Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 19 september 2011

Tagged of getagd

Sja, ik had het kunnen weten. Wie begint er nou met bloggen, dan moet je wel een tikkie mesjokke zijn ;-)
En nu ben ik ineens twee keer gelabeld! Getagd, volgens goed Nederlands, of is het toch getagt, bij wijze van uitzondering (maar de g zit niet in 't kofschip)? Om op safe (tja, het is een Engels woord) te spelen is het natuurlijk tagged. (Of togged, als het onregelmatig is - past goed bij tokkie tokkie)
Eerst door Marion (Sjonke's kronkels) en terwijl ik zat te dubben of ik wel mee zou doen, ook nog door Aline (Columns en zo...) Beide blogs vind je in mijn leeslijst.


Nou, vooruit dan, twee vliegen in één klap. Al ben ik niet zo gek op deze dingen... (Kettingbrieven worden hier zonder pardon bij 't oud papier gegooid en FW-mails belanden ongelezen in de prullebak.)

10 dingen over jezelf vertellen.... is dat niet errug veel? Jullie weten al zoveel over mij!

Oké, ik ga een poging doen...

1. Ik heb blauwe ogen.
2. Ik heb de mooi-rond-getal-leeftijd van 40 jaar.
3. Ik hou erg van lezen, dat is dé ultieme ontspanning voor mij, dan ben ik echt even in een ander wereldje. Historische en/of psychologische romans hebben daarbij een streepje voor.
4. Ik heb een (soms sterke) neiging tot melancholie, maar kan ook zó intens blij zijn om iets, dat het gewooon pijn doet. M.a.w. ik heb een rijk gevoelsleven (maar vind dat zo'n statige zin).
5. Ik heb een vrij brede belangstelling en wil vaak veel dingen doen, maar ben nergens echt goed in.
Of het moet zijn in het verwoorden van dingen.... (maar voor veel mensen betekent dat niets). En in opruimen en schoonmaken ben ik ronduit slecht.
6. Ik ben (nogal fel) tegen roken.
7. Ik denk te veel. Ik kan soms zomaar in het luchtledige zitten staren, dan hoor ik anderen niet eens.
8. Ik puzzel graag, zowel legpuzzels als denkpuzzels. Compleet onnuttig, maar ik word er zo heerlijk leeg van in mijn hoofd en daarom heeft het toch zijn waarde voor mij. Meer een winterding, trouwens.
9. Ik maak vrij gemakkelijk contact, maar ben graag op mezelf.
10. Ik ben slecht met cijfers (alleen telefoonnummers weet ik uit mijn hoofd), maar gek op letters en taal.


En nu nog moeilijker, nu degenen die ik tag. Als ze willen mogen zij nu iets van zichzelf vertellen.
Waarom moeten het er persé 5 zijn?  Da's nog best lastig.

Tineke, van onder de knotwilg
Trudy, van See a ladybird
Herma, van Goud en zilver
Mira, van Mira's blog
Greet van Vergreetmenietje


Omdat het internet zaterdag een tijdje eruit lag, heb ik nog een heeeeleboel bij te lezen bij iedereen, 'k weet niet of me dat allemaal lukt. Wat een produktiviteit in het weekend, zeg! Bovendien zijn ze de bestelde mais aan het afleveren, dus daar heb ik dan ook nog het nodige te doen. En laten we het huishouden dan niet vergeten ;-)

19 opmerkingen:

  1. Ha ha, jij bent dus getikt .... als uit tikkertje ... met een knipoog dus ... ;-)
    Ik moet nog eens goed nalezen bij de reacties bij je bericht over appelmoes. Heb zaterdag 2 emmers appels geplukt die ik nog moet verwerken .... maar weet niet hoeveel suiker erbij moet. In ieder geval niet zoveel als bij jam?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, en dat is de 2e x vanmorgen dat ik lees dat ik 'getagd' ben! En ja, het wordt steeds moeilijker om 5 mensen te vinden... Maar ik ga straks een poging wagen!

