Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 13 april 2011

Een grote beurt voor de jongenskamer

Vandaag besloot ik om de kamer van de jongens eens een goede beurt te geven en hun kledingkasten na te kijken. Veel zin had ik er niet in, maar die moet je weleens maken, dus ben ik op tijd begonnen. Bovendien is het ook nodig om te weten wat ze evt. nog moeten hebben. Als je iets gaat kopen terwijl achteraf iets dergelijks nog achterin de kast lag krijg je daar ook spijt van. Ik doe ook aan doorschuiven, dat gaat hier gewoon in dezelfde kast door. Is het voor Oudste te klein, gaat het naar de middelste plank voor Middelste Zoon, en zijn shirts kunnen nog een plank lager voor Jongste. Want hoewel er 3 jaar tussen hen zit, is Jongste erg groot en kan er direct achteraan weer in. Er zijn dus heel wat shirts die 6 jaar een plekje innemen in die kast! Want ze kunnen iets ca. 2 jaar aan (soms maar 1 jaar , maar goed).
 Ik krijg gelukkig wel het een en ander aan kleding, daar ben ik altijd wel blij mee. Al is het maar voor achter. Gevolg is wel dat de kasten nogal vol zitten, terwijl sommige dingen nooit gedragen worden. Tijd voor actie, dus! Zo hebben ze behoorlijk wat bloesjes hangen, terwijl ik niet zo van de bloesjes ben. Geef mij maar shirts en sweaters of vesten, vind ik veel handiger. Een paar stoere bloesjes mogen blijven, de rest gaat weg. Ik geef overbodige kleren aan mijn moeder, die ze sorteert samen met een vriendin en dan gaat het voor het goede doel weg.
De jongens trekken 2 x per week wat schoons aan, en als ze thuiskomen van school en buiten willen spelen moeten ze speelkleren aan. Daar wordt dan een week mee gedaan. Alleen als ze echt vies zijn, krijgen ze natuurlijk wel iets anders aan.

Van lieverlee waren er nogal wat enkele sokken gekomen, ook maar eens uitzoeken.... Pas vond Middelste Zoon een sok die al een tijd zoek was...in de boot (speelhut in de tuin). Helemaal blij kwam hij hem laten zien...zijn geliefde Takeltje (van Cars)... het geval zag er niet uit, heeft heel de winter daar gelegen, maar na uitwassen was hij toch weer heel toonbaar!
Gelukkig blijk ik niet zoveel nodig te hebben. Alleen wat broeken, die slijten ze hier zo ongelooflijk snel.... Ik let er zelfs op bij het kopen, dat het een gladde broek is. Ik bedoel zonder al die figuurnaden en zakken op de pijpen. Hoe leuk ook, ik ga ze pas kopen als ze niet meer (zoveel) over de vloer kruipen. Want zo'n broek valt haast niet te repareren. Dat doe ik met die gladde wel.

Ook de andere kasten en planken heb ik maar eens goed opgeruimd. De laden even nagekeken of er geen al te gekke dingen in liggen (iets levends ofzo...), dat zijn nl. de plaatsen waar de jongens hun schatten en aanverwante rommeltjes mogen bewaren. Van tijd tot tijd moeten ze die zelf eens uitmesten.
Binnenkort op koninginnedag wil Ouste Zoon wel met een kleedje gaan zitten om spulletjes te verkopen. Daarom hou ik gelijk maar wat apart wat wel weg kan. Ze moeten zelf ook nog maar eens kijken wat ze kunnen missen. Mogen we van dat geld dan iets kopen? vroegen ze me. Ik haastte me om te zeggen dat dát niet de bedoeling was (eerst opruimen en dan weer zooi naar binnen dragen...nee hoor). We houden het geld apart en we gaan er een keer een dagje van uit, veel leuker!

Terwijl ik zo aan het werk was en de hele slaapkamer zo ongeveer overhoop was, belde Farmer. Of ik even tijd had (eigenlijk niet) en kon vegen op de kuilplaat... Dat deed ik dus maar, want vandaag komen ze bierbostel (bijvoerproduct voor de koeien) brengen en dat moet bovenop de rest van de maiskuil gestort worden, zodat het gelijk op gevoerd kan worden. Maar die maiskuil moet eerst nog gauw omlaag gehaald worden. Voor de leek is dit misschien niet duidelijk, hoop het jullie t.z.t. nog wel uit te leggen, maar de boerenvrouwen ( ik weet dat er zijn die ook meelezen) weten vast wat ik bedoel.
En ach, da's ook weer gezellig, zo samen even bezig te zijn.

Daarna weer verder met de kamer, gelukkig is het nu klaar. Straks moeten we naar een verjaardag van een neefje, zwemspullen gelijk mee zodat we direct door kunnen. Dan nog eten, iets makkelijks, maar de friet komt mijn neus onderhand uit, dus vandaag wordt het rijst met kipfilet die ik zo eerst vast in blokjes snij en in de ketjap zet. Satésaus erbij en erwten en sla. Zo simpel, maar ze smullen er vast weer van.
Alleen deze knul lust geen rijst...
't Zou ook al te mooi zijn, iets op tafel te kunnen zetten wat echt iedereen lust...
Deze foto laat heel goed zien waar Jongste vaak zo zoet mee kan zijn.

Ik bel net een jonge moeder uit de gemeente en ik kan haar ook een doos vol kleertjes (van Jongste) geven!

Zo hebben jullie weer gezien waar ik zoal druk mee ben geweest. Vanavond wil ik eigenlijk nog wat aan de administratie doen, maar 'k weet niet of me dat nog lukken zal...
En dan nog een weblog bijhouden...eigenlijk te zot, maar het is zo leuk en geeft me veel voldoening om al die woorden en verhaaltjes in mijn hoofd op (digitaal) papier te zetten!

5 opmerkingen:

  1. Pfff,die opruimacties op de kinderkamers vind ik ook niet zo leuk.Onlangs ook eens in de kleerkast gekeken hier en spullen van de oudste doorgegeven aan de jongste,ze schelen 3 jaar en zijn op dezelfde dag geboren(2 oktober)dus qua kledij klopt het wel hoor,de jongste kan nog heel veel dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te lezen nou je bent ook wel druk, enne vooral niet stoppen met bloggen....

    heb onlangs ook de kleren uitgezocht, en weet je had drie zakken klaar liggen in de schuur, 1 was er voor een kennis en wat bleek, heeft lief al de zakken in de container gekiept, errug, was wel effe boos...maar ja het is gebeurd.


    fijne avond nog
    gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh nee....ik zie een sokkenstapel....daar krijg ik nachtmerries van. Man en 2 zoons dragen ALLEMAAL ZWARTE SOKKEN.
    Je blog is gezellig. Ik ga je volgen (Op een andere pc kan ik de volg-optie wel zien...erg vreemd)
    Groetjes,
    Marion
    http://sjonkehopstaken.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet je weer een lekker gevoel geven als alles weer geruimd is! Voor de meiden heb ik al wel inkopen gedaan, maar uitzoeken moet nog gebreuren. Je jongste kan leuk spelen zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey echt grappig ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan;-)
    de kinderkleding uitgezocht op wat ze echt dragen en willen. En wat niet en dat heb ik in een zak gedaan en in de voddenbak, Dit omdat het vooral kleding van de oudste was en niet voor doorschuiven geschikt en ik niemand in omgeving wist die ik hiermee kon verblijden. lekker he als het zo opruimt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...