Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 20 juni 2011

Even bijpraten

Wat een heerlijke regenbui hadden we gisteren! Ik hoor dat het op plaatsen wel heel bar geweest moet zijn, maar bij ons was het zo erg nodig... Nu zijn de zaadjes eindelijk allemáál nat geworden. Na elk regentje die er in de afgelopen weken viel, groef mijn Farmer even in de grond om te kijken tot hoever die nat was geworden. En elke keer bleef er nog mais- en graszaad droog. Omdat het iedere keer maar een minibuitje van hooguit 10 mm. was en het daarna telkens weer helemaal opklaarde. Maar nu ga je de gewassen de grond uit zien bulken. Gisteren was ik kleddernat geregend toen ik de koeien ging halen, maar je denkt er op zo'n moment niet aan om te klagen. Terwijl de laatste druppels nog vielen zong de merelman zijn lied alweer. En alles is zo lekker opgefrist, het ruikt ook gelijk anders. Vandaag zag ik dat de bloemknoppen ineens in de sedum geschoten waren, maar de boerenjasmijnen zijn in één keer uitgebloeid. Die kunnen dus gesnoeid worden. Alles wat voor de langste dag bloeit, moet na de bloei gesnoeid worden en de heesters die erna gaan bloeien zijn in maart-april gesnoeid.

Deze tricot jurk maakte ik verleden week af voor Middelste Dochter. Zo op de hanger lijkt-ie wel erg laag uitgesneden, maar als ze hem aanheeft, valt het mee en ze draagt er een hemdje onder. Het was niet erg veel werk, maar doordat ik zo weinig tijd had - natuurlijk te laat aan begonnen- kon ik steeds maar eventjes, en werd het zo'n moeten. En het inzetstukje was nog wel een gepriegel. Ik vond de beschrijving daarvan ook niet zo duidelijk. Ik had het patroon uit een uit de bieb geleende Knip en ik heb nooit naailes gehad, dus kijk ik altijd tig keer of ik het wel goed doe. Maar goed, nu is hij af. Ik heb geen tricotsteek op mijn naaimachine, dus heb ik de naden met een zigzag steek gedaan. Nou heb ik niet zo'n heel smalle, maar het ging toch goed en het kan nu wat rek verdragen.

Voor Middelste en Jongste Dochter is de SE-week, resp. de repetitieweek aangebroken. Korte dagen naar school, maar veel leren, nog even de puntjes op de i. Oudste Dochter heeft deze week nog enkele examens, diverse vakken worden dit jaar afgesloten, volgend schooljaar bestaat voor de helft uit stage. En daarna wil ze verder studeren, maar heeft nog geen idee wat... erg lastig. We zijn al wezen kijken bij diverse scholen/opleidingen, maar de klik ontbrak totnogtoe steeds.
De jongens moeten nog een aantal weken naar school.

Zelf ben ik begonnen met de bijkeuken eens een goede beurt te geven. Daar was het onderhand een puinhoop geworden. Nou hebben we er hier helemaal geen moeite mee om het ergens een puinhoop te laten worden, zó gebeurd... Het opruimen en schoonmaken gaat minder snel. Ik ga hem ook niet super-uitgebreid doen, dat is geen klus voor deze tijd van het jaar. Maar als ik al kriebelig word, terwijl ik er alleen maar doorheen loop, is er echt iets nodig! Eén hoek is vast weer netjes. Nu de rest nog...
En mocht ik me nog vervelen... dan wacht er nog een volle postbak :(
Maar eerst nu tijd voor mijn boefjes, die gaan naar bed. Ze denken vast dat ik dat vergeet, want ze spelen nog zo zoet... Waarmee, dat vertel ik nog wel in een volgende post.

O ja, ik wil iedereen nog heel erg bedanken voor alle reacties op mijn vorige bericht. Het deed me heel veel goed!

13 opmerkingen:

  1. Hier moeten de jongsten ook nog een paar weken naar school. Ik wens jou kinderen sterkte bij de toetsen/examens. Nog even!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog eventjes en dan eindelijk rust.
    Mijn kinderen zijn er echt aan toe.
    Leuk zo even bijkletsen!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk om te lezen hoe het erbij jullie allemaal aan toegaat.

    Mooie jurk en dat je dat jezelf hebt geleerd vind ik echt zo knap :o

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog twee weken school, en dan heerlijk vakantie.
    Ja, en de regen was nu eindelijk echt goed. Alles is hier nu ook door en door nat. Ik heb net nog en uitgebloeide hortensia in de grond gezet. En alles was tot diep in de grond nat. Heerlijk, ik ben daar echt blij mee. Van opruimen komt hier gewoon niks, mijn handen vol aan het gewone werk. Plus al de extra's zoals verjaardagen, veel op school te doen, enz., enz.

    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannende tijden dus voor 2 dochters!! Hier heeft dochter nu al vakantie, maar haar twee broers zitten volop in de proefwerk/toetsweken. Veel leren!!
    Wat goed dat jij een jurk kunt maken zonder ooit naailes te hebben gehad. Ik ben daar een absolute kruk in.

    Ik moet nog even wat bekennen. Ik ben geen officiële bibliothecaresse hoor. Ben als administratief medewerkster voor de uitleen binnen gerold. Heb 2 jaar terug wel een cursus informatiemedewerkster met succes afgerond. Eigenlijk heb ik helemaal geen opleiding...schaam, schaam...Ik had een vreselijke hekel aan leren. Maar ben heel erg blij dat de kids zich wel voor hun studies inzetten.....
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer met veel plezier gelezen én een hele mooie jurk. Leuk dat je dat toch maar weer even mooi voor elkaar hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfft... hier welgeteld nog acht schooldagen te gaan, waarvan er een stuk of drie al afvallen in verband met spelletjes, een uitje, vossenjacht...

    En ook hier schieten nu ineens de pas gezaaide grassprietjes de grond uit. Heerlijk die regen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier heeft jongste morgen nog een her, oudste mag nog een paar maanden en is dan hopelijk klaar met zijn opleiding. Middelste is 'over' en heeft al vakantie ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk praatje van je, je schrijft het altijd net dat ik het me zo voor kan stellen.
    Jouw bijkeukenverhaal herken ik wel heeel erg goed :-(
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier nog een paar dagen en dan vrij tot de tweede week van september.En.. het is eindelijk droog en wehopen dat het even droog blijft.Volgende week een Graduation van zoon en dan bijna alle kids home!Heerlijk!!!!
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier over anderhalve week ook vakantie...
    Wel weer heerlijk, geen wekker :-)

    Knap stukje naaiwerk zeg, je dochter zal wel in haar nopjes zijn!

    Groet, @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo die jurk is harstikke leuk geworden!
    Ik zou het naaien ook wel weer opwillen pakken, maar t kost me gewoon teveel tijd, daarbij moet ik dan elke keer mijn "werkplek"weer creeeren, want ik heb niet zoveel plek over om hem altijd te kunnen laten staan, dus das weer een extra belemmering/drempel voor mijzelf.....maar soms in gestolen uurtjes, lukt het me even iets te naaien:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me voorstellen dat jullie blij waren met de regen, inmiddels is er al het een en ander gevallen! Grappig jurkje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...