Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 30 mei 2011

Leuke oogst van de rommelmarkten

De afgelopen weken waren hier in de buurt veel rommelmarkten.
Het is al heel lang geleden dat ik zomaar iets voor decoratie kocht in de gewone winkels.
Ik kan me ook echt verbazen over de kitscherige rommel die ik daar tegenkom.
En over de soms echt belachelijk hoge prijzen, en dat voor veelal flutkwaliteit.
Dan de rommelmarkten en kringlopen. Voor een prikkie (nou ja, er is wel veel verschil tussen de ene en de andere) kun je daar echt leuke dingen op de kop tikken.
Bovenstaande foto is er een voorbeeld van.

En dit nam ik afgelopen zaterdag mee naar huis voor nog geen 5 euro.
Een groter mandje voor mijn knipspullen. Nu past alles er goed in.
En ja, je ziet het goed: een stevige Melita filterhouder om de koffie op te schenken.
We hebben het al geprobeerd en het gaat steeds beter.
Wel had ik nog de snelfiltermaling en ik denk dat ik de grove moet hebben.
Het puffende en stomende koffiesetapparaat verban ik waarschijnlijk naar het zijkamertje, om daar alleen uit te mogen met verjaardagen of (veel) visite.
Tenminste, als ik het opschenken goed onder de knie heb...
De waterkoker heeft het nu helemaal begeven en dus is mijn fluitketel in ere hersteld.
Meer ruimte op mijn aanrecht!
Nog een paar schaaltjes, wat diepe borden en 2 goede soepkommen.
En de vergieten voor (o.a.) het plukken van de aardbeien en rode bessen.
Sinds één van de kinderen in een ijverige help-bui de borden op de buitentafel wilde zetten, over de drempel struikelde - en klatss! alle borden in 1 x kapot kreeg, koop ik ze nooit meer nieuw.
Waarom zou ik, ik was het allemaal goed schoon en zet het in de kast - punt uit.
Dit gezellig uitziende naaimachientje kwam ik ook nog tegen
voor 3 euro. Het koffertje erachter hoort er ook bij.
Echt schattig klein; om dat te kunnen laten zien heb ik 'em op de tissuedoos gezet.
Farmer vindt hier niks aan, wat heb je daar nou aan....
Maar ja, een man hè.
Het is ook niet dat ik het echt gebruiken ga, dit is voor deco.
Verder kwam ik een aantal weken geleden nog heel goede boeken tegen,
daar ben ik ook altijd wel voor in.
Deze zwembroekjes zijn verschoten van de vele lessen.
De twee oudste jongens hebben hun B-diploma's gehaald!
Het was wel een heel goede, fijne zwemschool
met heel kleine groepjes (6 kinderen), dus veel persoonlijke aandacht.
Afgelopen zaterdag was het afzwemmen.
Het was wel een rare tijd: kwart over 5.
Mijn moeder was meegegaan omdat Farmer moest melken.
Het was gezellig zo samen.
Maar wat ben ik blij dat die zwemlessen (voorlopig) van de baan zijn!

22 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, als dat geren van en naar zwemschool (bijna) voorbij is ... Gefeliciteerd voor je jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg, als je interesse hebt, of iemand weet die interesse heeft: ik heb nog een aantal oude trapnaaimachines in de kelder staan (Singer), met en zonder tafeltje. 't Is uit een erfenis van een vriendin, en ik weet niet wat ermee te doen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk,dat koffiezettenzo. Ik dacht,mss ga je koffiebonen kopen en zelf malen. Wordt weer echt heerlijk ouderwets. Ik zit er ook wel eens aan te denken an als je dan de bonen los in kan kopen,wat hier kan,is leuk.
    Eten doen we niet buiten hier,het stroomt vd regen nu.
    Groet,Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke koopjes heb jij gedaan, en dat voor zo weinig.

    hier is er in de zomervakantie altijd rommelmarkt, mag ik ook graag even kijken.

    zeg kom je nog es aan!!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gescoord, en fijn dat de jongens klaar zijn en geslaagd, gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke koopjes zeg! Bij ons is het over 4 weken rommelmarkt in het dorp. Voor m'n zoontje een groot plezier, hij kan heel wat kopen voor zijn centjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen heb je gescoord.
    En koffie opgieten doen we nu al jaren, wij gebruiken altijd bonen.
    Hier hebben we een koffiemolen voor gekocht en het is heerlijk.
    Ons koffiezetapparaat staat dus ook nutteloos in de kast.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met de zwemdiploma's van de jongens!

    Wij hebben ook, sinds de waterkoker een paar jaar geleden kapot was de ketel in ere hersteld. Gezellig hoor, en meer ruimte op je aanrecht!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die naaimasjien is echt leuk!

    Enne ... gefeliciteerd met de B'tjes van de jongens!

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de zwemdiploma's van de jongens. Toch ook wel een prettig gevoel in ons waterrijke landje!!
    En het was een goeie oogst.......
    op de rommelmarkt. Leuke spulletjes. Borden koop ik ook gerust bij de Kringloper hoor. Niks mis mee!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed geslaagd, Jolanda!
    Niks mis met second-hand borden hoor, afwassen en klaar ben je ;-)
    Hoef je ook niet zó bang te zijn als je een helpende hand van je kids krijgt ;-)
    Zolang ze dat willen, kin je dat het best in ere houden, hihi ...

    Groetjes, @Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, gaaf. Leuke spulletjes!
    En mijn zoontjes hebben de zelfde zwembroek.;-)
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. helemaal leuk al die koopjes! en wat betreft het koffie opschenken dat gaat je zeker lukken, een kleine tip
    een eetlepel koffie per keer de filter vol schenken moet voldoende zijn gewoon even testen hoe vaak je de filter moet vol schenken om een flinke pot koffie te hebben.
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke dingen heb je kunnen kopen!! Als je eenmaal gewend bent aan het opgieten, wil je niks meer anders (denk ik...)
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellige spulletjes heb je op de kop getikt! En gefeliciteerd met de jongens, een hele prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Inge: Lijkt me heel leuk, maar 'k zou niet weten waar ik hem laten moest... Verkopen maar?
    @ Wilma: regent het nu al weer bij jullie? Hier nu ook een beetje, maar de grond is nog kurkdroog.
    @ Rebecca: Bedankt voor je tip. Bedoel je 1 eetlepel per persoon of per kopje?
    Jullie hebben iets op mijn kringlooplijstje gezet: een koffiemolen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zeg dat die diploma's binnen zijn, weer een pijlpaal behaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke fijne vondsten heb je! Ik vind het naaimachientje geweldig.
    Wat fijn voor de jongens dat ze klaar zijn met zwemmen, wat worden ze dan groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk die kringloopvondsten. Ik heb opschenken ook geprobeerd, maar bij wordt de koffie niet lekker. Ik wist niet dat daar een bepaalde techniek voor was?

    Hoe hoor je het te doen, en heb je nog tips voor me?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik bedoel een eetlepel per kopje en voor een mok kun je 2 afgestreken eetlepels rekenen. Je hebt ook van die mooi koffie maatlepels.Vind je vast ook wel op de rommelmarkt. Dan kun je een maatlepel per mok koffie doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De kinder naaimachine had ik vroeger ook.
    Wat leuk omdat nu weer terug te zien.

    Fijn weekend,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...