Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 22 april 2011

Rondje door de tuin en de pinken naar de wei

Wat is het lekker weer. Er is in een druk gezin én op een boerenerf en tuin altijd wel het nodige te doen. Maar soms moet ik even een stapje terug doen. Het warme weer is heerlijk, maar ik moet altijd even wennen. Aan de ene kant geniet ik ervan, aan de andere kant maakt het me vaak moe. Meestal heb ik dan ook nog hoofdpijn, maar dat valt nu mee.
Gisteren maakte ik met mijn fototoestel een rondje door de tuin:
Dit is maar een klein hoekje van de tuin.
Gek, als je het zo op de foto ziet, lijkt het net of het ergens anders is.
Dat is wel leuk aan het bloggen: gewapend met mijn camera loop ik regelmatig gewoon zomaar een rondje. Niet alles komt op het blog, maar zo maak ik wel veel meer foto's dan ik eerst deed.

Een dikke kikker op het randje van de vijver.
Terwijl we buiten koffie drinken, tracteren de kikkers ons op een gratis concert.

De jongens maken een huisje van het hokje van de glijbaan.

\
Beneden bij het trapje staat een lekker soepje te pruttelen....
Vol met verse ingrediënten, zoals je kunt zien.


Ook de pinken gingen gisteren naar buiten. Deze groep heeft vorig jaar ook al buiten gelopen, de meeste zijn al gedekt.
Eerst mogen ze hier op het pad even rondrennen.
Daarna gaan ze in het kleine weitje wat je achter de pinken ziet.
Ze hadden zich al dik kunnen eten in de stal.
Anders eten ze ineens teveel van het verse gras en is de overgang te groot.
Natuurlijk gaan ze gelijk grazen als ze even uitgedold zijn.
Dat is zo'n mooi gehoor, als ze het gras met gretige happen afgrazen.

Vanmorgen gingen ze naar de grotere wei. Daar waar de melkkoeien hebben gelopen staat nog voldoende gras voor de pinken om af te grazen. Zo gaan ze de eerste tijd "achter de koeien aan".
Eerst moet de weidepomp neergelegd worden, dan hebben ze straks ook water.
Lekker rennen!

En de rangorde bepalen...

Daar word je dorstig van!

Het was weer een hele reportage, ik hoop dat jullie er net zoveel van genieten als wij...

Tot slot wens ik iedereen heel goede feestdagen toe.
Vandaag is het Goede vrijdag. Christus dronk de beker van gramschap (van God over de zonden) leeg, zodat degenen die in Hem geloven mogen drinken uit de beker van heil (het eeuwig geluk).
En het Paasfeest is als een zegel over Zijn werk: Hij heeft de dood overwonnen!

7 opmerkingen:

  1. Mooie beelden! Dank je voor dit tripje naar het platteland!

    Mijn dochter heeft vandaag gewoon nog school, op Goede Vrijdag. Vind je dat niet bizar?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he dat weer en dan het dollen van de koeien die voor het eerst de wei in gaan. Mooie reportage, goed gelukt. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke blog heb je, ik lees graag je stukjes!
    Goede paasdagen ook gewenst!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die plaatjes rond je huis. Ik zit ook vaak te dubben: zal ik alles plaatsen of toch maar niet wat foto's betreft. Goede Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, zo'n rondje door de tuin.
    Om de pot met 'groenten' moest ik erg lachen, kon zo een plaatje uit mijn eigen jeugd zijn.
    En dan die beesten die naar buiten gaan: ieder jaar weer vonden wij het een pracht gezicht als de koeien van de buren weer naar buiten gingen. Leuk al die bokkesprongen die ze dan maken.
    Ook voor jullie: Goede Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook gezegend Pasen. Hij heeft alles volbracht; dat is alleen maar te bewonderen.

    Erg leuk rondje. Dank je wel voor je leuk blog. Ik ontspan ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg. Wat een fijne foto's. Dank je wel voor het kijkje achter de (boeren)schermen. Ik geniet er echt van!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...