Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 29 juni 2011

Nachtelijk bezoek in een rommelige week

Gelukkig is het weer wat afgekoeld... zo'n hitte, daar ben ik niet op gebouwd. Helaas is er water in de kelder gekomen, dat moet er wel weer uitgeschept worden. Maar als ik hoor en zie hoe het elders gehageld heeft en daarbij schade is geleden, dan viel het bij ons erg mee. Geen hagel hier, alleen onweersbuien.

Ik heb de horgaasjes maar tevoorschijn gehaald, want iedere keer word ik uit mijn slaap gehouden door de treiterige zeurtonen van de muggen. En dacht ik er vorige nacht één te hebben door een voorzichtige tik tegen het gordijn, bleek ik daarmee een dikke bromvlieg gestoord te hebben die natuurlijk direct zijn driedubbele motor aanzette... Tot ik die ook vloerde, waarna ik het slagveld maar verplaatste tot onder ons bed. Het leek me tenminste geen prettig idee om 's morgens met mijn duffe voeten erdoorheen te kneden. De rust keerde weer, tot er een paniekerig ventje met een hoop kabaal binnenrende. Beetje gesust, ga maar even plassen... hup weer in zijn bed. Halfuurtje later - of uur, weet ik veel... kwam een ander ventje. Zonder paniek, maar met duidelijk doel: bij mama in bed. Goed, dat laat ik bij hem altijd even toe, paar minuutjes liggen we zo lekker, en dan breng ik hem weer terug. En hij slaapt weer verder. En ik ook, eindelijk... Want hoe prettig het even kan zijn als je kind bij je kruipt, ik kan zelf dan echt niet slapen. Daarom moeten ze ook altijd terug, streng hè...
Denk nou niet dat ze elke nacht eruit komen, niks hoor. Ik denk dat de warmte en misschien het gerommel in de lucht ze parten speelde. Maar ik reageer altijd op ongeveer dezelfde manier en wijk daar niet vanaf (tenzij ze ziek zijn) en dat weten ze. Dat geeft ze rust en vertrouwen, denk ik. Als ze net in zo'n nieuwe fase komen van 's nachts dromen enzo, dan ga ik naar ze toe (of ze komen naar mij toe), ik troost, evt. op schoot als ze erg overstuur zijn, en leg ze weer terug. Ik zeg dat ik zo weer kom kijken en dat doe ik ook dan ook echt. Iedere keer blijf ik langer weg. Een paar gebroken nachten en daarna is 't over.
Door schade en schande ben ik zo wijs geworden hoor.... vanaf ons derde kind ben ik het zo gaan doen, en het werkt perfect - bij ons dan.

Druk genoeg verder met allerlei schooldingen die nou eenmaal altijd in die laatste weken voor de zomervakantie moeten gebeuren: een juffenfeest, de schoonmaak, vergaderingen, vandaag nog een juf op bezoek geweest.
Gisteren heb ik de Mount Everest bedwongen:

En vandaag had ik er weer zoéén... waar komt het toch zo snel vandaan?
En dan hebben we nog de drukte voor het feest van de meiden...
Morgen moeten we de boodschappen doen, taarten bakken en vrijdag de andere hapjes. Niet overdreven hoor, de gangbare dingen met een beetje extra (aparts).


En dit zijn foto's van de boerenorchidee, die ik in het voorjaar gezaaid had. Een beetje 'n bossig plantje is het, met fijne bloemen. Ik vind ze erg mooi, maar ik had ze wel wat dichter op elkaar kunnen planten. Dat weten we dan weer voor een volgende keer.

18 opmerkingen:

  1. Hier ook zo 'streng' hoor! Alleen vannacht heeft zoonlief vanaf half één de rest van de noodweernacht bij ons gelegen. Ik had geen zin om er elke tien minuten uit te moeten om hem met die heftige en vooral zwaard donderende buien stil te krijgen. En ach.. tot nu toe is dit de eerste keer geweest dat het in zijn vijfjarig bestaan is gebeurd. Valt dan wel mee hé? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow...ik ben blij dat die wasmanden bij jou staan en niet bij mij. Al kwam oudste zoon afgelopen weekend terug van een muziekfeest waar hij zijn WITTE vest lekker met de mouwen in de modder had laten hangen. Ingeweekt, 2 x gewassen, in de zon gehangen en....nog niet schoon.

    Volgens mij heb ik wel heel makkelijke kinderen gehad. Zelden nachtelijke escapades. Maar ik heb ze een poos met zijn drieën op 1 slaapkamer gehad en dat ging perfect!!!
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo streng, vind ik zelf ;) Maar met slapen hadden ze nooit prolemen gelukkig... Wat ik wel (ook) heb zijn die groeiend bergen wsgod. 'k snap er soms ook niets van waar ze vandaan komen. En dat met (maar) 3 kinderen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook nachtelijke onrust. En ik ben ook streng.

    Die manden herken ik. Bij mij komt het door de oudere meiden. Die gooien alles na een halve dag in de was. En voor de douche gebruiken ze veel meer handdoeken dan normaal is. En zo.

