Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 2 mei 2011

Drukke dagen

Pfoe, we hebben een aantal enerverende dagen achter de rug.
Vrijdag kwamen mijn zus en zwager. Ze wilden zelf hun pas overgenomen vouwwagen opzetten, en het is de bedoeling dat hij ook hier gestald wordt, dus waar kun je dat dan beter proberen? Ze kwamen net toen ik het eten aan het klaarmaken was en waren van plan een frietje te halen in de buurt... Daar wilde ik niet van weten: friet bakken kan ik zelf ook, dus je eet maar mee hoor.  Drie personen meer (neefje was er ook nog bij) maakt ook zoveel niet uit. Ik was met de bereiding van aardappelröstikoeken bezig. Zus had dat nog nooit gemaakt en hielp gelijk maar mee, gezellig! Ik heb het recept al jaren, maar pas zag ik het bij het programma melk en honing ook voorbijkomen, dus hier kun je ook een recept vinden. Alleen doe ik er ook een uitje doorheen. En gewoon ijsbergsla erbij.
Toen Farmer binnen kwam heeft hij de friet gauw nog gebakken, zo was er zeker voor ieder genoeg. Daarna ging ik de koeien halen, terwijl zij de tent probeerden op te zetten. Dat bleek nog een heel gedoe en wij zijn als zussen er tussenuit geknepen om op kraamvisite te gaan bij een nichtje, die vorige week een baby had gekregen. (Het eerste achterkleinkind van mijn moeder!) Anders komt er toch niet van  en de mannen hadden het intussen voor elkaar gekregen om de tent stevig op te zetten. Toen farmer klaar was met melken heeft hij mijn zwager geholpen. Toen we thuis kwamen zaten ze net aan de koffie.

Zaterdag waren er spelletjes op het dorp voor de kinderen. Daar moest ik naar toe met de jongens.
Ook nog vrijmarkt, dat was ook gezellig. De opbrengst van onze spulletjes viel wel wat tegen, maar toch nog zo'n 40 euro. Daar hadden we zelf ook weer wat plantjes van gekocht, en de jongens wilden ook wat kiezen.
 Oudste had een nog gave kiepkar voor 2 euro op de kop getikt.

Thuis nog eten, intussen was het al 6 uur, opruimen, jongens wassen en naar bed brengen. Middelste dochter halen, die was met een paar vriendinnen naar Utrecht geweest, en toen ik eindelijk eens dacht te kunnen gaan zitten, belde Framer. Die was ook nog niet binnen, maar ik wist dat de pinken nog om moesten naar een ander weiland. Bleken die dus door de draad te zijn gegaan.... Dochters en ik dus mee vangen. Toen we weer binnen waren was het al bijna half 11... Eigenlijk hadden we die avond nog een verjaardag, maar ik had al  half en half afgesproken, dat we een andere keer zouden afspreken. Ik probeer altijd wel veraardagen bij te houden, anders kom je nergens meer. Maar eigenlijk hou ik er helemaal niet zo van. Geef mij maar een 1 op 1 gesprek, dat vind ik veel waardevoller. (Maar dat kun je ook niet altijd doen natuurlijk.)

Ik was zondag eerlijk gezegd behoorlijk versleten. Het akeligst vind ik daarvan dat ik er zo snauwerig van word, terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Deze week hebben de kinderen allemaal vakantie. De meiden zijn alledrie werken, alleen de ochtenden, en Jongste dochter voor het eerst.
De jongens vermaken zich meestal wel, en het huishouden doe ik deze week maar met de franse slag. Deze week moet er ook gekuild worden, de regen blijft toch nog uit. Ook nog naar de stad voor schoenen en een jas. Jaja, spil van het gezin...

Ik heb het niet gelezen, maar er schijnt een boek te zijn met de titel: van stresskip naar moederkloek. (Waarom spreekt die titel me nu toch zo aan...?) Eigenlijk ben ik best een stresskip, kan niet zoveel tegelijk hebben.
Maar deze week ga ik kloeken hoor.

Alhans een poging wagen.

7 opmerkingen:

  1. geweldig herkenbaar dit;-)
    tja gastvrijheid is soms vermoeiend maar wel gezellig. Geniet lekker van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij ook heerlijk herkenbaar! Je wil altijd van alles en denkt dat je dat ook allemaal makkelijk aan kan, maar ach ja je blijkt uiteindelijk gewoon maar een mens te zijn... En wat betreft verjaardagen.. 't was of ik dat zelf had geschreven... doe mij ook maar een een op een gesprek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een druk gezin gewoon, waar alles kan volgens mij. Heel gezellig klinkt het. In de vakantie mag het hoor met de Franse slag, deed ik ook altijd en wij hebben maar 1.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh je brengt mij op een idee voor deze week met die rösti's.
    Jij hebt altijd van die gezellige familie dingen, zal wel komen door zo een groot gezin!
    Geweldig!
    Groetjes,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Euh .... men noemt mij de stresskip van de familie haha Je hebt 't maar druk hoor, met 't bedrijf, je grote gezin en alles wat er 'zo' nog bij komt. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'k Sluit me helemaal aan bij Inge: Petje af hoor, hoe je het allemaal regelt! Geniet lekker van de vakantie met elkaar!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,

    Ik heb een award voor je. Kijk je even op m'n blog?

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...