Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 22 augustus 2011

Van vakantie naar school

Verleden week zijn we naar Sea life geweest in Scheveningen. Jongste is thuisgebleven, bij Farmer. Dit lijkt niet aardig, maar hij snapt het toch niet zo en vraagt wel behoorlijk wat aandacht. Bovendien had ik hem steeds moeten optillen als hij iets had willen zien en hij weegt nogal wat.... De andere twee jongens waren rustig en zo had ik ook meer aandacht voor ze. Verder was alleen Oudste dochter mee (Jongste dochter haakte op 't laatst af en Middelste was logeren), was ik blij mee, want zij weet altijd de weg. Zonder korting vind ik de prijs voor Sea Life fors, en zou ik het niet doen. Wat wel weer leuk was, was dat je terug kon komen diezelfde dag met hetzelfde kaartje. Dat deden we ook en die 2e keer hebben we het voeren van de haaien en roggen gezien. 's Ochtends hadden we de grote octopus gezien, maar 's middags deed-ie zeker een dutje, want toen zagen we hem niet. En de zeeotters schitterden de hele dag door afwezigheid. Maar veel vissen waren er wel, wat een verscheidenheid. Er was een meisje dat een  krokodil op schoot had (een echte, maar hij leeft niet meer...), die mochten de kinderen bevoelen: de huid, de tanden....


En verder zijn we even op de pier geweest, en toen liet ik de jongens doen wat zij nu eenmaal het liefste doen.



Zand en water.... geef ze gewoon zand en water - twee schepjes aan hun lijf, meer is niet nodig.
Hier zijn ze de hele tijd zoet mee geweest.
Bang als ik altijd ben om mijn schatjes kwijt te raken, doe ik ze tegenwoordig (ongeveer) dezelfde kleur shirt aan als we naar drukke plaatsen gaan. Scheelt echt bij het checken of ze er nog zijn.

Het dak van de stal is klaar. Alleen de goot moet er nog aan. Blij dat het klaar is, want je moet er voortdurend bij blijven om te kijken of het wel goed gaat.
De werklui hadden netten gehangen voor de veiligheid.
Maar verder renden ze als dakhazen over de eenmaal gelegde platen.

De buitenkant.

Het is lekker een stukje lichter geworden in de stal in vergelijking met hoe het eerst was.
Vandaag zijn ze weggegaan. En de jongens kregen nog echte werkmanshandschoenen en pennen en lege (schroeven)dozen..... alles voor het werkmansspel.


Na 6 weken freewheelen, lekker-doen-waar-je-zin-in-hebt, zo in je ouwe plunje schieten, met ongekamde haren naar buiten rennen en lekker rauzen buiten... moeten de jongens weer naar school... terug naar de beschaving! Even omschakelen hoor. Maar ze hadden er wel zin in. Ik heb zaterdag nog hun haren onder handen genomen, zijn die ook weer netjes. Jongste zoon wou persé zijn haren ook geknipt, oké dan. Hij viel in slaap terwijl ik nog bezig was met het haar rond zijn oortje... zijn hoofd tegen mij aan. 
Vandaag heb ik de haren van Middelste dochter en Jongste dochter nog geknipt. Alletwee wilden ze een iets ander model.... zolang het niet teveel anders is, lukt dat wel. Als ze echt iets heel anders willen kunnen ze beter een keer naar de kapper gaan. Maar dit lukte me wel: Jongste wil d'r haar van laagjes naar één lengte, dat moet voor een groot deel dus bijgroeien, en Middelste wilde het haar aan de achterkant iets anders én een pony. Die wilde ze zo'n 8 weken geleden juist bij laten groeien, maar nu moest het toch weer geknipt. Het is allemaal goed gekomen, na afloop was deze kritische dame tevreden, dus ik ook.... Het is altijd even tijd vrijmaken voor dat knipwerk, maar als ik dan bezig ben, vind ik het erg leuk. Weer eens wat anders dan poetsen, wassen en eten klaarmaken. Alleen Oudste dochter moet ik nu nog doen.
Morgen beginnen die twee dochters ook aan het nieuwe schooljaar, alleen Oudste is dan nog thuis en zij werkt de ochtenden. Dus kan ik weer een min of meer normaal ritme oppakken en eens uitblazen... pffft.

