Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 25 oktober 2011

Receptenboek als give-away

Het is hier herfstvakantie, de jongens spelen heerlijk binnen en waaien dan buiten weer lekker uit.
Jongste heeft last van zijn oren en is verkouden met hoesten, die mag nu niet naar buiten, het waait nogal en het is best koud. Zondag hing hij de hele dag bij me, gelukkig gaat het nu wel wat beter. Jongste dochter is gisteren jarig geweest, 14 alweer en inmiddels is ze ook langer dan ik en ik ben toch niet echt kort met mijn 1.75 ongeveer (ik krimp alweer geloof ik;-)).  Maar we willen het zaterdag pas vieren, ze is toch veel te druk met school en voor de familie is dat ook handiger. Dus je begrijpt dat ik nog wel het nodige te doen heb...
Ik heb verder niet veel te melden, dus doe ik de give-away nu maar! Die had ik in gedachten voor als ik 100 volgers zou hebben, maar waarvoor eigenlijk nu niet, ik heb gewoon wat weg te geven.


Het is een special van het blad Koken & genieten, vol met recepten van heerlijke taarten. Ik heb zelf een nieuwer exemplaar, daarom heb ik deze over (het is dus een gebruikt blad). Geen gemakkelijke taarten in de zin van snel even maken. Deze kosten wat meer tijd, maar die ik ervan gemaakt heb, smaakten altijd heerlijk! Het staat stap voor stap uitgelegd, dus als je je houdt aan de beschrijving, kan er niet veel misgaan. De meeste taarten kunnen gemaakt worden met normale ingrediënten, soms heb je wel iets speciaals nodig en bij een aantal recepten zelfs een pakje van iets, bv een puddingpakje. Het is echt een blad voor de liefhebber. Als je aan de lijn doet, is het misschien gevaarlijk... maar voor anderen bakken  is ook leuk;-) Handig is ook het register achterin, waardoor je kunt zoeken naar ingrediënt, zoals pas toen ik veel frambozen had, dan kun je kiezen uit 6 taarten!

Om je nog een indruk te geven van de inhoud:


En deze maakte ik pas zelf, alleen komt die uit het nieuwere boek, dus hij staat niet in dit blad...
... maar geeft je een indruk van hoe professioneel zo'n taart oogt.

Je kunt meedoen door dat hieronder in een reactie aan te geven. Het is geen vereiste om volger te zijn, ik wil dat mensen mij volgen om wat ik vertel en laat zien in mijn blog, en niet om een give-away. Maar ik vind het natuurlijk wel leuk als je volger wordt, omdat ik dat als een blijk van waardering zie. Alle nieuwe volgers van de laatste tijd trouwens nog van harte welkom!
Als je zelf een blog hebt, zou ik het leuk vinden als je een linkje plaatst van de give-away.
De give-away loopt tot 11 november.

40 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je dochter! En dank je wel voor je comments op mijn blog. Daar wordt ik echt blij van.
    Ik wil een stukje van die taart, lijkt me heerlijk.

    Jammer dat je zoontje niet lekker is. Ik zou hem ook binnen houden, het waait behoorlijk. Fijne vakantie verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, het ziet er in ieder geval allemaal heel lekker uit!
    Beterschap voor je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, we zijn hier in huis gek op zelfgebakken lekkers dus
    Wil ik zeker wel een kansje maken op dit boek ;-)
    Gr. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wil ook een poging voor het taartenboek. Ben pas begonnen met het uitvogelen van mijn nieuwe oven en heb alleen nog maar appeltaart gebakken. Wil meer gaan testen.
    Gr. Liesbeth A.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier wordt ook graag taart gebakken zowel zoet als hartig dus doe ik graag mee met deze give-away. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter en dat het in het weekend maar erg gezellig mag worden, Ik hoop dat je zoontje snel opknapt maar met zo,n zorgzame moeder zal dat wel. Gr. Cisca, Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm,ziet er allemaal lekker uit.Daarom doe ik ook maar eens een poging!!

    Veel beterschap daar.

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter! En beterschap met de jongste!

    En ik ben gek op taarten bakken dus ik doe graag mee!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat aan je dochter! En die taarten zien er allemaal zeer lekker uit. Graag doen we dan ook mee en plaatsen een linkje op ons blogje. Groetjes en beterschap aan zoonlief, Mira

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd met je dochter Jolanda. En veel plezier bij het vieren zaterdag!!
    Je give-away is heel leuk, maar ik doe niet mee. Ben niet zo'n bakster. Ben sowieso geen keukenprinses.
    Beterschap met je jongste zoon!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, heeft ze hem nu toch aangestoken? Hopelijk knapt hij snel weer op.
    Gefeliciteerd trouwens met je dochter! Een fijne dag alvast voor zaterdag.

