Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 14 oktober 2011

Papa's knechtje en opa's maatje

Wat zullen we hem missen als hij naar school toe gaat! Gelukkig duurt het nog een paar maandjes...  In januari mag hij en waarschijnlijk tot de zomervakantie voor halve dagen. Dat is erg prettig, vind ik.
De kleine slimmerik, alles houdt hij in de gaten. Hij wil ook altijd helpen. Ik hang de sokken en washandjes nogal eens over het hekje, daar schijnt de zon nog. Hij mag de was daar afhalen en doet dat ook vol ijver. Daarnet was ik aan het strijken en hij geeft alles aan. "Niet zo snel", zeg ik en dan pakt hij zijn kleine stoeltje erbij en met zijn lieve grinnik wacht hij tot ik weer een kledingstuk klaar heb, sprint op en neemt een volgend stuk. Hoe kan strijken dan vervelend zijn?

Hij gaat -natuurlijk- heel graag naar buiten, met papa en opa mee. Hij fungeert daar zo'n beetje als supervisor, waarbij hij aanwijzingen geeft... "Opa, u moet de kruiwagen dichterbij zetten, dan hoeft u niet zo ver te lopen."

Kleine pinken brokken geven...

Lossen van zaagsel, dit is nodig in de ligboxen van de koeien.
Ook hierbij geeft hij wel aanwijzingen ;-)

En al die tijd staat z'n kwebbel geen moment stil. En vragen stellen...
Al word je er weleens dol van, toch is het zo'n gezellig mannetje!

En zo zagen de laarzen eruit na het helpen op het land...

Zus en zwager stallen bij ons hun vouwwagen en oudste zoon kreeg deze fiets - te klein geworden voor neef. Dankjewel hoor!

We hebben nog eieren die al wat oud staan te worden én nog appels - dat gaan we omzetten in appelcake. Dan nog opruimen en weer de was... knipbeurten voor morgen op het programma... de week is bijna weer om!

18 opmerkingen:

  1. O,dat zal wennen zijn voor jou, denk ik! gelukkig maar halve dagen.
    Ik vind die laarzen foto's heel erg goed. Die spreken voor zich. En die stoere fiets, mooi ding!

    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel fijn dat hij eerst halve dagen gaat, dan is de overgang voor jullie beiden niet zo groot. Een mooie fiets zeg. Kan me voorstellen dat je daar blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,

    Ik geniet al een hele tijd van jouw blogs. Mijn kinderen zijn net zo oud als jou jongste 3, hoewel wij net zo oud zijn.
    Onze jongste is tot april nog thuis, hoewel hij nu al 2 ochtenden naar de peutergroep gaat. Kan mama er ook al vast aan wennen :-), om dat geklets niet meer rond zich te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja genieten he van zo'n ventje..
    na de vakantie is t bij ons zo ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jong geleerd is oud gedaan ...
    Wat een heerlijk manneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat zal het stil worden.
    Je hebt gelukkig nog even de tijd om te wennen.

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, ik zit in een andere fase..hihi. Bij mij zijn ze te pas en te onpas thuis. Zit totaal geen regelmaat in. Maar ik kan me goed voorstellen dat je zo'n gezellig ventje als jouw jongste gaat missen als ie naar school gaat....
    Heel fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, gelukkig duurt het nog even, en dan eerst maar voor halve dagen!
    Dat was aangeven bij het strijken herken ik wel - hier loopt er ook zo één :-)

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk als er zo'n kereltje rond je loopt.. die zullen jullie zeker wel gaan missen. Lekker dat hij in het begin halve dagen gaat, kunnen jullie er langzaam aan wennen ;-)

    En wat een blij gezicht van je oudste zoon!

    Een prettig en zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou dat zal best eerst heel stil zijn als hij naar school gaat,ja en je werk gaat wel door he.

    heerlijk zeg appelcake,ga morgen ook wat bakken.

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk mannetje!
    Kan het geloven dat je hem zult
    missen als hij naar school zal gaan.
    Wat een leuke fiets!
    heel veel liefs en geniet van het
    zonnetje dit weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk blogje! Hier wil middelste voor stage naar Abu Dhabi .... dus ik zit ook duidelijk in een andere fase met mijn jongens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat zet je de gebeurtenissen van je gezin toch altijd zo leuk neer!
    ik mis mijn dochter soms wel eens hoor ze is en zit in groep 2 en woensdag is ze nog lekker vrij,daar geniet ik dan ook intens van.
    hier staan ook nog een strijk en was te wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. meestal is de mama diegene die haar kind gaat missen als het naar school gaat, nooit bij stil gestaan dat dat ook papa's kunnen zijn. wat mooi die verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke jongens heb jij! En ach, ´t hoort er zo bij he dat ze naar school gaan. Zal best wel weer wennen, toch? Hij kan natuurlijk altijd nog helpen na schooltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad is het een vreemd gevoel als je je jongste naar school brengt, ook hier was dat afgelopen jaar zo.
    Maar het went wel weer snel hoor, je doet even gauw dit, even gauw dat ;-)
    Gelukkig heb je nog even om eraan te wennen...

    Goed weekend en een lieve groet,
    @Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke tafereeltjes schets jij hier uit!!!
    Je zult hem ook missen, maar gelukkig gaat hij eerst halve dagen he?!
    Geniet er nog even van, deze tijd komt niet meer terug met hem...

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar moet je nog niet aan denken he, onze jongste mag ook in januari naar school...maar gelukkig ook nog niet voor de hele week.
    Leuke foto's heb je er bij gedaan!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...