij vieren zelf geen carnaval, zijn niet katholiek, maar we wonen nou eenmaal in een streek waar het wel veel gevierd wordt. Wel hebben twee dochters vrij, dus hier is het nogal verspreid...

Ik heb mijn blogje een beetje veranderd, ik weet al die mogelijjkheden nog allemaal niet zo, ik rommel maar wat aan. Maar het ziet er nu wel aardig uit, vind ik. Na beraad heb ik besloten toch met mijn eigen naam te publiceren, het gaf me toch een wat vreemd gevoel, zo'n pseudo-naampje. Ik ben dus echt Jolanda, aangenaam!

Op school werkt Middelste Zoon over het thema restaurant. Verschillende moeders namen gisteren een groepje kinderen mee naar huis om iets lekkers te gaan maken, wat daarna in de klas verdeeld en opgegeten werd. Ook ik had me opgegeven en zo arriveerde ik, met 4 koksmaatjes met mooie mutsen in mijn keuken, waar alles al klaarstond.

Ik laat de foto's maar spreken, we bakten koekjes (gewoon recept) en die versierden ze met kleurig strooisel. Veel hartjes erbij, er waren 2 meisjes bij, echt van die heerlijke giechels... Koekjes hadden ze nog nooit gebakken dus ze genoten enorm! De 2 jongens (waaronder onze Middelste) doen het wel vaker, maar zoiets blijft altijd leuk om te doen....




Terwijl de koekjes gaar werden maakten we nog chocoladegalettes zoals ze officieel heten, maar dat is zo'n moeilijk woord, wij noemen dat gewoon chocolaatjes met gekleurde spikkels. Heel simpel: Chocolade (wij gebruikten melk, maar puur of wit kan ook) in stukken breken, laten smelten tot ongeveer 40 graden, terug laten koelen tot ongeveer 30 door enkele achtergehouden brokjes toe te voegen. Ik smelt de chocola altijd in de magnetron, in een afgedekte kan (speciaal voor gebruik in de magnetron). Dan met een lepel voorzichtig rondjes maken op een vel bakpapier. Daarna bestrooien met de confetti of wat je ook maar wilt. Kwartiertje in de koelkast om weer hard te laten worden.

Dit is dan het resultaat! Ik vond dat onze koks allemaal een pluim hadden verdiend en trots droegen ze dat lekkers de klas weer in. Daar stond al veel ander lekkers te wachten, echt leuk allemaal!

In het thuisfront mopperden ze wat, ze zagen al die heerlijkheden letterlijk hun neus voorbij gaan...
Dus ik ga gauw beginnen met mijn werk, wellicht is er dan vanmiddag nog tijd om met ons eigen clubje weer aan de bak te gaan!

1 opmerking:

  1. Ha Jolanda,

    Leuke blog heb je. Jammer, nog geen vakantie. Een troost: de jouwe komt nog, de mijne is bijna over. En van de kinderen dus ook..

    Met mijn vriendin, van wie de rencensieblog is, eens een bak koffie drinken en gelijk serieus praten over verkeerde spelling op internet.. Hoor je vast nog wel van!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...