Jolanda

Jolanda

Pagina's

zaterdag 2 juli 2011

Groeien

Kennen jullie mij nog? Je zag mij eerder in dit bericht. Ik heet Nelleke.
Ik ben goed gegroeid. Eerst kreeg ik alleen maar melk, later brokken, mais en hooi erbij.
De melk werd steeds wat minder. En nu ben ik van de melk af, zoals dat heet.

Dus ben ik groot genoeg om te verhuizen.
Ik ga van de kalverstal naar de pinkenstal.

Ik krijg een touw om mijn nek en ze duwen mij naar buiten.
Dat vind ik best eng, het is zo licht en ruim buiten....

Maar hier zie je me al in mijn nieuwe verblijf.
Hier loop ik op echte roosters.
En moet ik leren slapen in een boxje.

Gelukkig, dat gekke touw mag weer van mijn nek.
En ik ben niet alleen, zoals je ziet.

Dit is Alex, die is nog te klein.
Hij mag nog in de kalverstal blijven.

Nog wat plaatjes over groeien:
Deze boerenzwaluwen vlogen ook uit.

En zo groei je vast ook ;-)
Als mama en grote zussen taarten maken,
staat dit jongetje er bovenop.
3 x raden waarvoor...


Fijn weekend iedereen!







17 opmerkingen:

  1. Hoi!
    Leuk om de laatste berichten te lezen!
    Bij onze 3 kinderen deed ik het ook altijd zo- even troosten in ons bed en daarna altijd weer teug naar eigen nestje! Leuk idee dat postbodespel! tja met pubers moet je weer andere dingen verzinnen...( zelf cake laten bakken ofzo)
    En doe boerenorchidee heb ik nog nooit gezien! mooi- zijn het bolletjes of zaad?
    groetjes fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo gaat dat op de boerderij en wat gaat het snel he, ook bij de kindjes. Lekker even aflikken mm. Doe het zelf ook graag even een lik uit de kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nelleke is inderdaad goed gegroeid!!! Flinke dame hoor. Dat gaat in de dierenwereld nog sneller dan bij mensen.....
    Enneh....had mij ff geroepen. Ik vind gebruikte gardes ook om op te 'vreten'...hihi...
    Heel fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke gezellige post weer, Jolanda! Grappig dat we zo mee kunnen kijken op de boerderij. Wat groeien die koeien snel zeg! Maar met kinderen is dat ook zo. ´t Is zo cliche om te zeggen maar soms zie je kinderen een tijdje niet en dan zeg je bijna... o wat ben jij groot geworden! Zonder dat je beseft dat die van jou nét zo hard groeien.... Onze jongste is ook nog altijd van de gardes. Cake lust ie niet maar het beslag... z´n vingers gaan er bij op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk bericht met leuke foto's Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha,ha, er is niks veranderd sinds ik klein was. Toen was het ook al vechten om te mogen 'aflikken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te lezen hoe dat allemaal gaat. Hopelijk is 'Nelleke' snel gewend aan haar nieuwe plekje. Lekker likken, dat hoort er ook bij ;-) Tuurlijk groei je daarvan !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat moet dat toch mooi zijn om dat alles van zo dicht bij mee te mogen maken. Ik hoop dat je er nog steeds van kunt genieten of dat het de eerste keer is. Het is goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk om te zien hoe het gaat op de boerderij.

    heerlijk dat aflikken,doen ze hier ook graag hoor,en cakebeslag, hmmmm.

    groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. M M M, 'k heb juist vanmiddag de beslag kom met monchoutaart mix nog zo uitgelikt dat'ie zowat schoon de kast in kon :-)
    En nu net een heerlijk stukkie bij de koffie...

    Fijn weekend!

    Groeten, @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk!
    Vooral de laatste foto is heel herkenbaar ;-)!
    Leuk dat de koetjes namen hebben bij jullie!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij dieren gaat dat toch snel hé! Nelleke is echt goed gegroeid. En de boerenorchidee van je vorig logje is echt prachtig. Kijken of ik het hier ook kan vinden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahhaa, wat leuk, de slagroom natuurlijk. Hoe herkenbaar. Wij deden dat vroeger ook maar al te graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk blog heb jij seg!! Ik volg je heel graag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig! Je kan er wel een boekje van maken, zulke foto's vind vooral de jongste hier prachtig! Maar dat ze van 'aflikken' groeien....dat kan ik hier niet zien...het is bijna elke dag wel een keer iets aflikken, maar ze zijn alle 5 nogal klein van stuk :-)
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er leuk, van dat kalfje! En andere dingen over groei! leuke blog weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...