    Leuk om zo nog wat meer over je te weten te komen, maar zeg, je ben toch juist heel goed in het zorgen voor je gezin?! Help zo hier en daar bij het boerenbedrijf, maak lekkere dingen en schrijf een heel gezellige blog bovendien. En dan zeg je dat je nergens echt goed in bent??? Moet je toch eens uitleggen hoor, want dat snap ik even niet :-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb jij opgeschreven. Punt 1, 3, 5 en 9 en 10 hebben we hetzelfde. Dat is lachen ...

    Wel leuk, dat dit overgewaaide spelletje uit Amerika hier ook voet aan de grond krijgt.

    Fijne dag nog. Hier schijnt de zon lekker en ik heb keihard gewerkt ( met schema dan wel hoor )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, dat is lastig om zoveel dingen over jezelf te vertellen, ik heb het 1 keer gedaan,maar wat het nut ervan is? Jij denkt niet zo goed over jezelf, het is net wat al schrijft, je maakt lekkernijen houdt een heel huishouden draaiende, ik vind het nogal wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om wat meer over je te weten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk om op deze manier stiekem een klein beetje meer te weten te komen van die gezellige dames om me heen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. he, he, mercikes allereerst!
    best moeilijk 10 dingen over jezelf
    vertellen :) en dan nog 5 bloggers
    aanduiden om dit ook te doen....
    ik ga een poging wagen...
    dank je wel, liefs en een fijne
    avond alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartstikke leuk om jouw 'tag'-blogje te lezen. Ik zie een aantal dingen in jouw lijstje die ook op mij slaan. Alleen puzzel (sudoku's) ik juist in de zomer...hihi.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk!
    Gefeliciteerd.
    Ik was net van plan om jou te gaan tikken!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lastig zo lijstje, maar erg leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik houd ook van lezen! Maar historische romans vind ik niet meer leuk. Wel thrillers en psychologische romans.

    En inderdaad: als je twee keer getikt wordt moet je wel mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel dat je hierin iets meer van jezelf wilde vertellen!
    Ik lees graag met je mee, een kijkje mogen nemen in jou leven vind ik echt bijzonder...

    Ik wens je alle goeds toe, geniet van elkaar!

    Lieve groet,
    @Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, ik vind het leuk dat je toch meegedaan hebt! Want het is leuk om zo elkaar meer te leren kennen.
    Volgens mij zijn er nog veel meer dingen waar jij goed in bent!
    In ieder geval in bloggen, want ik lees erg graag hier!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh merci!! We zullen er zeker wat mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, ik herken veel...
    Vooral : ik wil veel dingen doen maar ben nergens goed in... Maakt zeker ook dat je veel dingen leuk vind... en vindt zeker jammer dat je niet 1 groot telent hebt..

    groetjes van deze boerderij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk geschreven weer! Nr. 3, 6, 9 en 10 hebben we gemeen. Ik vind het heerlijk alleen te zijn, maar maak ook makkelijk vrienden. Leuk dat je meedeed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch wel een leuk fenomeen dat taggen. want nu weet ik dat ik aardig op je lijk. Dat is grappig zeg. Heel veel dingen zou ik ook zo kunnen zeggen. In ieder geval ben ik wel blij met mezelf (over het algemeen) en dat komt dat ik me gezegend voel.
    Ik denk dat dat bij jou ook wel zo zal zijn toch? groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Tineke, @ Johanna en @ Elizabeth: Ik voel me zeker gezegend en ben ook best tevreden met mezelf. Weet ook dat er dingen zijn die ik behoorlijk kan. Maar als ik zeg dat ik nergens écht goed in ben, bedoel ik dat zoals @ Ina zegt: dat je echt iets hebt waar je een gave voor hebt. Maar juist die afwisseling is ook weer aantrekkelijk hoor, ben toch een wispelturig type (weet je weer iets over me ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk om te lezen hoor.. en ik kende jou nog niet zo goed dus weet ik weer een beetje meer

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...