Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 18 april 2011

Auto en huishouden in de soep

Afgelopen week zou ik een van de dochters met vriendin wegbrengen. Ik reed achteruit de garage uit, daarbij wankelde een fiets...maar gelukkig bleef hij staan. Verder achteruit.... en daar reed ik tegen een stel buizen aan, die op een kar klaar lagen. Normaal staat daar niets en ik had niet goed gekeken. Dom-dom-dom, hele achterruit aan diggelen, zelfs de achterklep verfommeld. Gelukkig geen geraakte mensen, maar o wat baal je dan!

Nu hebben we een leenauto en staat de Zaffira bij de garage, kost ons een hele nieuwe achterklep (doen we wel een tweedehandse, maar toch).
Die leenauto, daar hadden we bij voorbaat al onze twijfels voer, onze ervaringen op dat gebied zijn niet zo super. We hebben er eens een gehad, die van ellende bijna uit elkaar viel. Als je schakelde kraakte het ding zo vreselijk, dat ik niet verbaasd zou zijn geweest als ik een losse pook in mijn handen had.
Een andere keer hadden we een leenauto met een akelig parfum: zodra je erin kroop, werd de adem je bijna benomen door de opdringerige stank van sigaretten. Zó erg, dat ik de voorkeur nog gaf aan de krakkemikkige versnelliingspook.
Deze die we nu hebben zou het label Leenauto natuurlijk niet mogen dragen zonder ook een paar mankementen te hebben: Een grote barst in de voorruit en een radio waarvan het hele voorstuk bij het minste of geringste drempeltje eruit knalt.
Maar hij rijdt goed! Dus redden we er ons prima mee tot onze eigen auto weer klaar is. Je kunt in het veld niet zonder auto hoor.

Afgelopen zaterdag was ik 's ochtends om een of andere reden niet vooruit te branden en dus liep mijn huishouden een beetje in de soep. Bovendien bedacht ik  's middags pas (gelukkig op tijd) dat de jongens extra zwemmen moesten. Het eind is bijna in zicht: hopelijk mogen ze allebei eind mei afzwemmen voor B. Ze willen niet meer verder en stiekem hang ik daarvoor de vlag wel uit, want ik ben het best zat aan 't worden, dat gerij.
Maar nu ligt er dus nog een berg was, waar je u tegen zegt. Is wel vaker, op maandag. Zeker als de meiden hun kamer hebben schoongemaakt. Het ruimt zo lekker op hè, gewoon de hoop kleren van je stoel en de vloer oprapen en in de wasmand gooien (of ernaast, als die te vol zit...).

Dus het is hier een echte maandag! Ik heb dan weleens het gevoel: Help, waar zal ik beginnen??
Maar het helpt om prioriteiten te stellen: allereerst mijn was, als de trommel draait, kan ik er verder even niets aan doen, maar zodra hij klaar is, nieuwe erin en de andere ophangen (in die volgorde ja). Tussendoor de kamer doen.
En kijk, dan ziet het er alweer anders uit. Een pauzemomentje achter de computer, dan de etensboel weer klaarzetten voor het spitsuur tussen de middag, en dan weer kijken wat we nog meer kunnen doen.

9 opmerkingen:

  1. Oei, ja dat is balen zeg, maar het is gelukkig matrieele schade. Wel vervelend. En wat het werk betreft, ja dat moet je zelf oplossen ik zal wat kaboutertjes sturen. Fijne dag en geniet van het heerlijke weer en de wapperende was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe dat zelf ook wel eens, alles in de wasmand :) 't Is in elk geval weer schoon. Jammer van de schade.
    Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zeg, die schade. Gelukkig niemand gewond.

    Vandaag moest ik werken en morgen ook, dat is helemaal zo'n lastig begin van de week, je hebt voor je gevoel op woensdag al zo'n achterstand... Gelukkig heeft manlief de badkamer vandaag alvast gedaan.

    Fijne week, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat vervelend zeg wat er gebeurd is.

    zelf was ik zaterdags alles weg, want op maandag werk ik ook de hele dag.

    fijne week,

    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè getsie, daar loop je niet op te wachten, op zo'n gevalletje schade.... En wat je werk betreft: ik ken het gevoel en 'k los het meestal op dezelfde manier op. Eerst de wasmachine aan en even alles op een rijtje zetten... dan komt het altijd weer goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat zonde zeg van je achterklep! Zo dacht mijn moeder eens een vlaggenmast te vervoeren, bleek die te ver uit te steken: dwars door de ruit!
    Maandag moet ik ook altijd eerst ruimen voor ik kan beginnen, t hoort erbij denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, balen..Maar geniet van je was buiten,hier is het nog koud en rond het vriespunt.
    Maar eens zal het toch lekker worden!
    Geniet van jullie mooiweer verhalen.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh dat met de auto had ik ook kunnen zijn echt balen he!!!
    En van de was zo herkenbaar onze oudste heeft er ook een handje van opruimen door het allemaal maar in de was te gooien schoon of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. JIJ KON MIJN NIET VOLGEN.
    MAAR IK KON HET NU WEL BIJ JOU.(HIHHI)

    WAT EEN MOOIE FOTO'S VAN DE BEVALLING VAN DE KOE!!

    IK WIST DAT NIET DAT EEN HOND DRAGER IS VAN EEN ZIEKTE!
    IK VIND HET ZO WIE ZO RAAR DAT MENSEN OVER WEILANDEN LOPEN ALS DIE NIET VAN HUN ZIJN.

    IK ZIE EEN WEILAND ALS DE TUIN VAN EEN BOER.

    JE LAAT JE HOND TOCH OOK NIET JE HOND UIT BIJ JE BUREN IN HUN TUIN.

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...