Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 21 februari 2011

Kleding repareren

Pff, wat een drukte was het weer in het weekend!
Vrijdagavond zijn we naar de uitvoering geweest van de Scratch Messiah, in Leiden. Dit zijn avonden die worden georganiseerd voor jongeren. Het zijn dus vooral jongeren die zingen. Echt mooi, al die jonge stemmen en ook prachtige muziek! Maar wat waren we laat (of vroeg..) thuis! Gelukkig hadden we de andere dag niets bijzonders in de planning. Toch is er altijd het nodige te doen in een gezin van 8 personen!
En toen bleek dat we misgrepen naar een paar dingen, ben ik toch maar naar de winkel gegaan, al doe ik dat eigenlijk nooit op zaterdag, tenminste, niet voor gewone boodschappen. Ik dacht, nou dan doe ik het gelijk maar goed, maar helaas, het muntje voor het karretje was plotseling onvindbaar (grrrr) en ik had verder alleen mijn pasje bij me. Dus maar alleen dat hoognodige meegenomen.
Op zondag is het hier nooit rustig, ik ben altijd wel blij als de sfeer goed is. De opmerkingen kunnen hier heen en weer vliegen in een behoorlijk tempo, waarbij soms zúlke klinkende volzinnen geproduceerd worden, dat je denkt; heb je daar nou op zitten repeteren, maar nee, dan zijn het toch spontane opmerkingen!  Dat is dan de afdeling van de pubers.
De andere groep kinderen, de jongens dus, hebben weer heel andere dingen. Voor hen ben ik weer nodig om ruzietjes te beslechten, om ze soms op gang te helpen met iets, een spelletje en natuurlijk voorlezen.
Na de weekwisseling ben ik dan wel weer blij als het maandag is, even bijkomen van de kakofonie van geluiden!

Vanmorgen ben ik begonnen met het opruimen van de hobbykamer, daar las ik een goede tip voor bij Karien op haar blog Dagelijks leven met de Achterbergen (mag wel hè Karien): elke dag 1 kwartiertje, daarna alles gewoon laten liggen. Want wat is nou een kwartiertje per dag? Ik heb, heel flauw misschien, de kookwekker gezet en ben begonnen, ik dacht dan hoef ik geen minuut langer in dit deprimerende hok te blijven. Maar wat blijkt: een kwartier is veel te kort! Voor je goed en wel een beginnetje hebt, zou je alweer moeten stoppen! Enfin, dat begin is er. Ik ga beginnen met de hele hoop verstelwerk, die opgestapeld ligt. Zo zag ik een nog goede speelbroek (hier dragen ze voor "achter" altijd oude kleren) waar alleen een nieuw stuk knoopsgatelastiek in moet! (Waarom had ik dat niet meteen gedaan?) Meegenomen naar de keuken, mooi klusje voor tijdens de koffie.
Ooit heb ik ook tussen rommelmarktspullen een mooi stapeltje staaltjes van leer gevonden, van dat soepele suède-achtig leer. Dat gebruik in nu om nog goede broeken te repareren, het is heel stevig! Hier hebben de jongens soms ongelooflijk snel gaten in de pijpen! Voor spijkerbroeken gebruik ik wel spijkerlapjes maar ik had nog een paar andere broeken, waar dat niet op kon. En badges hebben ze heel mooie hoor, in de winkel en op de markt. Maar dan moet je al gauw rekenen op 3 tot 5 euro per stuk! Ik kan bij de Hema een níeuwe broek kopen voor 10 euro! Dus maak ik zo mijn eigen badges.

Tegenwoordig zie je dit soort dingen ook op truien, dus volgens mij zijn dit eigentijdse, originele broeken geworden, waar de boys nog een tijd mee kunnen doen!

Tijd weer voor andere klusjes, als spil zit je nooit lang stil!

3 opmerkingen:

  1. Goed bezig! De kookwekker is ook een tip van de Huishoudcoach hoor, da's helemaal niet zo gek. En inderdaad, een kwartier is kort, dus doe je het de volgende keer makkelijk weer.
    Is het bij jullie nu geen voorjaarsvakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontdek je zomaar Joke...
    Leuk, weer een nieuwe blog die 'in de gaten' moet houden ;-)
    Veel suc6, vanaf ga ik met je meelezen als moeder van 4 kids...
    Herkenbare dingen schrijf je, zo leuk om te lezen dat het bij een ander 'ook wel is wat is'...

    Groet, Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joke
    ik dacht ik ga ook eens een kijkje bij je nemen.
    leuke blog ik zal je zeker in de gaten houden.
    want i denk dat ik van jou ook wel weer tips kan oppikken leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...