Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 12 oktober 2011

Vervelende akkefietjes

Sommige dagen zijn voorbij voor je goed en wel besefte dat ze begonnen. Gisteren was het zo'n dag. Ik moest wat boodschappen doen en ik heb wat aan de was gedaan en verder is de tijd opgegaan aan vervelende akkefietjes. Een via internet bestelde en betaalde buspas die niet is aangekomen, dus bellen, en nog eens, dat werkt daar bij die busmaatschappij allemaal langs elkaar. Want ze besteden het bestellen via internet uit en weten dus helemaal niks. Natuurlijk is het de schuld van de post, daar zal het fout zijn gegaan. Maar ik snap niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart kan opgestuurd krijgen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe kaart moeten kopen bij het postkantoor. Nu moet ik het geld voor die eerste nog terug zien te krijgen, dat wordt vandaag een brief maken, alle aankoop/betalingsbewijzen bijvoegen... En de printer doet het niet meer, dus nog een probleem erbij, de wagen loopt helemaal vast. Elk papier wat ik erin stop, wordt wel geprint, maar komt er niet uit, het wordt opgefrommeld achter de wagen. Oh, wat kunnen zulke dingen je kriebelig maken! We hebben nog een tweede printer, maar die vlekt erg en er zit geen kleurencardridge in. Voor mijn brief kan ik die wel gebruiken, maar voor werkstukken voor school dus ongeschikt. Ik moet dus gaan kijken of-ie nog gerepareerd kan worden.
Wat betreft die buspassen, die nieuwe regelingen vind ik maar niets. Gisteren had een vriendin van dochter pech met haar persoonlijke chipkaart. Er stond ineens niets meer op!  Ze had 'm bij haar mobieltje in haar zak zitten en blijkbaar was hij daardoor "geleegd". Althans volgens de buschauffeur, bij wie ze dus een los kaartje moest kopen. Nu  moet ook zij weer proberen haar geld terug te krijgen. Ik schrijf het hier maar op, een gewaarschuwd mens...
Na zo'n dag heb ik altijd het gevoel niets gedaan te hebben, al weet ik wel dat dat niet zo is. Het kost alleen zoveel tijd, die je liever ergens anders aan besteed had... Het is tenminste niet zo dat er hier niets te doen is.
En dat allemaal nadat ik maandag een heerlijk rustig dagje had. De stapel verstelgoed was weer tot onaangename hoogte gestegen, dus had ik daar een begin mee gemaakt. En dat zijn misschien niet de leukste dingen, maar best wel rustige karweitjes. En ik hoopte nog verder te kunnen deze week....
Ik hou het dus kort vandaag en hopelijk snel weer een gezelliger bericht. Vandaag wil ik ook nergens naar toe. Lekker thuis, genoeg te doen en bijkomen van al het geklep van gisteren. Of eh... oh ja... nog wel even met oudste zoon op schoenen uit.... en ze willen waarschijnlijk nog ergens spelen of er komen kinderen hier... en....

Zie je dat de week voorbij vliegt?

21 opmerkingen:

  1. Wat vervelend voor je. We hebben er voor onze zoon ook één gekocht voor als het slecht weer is. En er een tientje opgezet. Maar ja, misschien moeten we daar twintig euro van maken van een tinetje is zo op en dan staat ie daar.

    Jammer van zo'n nare start van de week. Ik hoop dat je gauw weer een paar leuke momentjes meemaakt.

