Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 28 februari 2011

Maandagmorgen

Maandag is hier al een paar jaar de dag waarop de kamer de wekelijkse beurt krijgt. Vroeger deed ik dat op donderdag of vrijdag, maar dat gaf elke week zo'n stresserig gevoel! Want er zijn altijd onverwachte dingen en voor ik het weet hol ik weer achter de feiten aan...En op maandag, zoals ik al eerder schreef, moet hier toch altijd wel weer opgeruimd worden, na het weekend. Dus na het opruimen stof, zuig en dweil ik de boel meteen en ziet het er weer prima uit! Deur evt. dicht, zodat het niet meteen weer een zooitje wordt.
Als het me lukt, doe ik ook meteen de keuken (die staat eigenlijk voor dinsdag op 't program), dan heb ik dinsdag weer tijd voor andere dingen. Aan het eind van de week hoeft de kamer dan alleen nog maar een snelle beurt, die door één van de kinderen kan worden gedaan.

Het is altijd lekker als je ongestoord door kunt gaan, maar als spil van het huishouden lukt dat niet zo vaak... Jongste moet "klassen" (plassen), het hele ritueel van stickertje uitzoeken en opplakken er weer achteraan, hèhè. ('t Werkt wel, ben supertrots op hem.) Snel weer verder...Tringgg, telefoon. blablabla...., snel weer verder...Trrrr, deurbel, of ik iets wil geven voor...momentje, geld pakken, babbeltje, dag hoor. Snel weer verder... Jongste vraagt assistentie (bij wat dan ook)... snel weer verder... En iedere keer moet je de draad weer oppakken en dat schijnt, zo las ik pas ergens, veel tijd te kosten! Helemaal vervelend is het, als je ineens ergens voor de deur uit moet. Maar nu is het af, pauze voor mij!
Vandaag heb ik de keuken maar een beetje met de franse slag gedaan, want ik wil morgen de laatste keukenkast uitmesten. En vanmiddag staan de rekeningen en het papierwerk te wachten!

Verder is er nog de klus van de hobbykamer. Aan het eind van de vorige week was er de klad gekomen in het dagelijks kwartiertje, maar nieuwe week, nieuwe kansen, vanmorgen is dat ook weer waargenomen!
Wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. Hoi Jolanda,

    Ik las je berichtje op m'n blog en ben dus meteen eens een kijkje bij jou komen nemen. Wat een gezellige, stukjes en wat een geweldig leuke foto heb je boven aan staan!
    Je stukje over het huishouden is erg herkenbaar. Wij hebben niet zo'n groot gezin als jij, maar ook ik merkte dat het niet werkte zonder vaste dagen voor dit en dat. Nu we vaste dagen hebben gaat het veel beter, maar als je niet oppas komt er inderdaad steeds iets tussendoor!

    'k Ga je volgen hoor!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...