Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

Schone kasten, volle potten en een bosbezoek

Afgelopen zaterdag kreeg ik er ineens genoeg van! Dus heb ik onze klerenkasten uitgemest. Belachelijke dag om zoiets te doen natuurlijk, maar ik was het al zolang van plan en door al die drukte kwam het er maar niet van. En ineens was ik het zat. Oudste Dochter assisteerde me (lees: gaf commentaar) en hielp me knopen door te hakken, als ik met een kledingstuk in mijn handen met nietsziende ogen in de verte staarde... mijn gedachten vol herinneringen. Maar plaats is ruimte... als ik het toch nooit meer draag, kan het weg. Alle planken worden zo afgewerkt. En hé, daar is het vestje van Middelste Dochter dat al zolang kwijt was.... En ligt die oude trui daar nog steeds plaats in beslag te nemen? En dergelijke vondsten meer, erg lachwekkend soms.
Goede kleren die Farmer niet meer draagt in zijn vrije tijd, komt op de planken met het werkgoed. De meiden werden van de weeromstuit aangestoken om ook hun kasten eens grondig na te kijken.
Uiteindelijk heb ik een volle vuilniszak met kleren (van iedereen) die weg kunnen, en een zak met tricot en ander goed wat heel bruikbaar kan zijn bij reparaties. En heerlijk nette kasten, met nog ruimte over, die ik voor een deel gelijk maar weer benut heb voor een aantal dingen die in de overloopkast (allemaal ingebouwde kasten) lagen en die ook uitpuilt - volgende project.

Gisteren hebben Middelste en Jongste dochter spontaan de hele bovenverdieping opgeruimd en schoongemaakt. Ze begonnen met hun eigen slaapkamers, die houden ze altijd wel zelf bij, maar daarna namen ze de kamer van de jongens onder handen. Die hadden daar zondag nogal wat overhoop gehaald en nu ziet het er weer spic & span uit. De overloop en badkamer nog geruimd…. heerlijk. Ik ga het niet mooier maken dan het is; het is hier best weleens geknetter en gekibbel. Maar als ze dan dit weer zomaar doen…. Daarom ook vanaf deze plaats een groot compliment!! Sowieso kan ik niet zo goed opruimen als Middelste dochter, maar zij kunnen ook ongestoord hun gang gaan. Ik moet er zelf dan iedere keer weer vanaf, zorgen voor de was, voor het eten, de koffie, iets of wat voor de jongens….

Zo kon ik gisteren nog wecken: snijbonen en wortels.

Het was toch weer even spannend: zou het goed gaan?


Maar het ziet er allemaal weer geweldig uit.
Vanmorgen heb ik de klemmetjes van de weckglazen gehaald, dit moet als het helemaal afgekoeld is.
Als je je vinger dan tegen het deksel duwt en het zit vast, dan is het wecken goed gegaan. Ook de eerste dagen en daarna wekelijks moet je even controleren of het deksel nog vast zit.


Nog één week vakantie voor de kinderen! En ze treffen het nog hoor, zulk mooi weer na al die regen. En de enige week dat het echt nog een beetje mooi was, moesten we kuilen en hooien. Dus uitstapjes hadden ze nog niet echt gehad. Daarom doen we ons best om dit nog een echte vakantieweek te laten zijn.
Vanmiddag heb ik Middelste dochter weggebracht naar een nichtje en op de terugweg ben ik met de jongens naar het bos geweest. Dat vinden ze altijd leuk.
Volop paddestoelen te zien... zal wel door de vele regen komen dat we er zoveel zagen.

Langs een stukje weiland.

We zagen ook soldatenbomen....

...kijk maar.

Even op de dijk kijken.... de weidse uiterwaarden roepen herinneringen op. Vlak bij die molen ben ik niet geboren, wel getogen.

En langs het kasteel... hier heb ik wat gelopen, als tiener/puber zijnde, meestal met hond. Nu ik er op terugkijk, besef ik dat ik dat toen al nodig had, om even rust te nemen, mijn hoofd helderder te krijgen. In zekere zin heb ik dat nu ook als ik de koeien ga halen.
Ze zeggen niet voor niets: even uitwaaien!

