Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 20 juli 2011

Allerlei zaken die me bezighouden

Gisteren ben ik met twee dochters naar Den Bosch geweest. Overal was wel uitverkoop en Oudste dochter wilde haar garderobe wat aanvullen, waarin ze gelukkig slaagde. Jongste Dochter moest nog een rugzak. De tas die ze vorig jaar had, is al behoorlijk versleten (was maar een tas van een tientje) en nu wilde ze een stevige rugzak. We vonden een mooie, die nog afgeprijsd was ook. Gelukkig dacht ik er nog aan om gelijk gympen voor Middelste en Jongste Dochter te kopen, dan hoef ik - volgens mij - voorlopig niet meer naar de stad. 't Is niet bepaald mijn hobby, eerlijk gezegd. En als ik zo in die winkels loop, zie ik soms best wel wat leuke dingen, maar wat kost het allemaal vreselijk veel. Nee hoor, ik kan daar beter wegblijven.
Gisteravond nog naar de supermarkt... Ik had er geen zin meer in eigenlijk, maar Oudste Dochter ging mee en zei: dan  hebben we dat maar gehad. En  nu ben ik blij dat ik er vandaag niet uithoef. Misschien dat ik vanmiddag iets met de jongens ga doen, maar dat is weer anders.

Geen weer om te maaien. Wat doet een boer dan? Nou, de stal is inmiddels voor de helft schoongespoten. Gisteren is er mest uitgereden. En verder is Farmerlief aan het ontrommelen.
Zelf ben ik weer bezig met de hobbykamer, waar sinds het voorjaar niet zoveel metertjes meer zijn bijgekomen... (Zie mijn vroegere berichten over opruimen (Labels))
Een tijdje terug was ik verbaasd over het feit dat Farmer de garage zo snel had opgeruimd. Later hoorde ik van Oudste Dochter hoe ze dat gedaan hadden.... er zit daar een luik naar de hooizolder. Farmer reikte de rommel naar boven en dochter pakte het aan en deponeerde het achter haar rug... Jaaaah....! zei ik, zó kan ik het ook!
Maar goed, nu is de werkplek al behoorlijk opgeruimd: 
Dat was écht lang geleden. En lang leve de plastic herozakken: twee exemplaren vol met oude plastic bloempotjes zijn daarin verdwenen - zonder dat het ruimte in de container kost. En als het blijft regenen, gaan ze de hooizolder ook nog aanpakken. Dat daar niet alleen maar hooi en stro ligt, had je natuurlijk al begrepen ;-)

En waarom staan die koebeesten toch altijd zo op een kluitje naar dezelfde richting als het regent?

Nou, ze steken hun achterwerk naar de regen en wind toe en staan zo met hun koppen wat in de luwte.
Op deze foto staan ze meer op een rij langs de (stroom)draad, maar vaak staan ze dan dicht bij elkaar en als 't even kan onder de beschutting van een boom.

Echt leuk is die regen in de vakantie natuurlijk niet, maar erger is het voor degenen die met hun tentje ergens op een camping staan. Wijzelf proberen er het beste van te maken.
En als het zonnetje dan weer doorkomt, zoals gisteren, dan is het weer des te leuker om buiten te spelen voor de jongens. Veel is niet nodig om mij te laten genieten...
Wellicht klinkt het tegenstrijdig, maar ik geniet al als de denkbeeldige kogels me om de oren vliegen terwijl ik de was ophang.... en ik de jongens heen en weer zie rennen in ban van hun spel. En als dan een grote zus ook nog even meedoet, vinden ze het helemaal spannend!

De jonge buizerds zijn ook uitgevlogen.
Hier krijgt er één vliegles. Oudste Zoon wees me erop.
Samen zweven ze op de thermiek. Dat is zo'n mooi gezicht.
De ouder blijft dicht bij de jonge vogel en als die het spoor even bijster is, leidt hij hem weer in de juiste baan.
Als je er een poosje naar staat te kijken, ben je best verwonderd over het geduld van zo'n oudervogel.
Ik dacht: dit is een mooi beeld van hoe wij als ouders onze kinderen willen leiden.
Ik kan wel wat leren van het zien van zoveel geduld.
Het is ook een beeld wat in de Bijbel gebruikt wordt:
God draagt Zijn volk als op de vleugels van een arend en brengt ons zo tot Hem.
En in deze belofte: dat wie de Heere verwachten, zllen de kracht vernieuwen, zoals de arenden;
zij zullen lopen en niet moe worden, zij zullen wandelen en niet mat worden.
Dát is pas echt re-creatie!