17 opmerkingen:

  1. Doet me denken aan vroeger: mijn middelste was een heel lieve baby en peuter. Ik zette hem altijd in de wasbak, en knipte zo zijn haartjes. Zó leuk om te doen, moet ik eigenlijk nog eens aan hem vragen :-D (hij wordt 21 deze maand ....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk Scheveningen!
    Knap dat je je kinderen zo zelf knipt! Ik wil het ook graag, maar betwijfel of ik het ooit zal leren (ben nl. een beetje gehaast en ongeduldig) Maar het begin is er: Ik heb me opgegeven voor een knipcursus.
    groetjes DAnielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zo'n dagje!
    die stal is mooi geworden zèg!

    lekker weer naar school : wij zijn nèt terug van onze vakantie in eigen land...hebben nog twee weekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaa....zand en water en de jongens zijn blij. Herken ik wel. Zeer geslaagd, je uitstapje naar Scheveningen.
    De koeien hebben prachtig verblijf na de dakvernieuwing. Ziet er goed uit.
    Ik heb ook een poosje de jongens gekortwiekt.....met de tondeuze. Ik had van mijn nichtje geleerd hoe ik een kuifje (toen mode) moest laten staan. Maar ja.....dat houd een keer op en willen ze een èchte kapper.......
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was voor jou en je jongens een leuk dagje uit, zeker als je ze nog lekker met water en zand laat rommelen :)

    Lekker schoon geknipt weer naar school, succes met het vinden van je ritme.

    Hier gaan zo langzamerhand 'de laatsten' ook naar het Voortgezet Onderwijs deze week...

    Groetjes, @Let...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat de stal weer bijna klaar is! Nu weer lekker in het ritme komen...

    'k Vind het zo knap dat je het haar van de meiden ook knipt! Ik heb pas bij Lydia een paar dunne piekjes geknipt zodat het iets rechter loopt en voller oogt, maar veel meer valt er nog niet te knippen :-)

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat de koeien weer 'onder dak' zijn. Vorig jaar hebben wij het ook laten doen aan onze loods, een heel gedoe inderdaad, maar we zijn nu wel van het asbest af.
    En dan dat knippen, vind het altijd een heel gedoe hoor. Ik doe het wel, maar niet graag. Maar ja het spaart toch weer heel wat centjes uit, dus...
    Vandaag is het ook onze eerste 'gewone' dag. Alles naar school en werk, alleen ons jongste pleegje dwarrelt nu om me heen, 't is echt weer even wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, heerlijk naar de zee! Daar kan je zo lekker uitwaaien!

    En prachtig; de stal klaar!

    Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie stal ziet er mooi uit zo, met dat nieuwe dak. Jullie zullen wel blij zijn dat die klus geklaard is.

    De eerste week van de vakantie heb ik de middelste geknipt, de jongste heb ik bij de kapster laten doen om het model weer goed te krijgen :-) Hij heeft twee kruinen en erg steil haar. Maar het groeit ontzettend hard momenteel! Ik ga ze komende week beide nog maar eens knippen voor de school weer begint. We hebben hier nog dik anderhalve week, wel fijn maar ik kijk ook al wel uit naar het moment dat ik m'n eigen dingen weer wat meer kan doen.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap dat je dat knippen zelf doet, ik zie mezelf dat nog niet doen!
    En leuk om zo's een dagje weg te gaan!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn moeder knipte ons ook altijd zelf en ik doe mijn meiden soms. Ik laat de kapper er ook af en toe naar kijken. Manlief wordt 'geschoren';-) Goedkoop toch? SeaLife is erg leuk en leerzaam, mijn ouders wonen in Schev., dus ik kom er nog wel eens. Handig hoor: rode shirten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik deed dat ook: allemaal het zelfde t-shirt aan zodat je ze niet snel kwijt raak. Tot we een keer in de dierentuin waren en er een hele schoolwas met ook rode t shirts aan! haha
    Ik herken heel veel in je verhalen! leuk!
    groeten henny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij mij gaan vandaag eindelijk de oudste twee naar school om kennis te maken, en vanaf morgen is iedereen weer in het ritme.

    Vroeger toen ze allemaal op de basisschool zaten, was de overgang vakantie-school veel duidelijker. Nu sijpelt het maar heel langzaam door.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, diestal. Wat zulen die beesten het heerlijk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Scheveningen blijft leuk! Een schepje is genoeg voor aan het strand. Heerlijk zand en water.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij zijn vorige week ook bij Sea Life geweest, ook met korting, anders had ik het niet gedaan. De otters hebben wij ook niet gezien :( We hebben wel veel foto's gemaakt, zonder flits uiteraard. Jongste dochter vond het prachtig en ik ben zelf ook gek op vissen en dergelijke. We hebben jaren een aquarium gehad, maar die moest wijken voor een grote bench. Vond manlief niet erg, want het vergde wel veel onderhoud.
    Ben je wel eens in het Oceanium in Blijdorp geweest? Dat is ook zo prachtig.
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...