Morgen willen we nog een dagje weg. Maar Farmer gaat niet mee.
Er moet een nieuw dak op de stal. Maar eerst wordt het oude verwijderd. Helaas zit er asbest in de platen... dure grap. Er moeten heel wat liters melk voor geleverd worden!




16 opmerkingen:

  1. Heerlijk die opgeruimde kasten, stuur ze hier ook maar even heen;-)
    Wat knap dat je ook nog hebt gewekt!
    Fijn hoor zo'n voorraadje voor van de winter.
    Zo kostbaar zo'n asbest-grap! Hebben we hier ook gehad. Geniet van de laatste vakantieweek!!
    gr.Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier nog in deze laatste vakantieweek!! Jammer dat je man zich met serieuzere zaken moet bezighouden.
    Dat kasten ruimen probeer ik ook regelmatig.....lukt alleen niet zo goed....
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat superfijn zeg van die hulpen en heerlijk als de kasten weer netjes zijn. Moet ik ook hoognodig doen, dus wie weet doe ik dat vandaag maar. haha door t lezen van jouw stukje! ja laat ik t maar gauw doen!
    Nog superbedankt voor het boek! We zijn er erg blij mee. Ik zal er van de week even een wat over schrijven op mijn blog, maar nu eerst.. kasten ruimen. mooie foto's van jullie wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, een opgeruimd huis!
    Ik vind het dan ook altijd opgeruimd in je hoofd...
    Zo af en toe moet je het er van nemen hoor als je zo'n bui hebt ;)
    Heerlijk dat je meiden je erbij geholpen hebben.
    En... naar het bos is altijd heerlijk!
    Zo'n uitstapje heb je dan ook echt verdiend!

    Fijne dag en een groet,
    @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt zo'n mooi gezin: 3 van die grote meiden, en dan die 3 knulletjes, heerlijk! Geniet er van deze week! Jammer van 't dure dak van de stal ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je meiden dat doen.
    Ik zou gewoon jaloers worden.
    En.... super dat je zo van mijn weckpan geniet, geeft een goed gevoel dat hij niet alleen in de kast blijft staan. Hier alles weer in het ritme, na 2 dagen al het gevoel als of het al weer weken gelden zomervakantie was.

    Groetjes,
    Alderina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, opgeruimde kasten! Ik heb me voorgenomen om na de vakantie te gaan opruimen, te beginnen bij de keukenkasten.
    Veel plezier, deze laatste vakantieweek en geniet er van!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ijver in de vakantie! Heerlijk hoor als alles weer recht ligt!
    Geniet nog even van deze week!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh jah hier ook soms op onverwachte momenten kunnen de pubers in eens heel goed en uit zichzelf opruimen, geniet ik dan maar extra van.En denk hoera ze weten wel hoe het moet :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zeg, dat je meiden zo aan het ruimen zijn geweest!

    Geniet nog lekker van de laatste week vakantie!

    Groetjes Tineke

    Ps Lydia loopt de hele dag met het boek rond te sjouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    'k lees je weblog graag, herken er veel in van mezelf en onze situatie. Je schreef dat je morgen een dag weg wilde gaan, ik kreeg deze week van de Kruidvat een bon waarmee je via internet 50% korting kon krijgen bij Ouwehands Dierenpark en bij Sea Life. Er waren nog meer kortingen, maar genoemde zijn wel de meest aantrekkelijke.

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk verhaaltje, prettig te lezen !

    En knap dat je zoveel weckt !! Blijft de groente toch het allerlekkerst!

    He veel plezier nog, die laatste week van de vakantie van de kinderen. Geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar, dat uitmesten.
    En wat mooi die potten met weckgoed, Bea Johnson kan jaloers zijn op jouw 'zelfvoorzienheid'.

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n dadendrang om de boel op te ruimen kan je ineens in zijn greep krijgen! Ik heb afgelopen woensdag de tuin eens flink opgeruimd, en heb nu overal spierpijn. Maar het zal me al zo lang dwars, die zooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat fijn dat je zo lekker opgeschoten bent!
    Heerlijk toch....weer ruimte in je kasten?!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een opgeruimd huisje is altijd heerlijk ! je voelt je er gelijk beter door

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...