Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 2 maart 2011

Een mandje voor dit, een koffertje voor dat...

Zojuist de laatste kast van de keuken voltooid, heerlijk wat een ruimte ik daarin nu weer heb! Ik kwam nog een hele stapel slabbetjes tegen, die gebruik ik nooit meer, dus kunnen een deurtje verder. Jongste draagt alleen met zondags goed aan nog een schortje, en die hangen allemaal net achter de kelderdeur, aan een paar eenvoudige ophanghaakjes (paar grote spijkers...). En zo nog meer rommel waarvan een flink deel wegkon.

Langzaam... maar zeker, krijg ik zo het huis wel opgeruimd en schoongemaakt. Zo heb ik me de gewoonte eigen gemaakt om de sokken altijd meteen te stoppen. (ja ik stop ze nog.) Als zoonlief 's morgens naar beneden komt en er ineens achter komt dat er een gat in zijn sok zit, maak ik het, als het even kan, gelijk in orde. Vroeger lagen hier nl. stapels stopwerk, maillots en werksokken enz. Maar nu heb ik mijn stopgaren in een leuk rieten mandje gedaan en dat staat in het keukenraam. Voor het grijpen dus.

En zeg nou zelf: dit ziet er leuk uit,

maar dit alweer beduidend minder, dus onder koffietijd gauw weer even stoppen. Eigenlijk zo gebeurd.

Een blik rondom me leert me dat ik eigenlijk best dol op zulke koffertjes ben.....ik zal ze eens verzamelen...wel 5 liggen er!


De bovenste is dus mijn stopmandje, die eronder het lenzenmandje van Jongste Dochter, het (scheer)spiegeltje past er net in, met de vloeistof e.d. Eigenlijk staat die op haar eigen kamer maar is vanmorgen blijven staat en zeg nou zelf, zo'n koffertje is aangenamer om naar te kijken, dan losse rommel!
Die daar weer onder is mijn pleister/verbandkoffertje, daaronder mijn kappersmandje, scharen en mantel, tondeuse, 't past maar net (eigenlijk is deze wat te klein).
De onderste koffer kreeg ik pas van mijn moeder, 'k ga nog bedenken wat ik daarin zal doen...En het leukste is, de andere koffertjes zijn gekocht voor een paar centen, in de kringloop of op de rommelmarkt!

Gelukkig is het nu weer droog buiten, vanzelf krijg je dan weer meer zin in alles.
Gisteren had ik echt een dip, ik vond dat alles me maar slecht afging, dan ga je twijfelen over de opvoeding en het voorbeeld dat je geeft, ik voelde me in alles zo tekort schieten en niks waard...
Op een gegeven ogenblik spreek ik mezelf dan maar eens flink toe: Ben ik nou helemaal gek geworden?! Ik ga toch niet liggen zwelgen in zelfmedelijden? Ik ben nu gewoon MOEdeloos omdat ik verMOEid ben. Dus probeer ik er overheen te zien, vannacht eerst maar eens goed slapen, morgen ziet het er vast weer anders uit...
En dan ga ik toch maar naar de Bijbelkring-avond, en ziet alles er al anders uit - nog vóór ik uitgerust ben...!
Dat God mij dan weer zo bemoedigt, dat ik weet, dat Hij mij wil horen, en mild geeft en niet verwijt... Dan is er niets veranderd, maar ik kijk er weer anders tegenaan!

Nu ga ik snel naar buiten, want er is daar ook zoveel te doen, dat ik - voordat ik er te diep over ga nadenken - gewoon ergens ga beginnen!

2 opmerkingen:

  1. Super van je, om jezelf zo op te (laten) voeden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Karien, fijn dat het met Frank ook goed gaat! Ik heb ook nog een berichtje op jouw blog gezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...