Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 29 juli 2011

Stresskip

Wie heeft mij wijsgemaakt dat je in de vakantie kon uitrusten??
Goed, de eerst weekjes zijn voorbij en die waren tamelijk rustig. Maar het is over met de rust.
Van de week zou ik een middag met de jongens naar mijn moeder gaan. Maar omdat ik 's morgens in mijn hoofd had om tussen de middag kroten te eten, kon ik toen geen boodschappen doen. ik had niet zo heel veel nodig, maar moest echt een aantal dingen hebben. 's Middags dus eerst nog gauw wat boodschappen gedaan, gelijk gecombineerd met een bezoek aan de action voor schoolspullen (want 1 x rijden) en een pakketje afgeven (warempel iets verkocht). De meiden dus de ene winkel en ik de andere. Terug naar huis, meiden zullen de boodschappen opruimen, jongens overal vandaan plukken, even iets schoons aan, zelf nog wat bij elkaar zoeken.... De klok wijst inmiddels al half 3. Als ik klaar ben, zie ik de jongens ineens nergens meer. Blèren door het huis: waar zitten jullie?! Blijken ze al keurig in de auto te zitten. Maar Jongste heeft nog geen plas gedaan, hup eruit. 'k Hoef niet, zegt hij, kan bij oma ook. Niks mee te maken, nu plassen. Dat moet altijd voor we weg gaan. In de wc blijkt mijn voorzorgsmaatregel niet overbodig te zijn.... Eenmaal in de auto daalt mijn adrenaline weer en zakt mijn hoofdpijn. Na de 20 minuten durende rit ben ik weer kalm en hebben we een paar gezellige uurtjes. We blijven ook eten.
Het vogeltje van  mijn moeder nemen we mee naar ons huis, mijn moeder heeft klachten die misschien te maken hebben met Pietje, en om dat te testen moet hij wel zeker een maand weg. Water en voer even weggedaan en zo in het kooitje op de achterstoel. Nog maar een straat verwijderd van mijn moeder besef ik dat 't veel te onrustig is voor de fladderaar en we stoppen even om mijn jas over het kooitje heen te hangen. Ik kan er zelf ook niet tegen (hoesten), dus hij blijft in het schuurtje, in zijn eigen kooitje.  Hij heeft daar gezelschap van het papegaaitje van Oudste Dochter. Middelste Zoon zegt: "hé, het vogeltje is opgehangen!" Zegt Oudste Zoon: "Nee, het kooitje."

Verder wacht mij vandaag een emmer snijbonen, gaat Farmer straks de stamboontjes plukken, heb ik daarnet al jam gekookt en moet er nog gauw wat opgeruimd, want vanmiddag krijgen we visite.
Oudste Dochter is gisteren begonnen met het andere vakantiewerk, die is de hele dag onder de pannen, de andere twee meiden zijn even naar de stad en komen me straks wel even helpen met het een en ander - ga ik van uit.

Wat zie ik daar nou voor snuiter?

Ah, de perfecte vemomming - een bosje muur (onkruid)!

De stuurman pauzeert met zijn pijpje (bellenblaas...).

De koffie is op, werk aan de winkel weer!
Denken jullie nog aan mijn give-away?

Allemaal een goed weekend toegewenst!

13 opmerkingen:

  1. Wat een drukte allemaal, maar als er in zo'n gezin geen reuring is deugd het ook niet lijkt me. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ....en dan is er Blogger om alle stress even van je af te schrijven...hihi. Gelukkig zijn het maar stressmomentjes en lukt het de rest van de tijd wel om lekker te genieten. Stel dat je een hele dag zo'n stressgevoel had......ik met er niet aan denken.
    Fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey kipje.. wat herkenbaar! ;o) Renne, vliegen, maar toch soms ook wel weer even lekker stil staan en lachen om het moment. Want zeg nou zelf: die plaatjes van je kinders zijn toch wel een glimlach waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het levert wel een tof relaas op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is geweldig, zo'n boederij! Veel werk, maar ook veel speelplezier! Mooie foto's laten dat overduidelijk zien. Maar veel succes met al je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat herkenbaar weer! Ben hier ook tussen alle dingen door druk bezig met bonen afhalen, wortels wecken, jam maken enz...
    Soms zou je dan bijna naar de 'winterrust' verlangen hé?!
    Maar als je de resultaten zie dan voel je jezelf toch rijk!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. adem in adem uit.......
    pfffffffffffffff!

    ik vind vakantie ook niet altijd rust.....

    wat een mooie plaatjes van je kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een druk, maar heerlijk verhaal, Jolanda!

    In gedachten zie ik je rennen... hup dit, hup dat ;-)
    Fijn dat het bijna zondag is, een echte rustdag!

    De foto's van je jongens zijn super!
    Succes met al je bezigheden en geniet ondertussen nog wel van de vakantie hoor!

    Goed weekend en een groet,
    @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, Jolanda de visite weer weg :-)
    Nou, maar we vonden het heel leuk bij jullie hoor.
    Ene, voorstel van pa en zijn dochter, zal ik ook boer worden?
    Ja, yesssss...... nou ook al zei ze dan niet veel, dit spreekt voor zich.

    Groetjes,
    Alderina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. even een reactie op het wecken, de ringen kan je die niet bij de boerenbond kopen? of bij brouwmarkt kijken op internet, succes, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze noemen me hier ook stresskip ;-) Kan niet tegen drukte ....
    Leuke foto's van de jongens. Die van mij liepen ook altijd in van die rode of blauwe overalls rond, zó makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij ook een goed weekend! lekker hè, even alles van je af schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oef, ik voel met je mee. Soms lijkt alles tegelijk te komen. Wat is het dan heerlijk als 's avonds het koor op bed ligt en je even lekker uit kunt puffen...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...