13 opmerkingen:

  1. Niet leuk die regen, hier regent 't ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik het goed zie is die werkbank een prachtig houten exemplaar??

    Wat zal die mooi te renoveren zijn! ;)

    Ik heb bij ons op de boerderij vroeger ook mooie houten meubelen zien verpauperen waarvan ik nu denk.. "Had ik die nog maar"

    Mooie drogen dagen verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet fijn die regen, maar nog steeds nodig zeggen ze.
    Laten we er dus maar dankbaar voor zijn.
    En je hebt gelijk, wat betreft die vogels. Mooi beeld, en goed toe te passen op ons. En dan, die laatste. Echt waar, een leven met God, daar kan geen vakantie tegen op!! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opruimen kan zo bevrijdend zijn he ;-)
    en wat een mooie werkbank heeft ie daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die werkbank is die nu niet veel te netjes. Hier ligt hij er nooit zo bij. Maar hij weet altijd alles te vinden dus laat ik het maar zo, en bemoei me er niet mee. Af en toe ruimt hij wel weer eens op.
    Die koeien dat is altijd mooi om te zien als het regent en ze allemaal dezelfde kant op gaan. Hier ook veel jonge buizerds, ik hoor het aan de geluiden. Dan weer hoor je een jong en meteen de oude die terug schreewt. Mooi ook om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer genoten van je stukje. Wat leuk om die werkbank te zien. moest erom gniffelen. Met een bos bloemen erop en een paar kaarsen kan hij zo als woonplaatje in een woonmagazine. Helemaal trendy

    Van die Adelaar;mooi he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je dochters geslaagd zijn met winkelen. Ik ben ook geen fan van winkelen, maar ben toch regelmatig in de stad te vinden. Gisteren in overdekt geshopt in Wijnegem België. Was kapot toen we weer thuis waren.
    Vandaag is het beter weer dus....dubbel genieten van onze thuisvakantie ;-)
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een pracht van een werkbank!!! Daar kan lekker veel in....
    Ik dacht dat alleen kinderen dat deden: kamer opruimen? Hup, schuif maar onder de bank...maar ik lees hier dat volwassenen het dus ook kunnen...
    Doe mij trouwens ook maar een portie oudergeduld...dat wil zo vaak maar niet lukken :-(
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige werkbank heeft hij! Geweldig, met al die laatjes, zou in de keuken niet misstaan! (Zei ze een tikkeltje jaloers, ha ha!)

    Wat wordt het dan weer even sprekend hé, zo'n beeld van een arend?!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is inderdaad een goede tijd om kleren te kopen. Het is nu aanzienlijk goedkoper dan anders.

    En complimenten voor het opruimen: die werkbank ziet er keurig uit nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi,
    wat een leuke blog...ik kwam hier via via en ben meteen volger geworden!
    dat opruimen spreekt me erg aan...;-) ben er niet zo goed in,bewaar ook graag alles!

    leuk dat winkelen in Den Bosch! daar hou ik dan wèl van!

    Groetjes,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Marianne: Voel je welkom!

    En ja, die werkbank, dat is een heuse toonbank. Kwam destijds rechtstreeks van de ijzerwarenhandel die er mee stopte... met spijkers en schroeven er nog in. Zo solide worden ze volgens mij tegenwoordig niet meer gemaakt.
    Ik vind het ook een juweeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook geen shopmens en zag al winterkleding,alhoewel de zomer hier nog maar kort van start is met goed warm weer.
    Mooi he,de vogels.Trouwens van veel dieren kun je iets leren. Vind ik Ps.104 altijd zo sprekend.
    Groet van overzee,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...