    Die boerenorchidee is prachtig zeg. Wat een mooi stukje schepping.
    Misschien zaait-ie zichzelf uit? Of zijn het geen blijvertjes. Nou, ik ga m'n bedje maar eens opzoeken. Hanno van 12 heeft vanavond 3 muggen doogeslagen. Wie weet - geen gezoem vannacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die bloem! En zo 'streng' was ik ook, ik deed geen oog meer dicht als er een derde persoon in ons bed lag te woelen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook bergen wasgoed ! ik durf
    haast niet meer te zeggen dat ze
    hun kamer moeten opruimen want
    dan komen die wasmanden vanzelf
    weer vol....en kan ik beginnen
    met opruimen :)
    Mooi die bloemen!!!
    liefs en hopelijk straks een rustige nacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zelf heb ik weinig last van muggen, maar lief wel, en ze moeten ook eerst verdwenen zijn uit de slaapkamer voordat hij gaat slapen.

    ja de was dat wil wel he vooral als het warm weer is, en de strijk niet te vergeten.

    heel af en toe komt de jongste nog wel eens in bed,maar dan kan ik zelf ook niet slapen.

    Fijne dag ee vrijdag met de meiden, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dochterlief heeft heel wat uurtjes tussenin gelegen.
    Maar nu mag ze pas om 6 uur komen, anders slapen we alledrie niet meer.
    En wat een was,succes.
    Je boerenorchidee is prachtig.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal niet streng, zo zou ik het ook doen. Heerlijk al die schone was dat ga je toch niet allemaal strijken? Die orchidee is heel bijzonder, de kleur is ook prachtig.
    Fijne dag en maar snel de horren plaatsen dat scheelt een hoop ongemak.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heej Jolanda

    Heerlijk die was jekkei hoe krijgen ze het voorelkaar!
    Ik ben ook altijd streng met slapen, maar moet met andere dingen de teugels wel eens even aanspannen, merk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :-) nachtelijke verhuzingen tussen ons in bij ons in bed, gebeuren met de 2 mini's regelmatig, en onze kleinste blijft regelmatig tot de volgende morgen bij ons slapen, hebbn wij heel geen last van ;-)
    Niet dat het elke nacht raak is hoor,gelukkig niet ;-)
    je boeren orchidee is prachtig, ik kende m nog niet, ga m meteen eens googlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, dat gaat hier net zo hoor, iedereen slaapt z'n eigen bed.
    Ik kan echt niet slapen als er een kind bij ons in bed slaapt. Man lief wel. Maar net als met dat onweer dan schrikt de jongste wakker en gilt van angst heel de straat bij elkaar. Ze heeft dan ook van half één tot einde bui zo rond half twee bij ons in bed gelegen. Maar dat mag dan ook wel.
    Ja, en die was, bij mij wel wat minder als bij jou, maar ik heb en dochter die op de vleeswarenafdeling werkt. Die gooit ook elke dag alles in de was.
    Dat stinkt je zou bijna geen vleeswaren meer eten.
    Ene....die boeren orchidee die is super mooi. Ik ben ook altijd wat aan het uitproberen. Maar hier had ik nog nooit van gehoord.

    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Jolanda,
    Sinds kort volg ik je belevenissen op je blog, je kunt heel goed schrijven hoe je alles beleefd, herken er veel in, al heb ik de kinderen op twee na de deur al uit. Heel veel sterkte met alles wat een moeder mag doen in afhankelijkheid van de Grote Gever! Probeer veel te genieten, dat is ook een gave ook juist van de kleine dingen. Groeten Gerdien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kinderen proberen het hier regelmatig, maar ik slaap dan echt niet meer, dus het wordt toch echt weer het eigen bedje in. Maar ik heb heel wat nachten dat toch de een of ander het probeert...

    Hier heb ik ook steeds zoveel was, het lijkt wel aan te groeien :-(
    Het plakkerige weer werkt daar ook wel lekker aan mee!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vond het ook veel te warm. Ik word daar geen leuke mens van…

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een herkenbare verhalen en wat een herkenbare stapels wasgoed.. maar ja; er komt een tijd dat dat niet meer zo is.... zoals bij mij nu. 1 dochter nog thuis. Met weemoed zie ik die stapel wasmanden. 3 wassen per dag. behalve op zondag. Niet om die was, maar omdat ze allemaal hun eigen leven leiden. Ook wel weer goed, maar toch. Geniet nog maar van dat kind dat je snachts komt storen in je slaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geloof niet dat er ooit een van onze kinderen 'tussenin' kwam liggen. Alleen met onweer kwamen ze weleens in onze kamer en gingen ze met z'n allen gezellig op ons bed zitten tot het over was.
    Die wasmanden komen me akelig bekend voor. Zó denk je dat je er aardig doorheen bent, en zó hebben ze eens een keer hun kamer opgeruimd en ben je weer net zo ver...
    Nou ja, we hebben gelukkig een wasmachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja die was...pffft ook hier een daag'lijks terug kerend ritueel met 6 'man'...
    Zolang ik het elke dag maar bij hou, klaag ik niet, maar als er een dag tussendoor komt dat dat niet lukt om de één of andere reden... dan zie je door de bomen 't bos niet meer.
    'k Lees ook hier dat de 'pubers' alles het liefst na een halve dag in de was gooien, redenen van: 'k had het zooo warm mam, ja maar hier kan ik toch niet mee naar die of die...
    Ja moeders onder ons, 't is werkelijk een zeldzaamheid als de mand is een poosje leeg blijft...
    Maar ach, we hoeven tenslotte niet meer te stampen en te wringen :-)

    Suc6 voor allen!

    Je boerenorchidee is geweldig hoor!

    Goed weekend vast en een lieve groet,
    @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...