Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 17 mei 2011

Kletspraat

Deze week ben ik binnenshuis een beetje aan het bijwerken. Na al dat mooie weer, waarin ik best veel buiten bezig was, liep de boel binnen wat op. Dus even de puntjes op de i en flink gepoetst.
Nu nog die stapels post uitzoeken, daar kun je weleens chagrijnig van worden...
En morgen  heb ik ook weer een volle dag, dan is het de bedoeling dat ik meega met de groep van Middelste Zoon naar de bibliotheek. (Een boekengek als ik kan natuurlijk geen nee zeggen...)
Daarna met Oudste Zoon een prik gaan halen en de middag is voor het spelen met vriendjes gereserveerd. Dat mag alleen op woensdag- of vrijdagmiddag afgesproken worden. Omdat we buiten het dorp wonen is het op de andere middagen haast niet de moeite, ze zijn dan pas om half 4 uit. Bovendien eten wij vóór het melken, dus tussen 5 uur en half 6.

Middelste Zoon is echt de man van de leuke uitspraken hier. Hij denkt in plaatjes, volgens mij.
De jongens hebben van die knijpbeesten waarmee ze in bad of onder de douche spelen: een witte haai, een dolfijn, een walvis... Eén ervan is een hamerhaai, je weet wel, die hebben een kop in de vorm van een hamer. Die noemde hij steevast timmerhaai. Ik vond het zó grappig klinken dat ik hem eerst nooit verbeterde...
En vorige week had hij een brief laten liggen op school, "..van de veearts. Want die komt op school". Oh? Ik dacht nog, zeker een of ander project, wat leuk... maar hij onderbrak mijn gedachtengang met een ontnuchterend : "daar moeten alle kinderen even naar toe." Ooo, je bedoelt de schóólarts! "Ja, dat zeg ik toch! En die brief moet weer terug naar school."
Ach, een echte boerenzoon kun je dat niet kwalijk nemen... hij hoort vaker over de veearts praten dan over een schoolarts, nietwaar.
Ik heb hem toch nog maar even het verschil uitgelegd...
Jongste lag net zo op de stoel.
'k Heb hem maar op de bank gelegd met een dekentje over hem heen.
Hij sliep bijna nooit meer overdag, maar na de meivakantie doet hij zowat elke dag een tukkie.
Kun je nagaan wat een energie het kost om twee grote broers een hele week lang bij te houden...

10 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto van je jongste!
    De uitspraken van je middelste brachten een brede glimlach op mijn gezicht. Doet me denken aan Prietpraat van Scheherazade, vroeger in de Libelle. Daar kon ik ook altijd zo van genieten. Fijne avond!
    groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige uitspraken of taalverwarring. Ja en met dit weer wil het ook wel, slapen in de stoel.
    Zelfs ik kan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi hi, zo grappig! En wat een leuke foto van je jongste!! Ruim nog lekker op ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto van je jongste! Héérlijk en lief als ze slapen ;-) En die uitspraken moet je goed bewaren, ze zijn meesterlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig plaatje zo, je jongste! Heerlijk he, als nog zo in slaap kunnen vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach, schoolart of veearts, ik zie het verschil niet zo ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig, hoe sommige woorden er gewoon in glippen.... En wat schattig, je slapende zoontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Jolanda, leuk dat je op mn blog bent geweest!
    Ik vond het ook erg leuk om jouw blog te lezen; ik hou erg van het boerenlandleven. We wonen in de polder tussen boerderijen en genieten van alles om ons heen.
    Heerlijk dat jouw kinderen zo kunnen opgroeien met zand, water, gras, speeltuin, speelschip, en de dieren om hen heen!
    Als spil in zo'n groot gezin zal je weinig stilzitten!
    Wij hebben er 3 , maar van 14,17 en 20- dus niet meer zo heel druk...
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattige foto van je jongste zoon en wat een leuke uitspraken doet je middelste zoon!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...