    Je give away vind ik heel leuk, maar ik denk dat ik maar niet mee doe want ik heb je vorige give away al gewonnen en we moeten anderen toch ook een kansje gunnen hé :-)

    Fijne vakantie verder! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe ook graag mee voor het taartenboek. Ik "volg" je al een tijdje, maar beh mij nu pas als "volger" aangemeld. Binnenkort is mijn man jarig en een mooie en lekkere taart is dan heel welkom.
    gr. Linda uit Oudewater

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooooooooooo lekker zeg ziet de taart eruit.heerlijk om te bakken.maar ik had t boek al van je gekregen een tijdje terug dus nu weer kans voor een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo,
    Gefeliciteerd met je dochter.
    Ik bak graag en doe dus graag mee met de give away.
    Groetjes ada

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je jongste dochter, en beterschap voor je zoontje. Ik doe ook niet mee, ben geen keuken- en/of bakprinses ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte gefeliciteerd met je dochter!
    En beterschap voor je zoon.

    Ik doe graag mee met de give-away en zal een link om mijn blog zetten.

    Fijne vakantie verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je dochter en beterschap met je zoon.Gelukkig is het herfstvakantie, hier gaan de kids alweer naar school.
    En die blad...daar ga ik ook voor haha Groetjes Angel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een dikke proficiat met je (GROTE) dochter!
    Enne ... die give-away ... tsja, ik waag graag een kansje!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. We zijn hier ook gek op taarten en we bakken ze graag zelf, dus ik doe mee!groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke give-away! Maar nee.. niets voor ons gezinnetje. Ik wens het graag een andere leester toe.

    En natuulijk ook van ons een hartelijke felicitatie aan je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Met je give-away zou ik niet alleen bij zijn, hier is ieder dol op taart!
    Gr. Lyan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke (lekkere...) give-away ;)
    Ik doe graag mee...

    Fijne vakantie en beterschap met je zieke zoon.
    Hier is de herfstvakantie al voorbij en wij zitten weer in 't schoolritme...

    Groetjes!
    @Let

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou ik doe graag mee hoor.
    Ik geef ook een boekje weg, misschien iets voor jou?

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja natuurlijk ga ik meedoen met je give away. Leuk!!! Ik hou van lekker eten, hoewel ik nu in een lijnfase ben.

    Nog van harte met je dochter!!!

    Geniet van de vakantie!
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. doe graag mee met je give away,hou nl zelf ook zo van bakken,leuk zo'n blad.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke giveaway. Ik doe mee. Sterkte met je zoontje en de gelukwensen voor je dochter. 14 is een heel mooie leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een leuke give-away. Maar iemand anders mag er kans op maken. Ik heb al zoveel kookboeken dat ik wel een recept kan vinden. Wel heel leuk dat je dit opzet.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een geweldig leuk give away. Ik doe niet mee want ik heb hem zelf al, en al heeeeel veel heerlijke taarten uit gemaakt! ipv de kant en klare puddingpoeder gebruik ik ook gerust zelf afgewogen custard + suiker, gaat heel prima!
    groetjes Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Margje: Bedankt voor de tip! Ik had zelf al zitten denken of het zo niet kon, maar durfde het niet uit te proberen uit angst voor mislukking. Nu durf ik het wel te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk, ik wel ook wel graag meedoen voor die give-away!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat lijkt me wel een leuk blad. Ik doe ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Kan ik nog mee doen? Beetje lat ,maar we zaten even zonder computer en dan zijn er eerst andere dingen te doen. Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb een tijdje geen reacties kunnen plaatsen, maar ga het weer proberen, want die taarten zien er wel erg lekker uit! Mooizoals je schrijft over de dankdag, ik ervaar het precies zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik volg je blog al een aardig tijdje en vind het altijd zo gezellig. Vooral zo door gaan! Zou graag mee doen voor het taarten recepten boek. Ik hou van taarten bakken. Ben net begonnen ermee en dit zou geweldig zijn natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi ik bak ook graag en dit ziet er wel fantastisch uit
    dus doe ik graag mee
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hmmm dat ziet er heerlijk uit! Zoals ik al aangaf: ik vind het erg leuk je verhalen over het boerenleven te lezen!! Ik doe dus ook graag mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou ook heel graag meedoen met de give-away. heb net het bakken ontdekt en kan nog wel wat leuke recepten gebruiken. groetjes Kreeftje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. super, in stilte geniet ik vaak even van je blog, herkenning vanhet mooie boerenleven, helaas zelf nog geen blog, wie weet in de toekomst en taarten bakken doen we graag dus wie weet straks met new recepten gr juul

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik kan nog met meedoen...leuk leuk leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...