    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik herken dat. Gisteren belde ik de huisarts: praktijk gesloten ivm bijscholing. Van printers krijg ik sowieso nachtmerries. De onze deed vorige week niks meer, maar ik heb Wecare cartridges en dan geeft ie ALTIJD aan dat de inktpatronen bijna op zijn. En het blijkt dat als ze ECHT op zijn, de printer NIKS meer doet. Voortaan die dingen maar op voorraad in huis hebben.
    Tot nu toe nog geen problemen gehad met OV. Maar na jouw verhaal vertrouw ik niks meer. Gelukkig maar Jolanda, dat niet alle dagen zo zijn. Die goeie dagen moeten we koesteren en die 'stress'-dagen snel vergeten.
    Fijne dag,
    Marion
    ps. door die éne tegenvaller heb ik de rest van de dag op mijn luie achterwerk gezeten. Mijn straf: vandaag moet ik door de regen om boodschappen....zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar schiet je dan idd niet snel van op...akelig om weer achter zulke dingen aan te moeten.
    Hopelijk wil het de rest van de week wat beter!!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn niet alle dagen zo ... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo herkenbaar je dagen kunnen echt een loopje met je nemen
    geniet dan maar van vandaag en zoals je mij ook wel hebt laten weten;je kan soms de boel de boel laten en lekker van je kids genieten,misschien met een herstelwerkje erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn zo van die dagen .... Vwb printer weet ik dat 'n nieuwe vaak vele malen goedkoper is dan reparatie. Erg hè .... En 't ergste is dan dan de oude cartridges niet meer passen :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat vervelend allemaal, dat schiet niet op he.
    Wat de printer betreft, zit er niet hier of daar een snippertje papier tussen, even schoonmaken wil ook nog wel eens helpen en anders op naar de rommelmarkt er staan er voldoende. Manlief haalde zelfs een printer er weg die ook foto's kan printen. Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja een heel gedoe, die passen. Wat mij betreft bleven ze bij de strippenkaarten, we hebben ook al pech gehad. maar ja. Vraag ik me af: wie bedenkt zo iets! Iemand achter het bureau??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet zeggen, ik was erg dom geweest. Ik had de maandkaart voor de trein in laten gaan op maandag 17, dat is dom want dan is het de herfstvakantie. Ik ben goed geholpen en krijg nu een nieuwe opgestuurd die aangepast is. Kosteloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe is het nou met je? Vervelend die dingen die stuk gaan: printers enzo. Ik herken het, maar vaak is er dan weer iets anders .... waardoor ik andere gevoelens krijg. Vaak door iets kleins.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dag :-( Tja, sinds we hier ov-chipkaarten hebben ga ik nooit meer met bus of metro, maar neem ik zo nodig de trein een dorp verderop... Geef mij maar de ouderwetse strippenkaart hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He, wat vervelend allemaal!
    Hopelijk loopt het goed af.
    Succes ermee, en we hopen maar op betere dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He, hoop dat je lekker bijgekomen bent. Morgen weer een goed start en een mooie dag! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt inderdaad zo van die dagen hé!
    Vervelend allemaal, ik krijg ook
    de kriebels van printers en toestanden die plots niet meer willen
    werken of plots lege inktpatronen hebben natuurlijk op een moment dat
    iedereen het juist nodig heeft...
    Hopelijk is het ondertussen wat rustiger daar?
    Ps. ben ondertussen toch maar weer
    een nieuw blog gestart :)
    kon het niet missen...
    Hoop dat er nu geen hacker meer langskomt...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En dan werkt het weer ook niet mee .... Echt vervelend, dat soort dagen! Ik had vorige week zo'n week, alles liep tegen, daar wordt je dan zo moe van he, ook al zijn het maar kleine dingen. Je zult zien, morgen wordt het weer weer beter, en dan gaat alles ook weer makkelijker. Hopelijk wordt dat van die buskaart opgelost want daar betaal je toch al genoeg voor. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He, wat vervelend allemaal, hopelijk gaat t goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jah de weken vliegen altijd zo hard vind ik als het begint met vroeg donker worden..... pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gedoe kan het soms zijn he. Gelukkig is het niet alle dagen zo. Ik was laatst in staat om de computer in elkaar te meppen omdat er iets niet wilde zoals ik wilde. Dat kan soms net de druppel zijn van iets. Gelukkig heb ik het maar niet gedaan (das ook weer zo'n duur grapje) maar het is heel herkenbaar. Ik zag ooit een heel herkenbaar grappig reclamespotje: Er staat een moeder in de deuropening met een beertje zonder hoofd die aan haar dochter vraagt: Anne, waarom heb je zomaar de kop van de beer afgetrokken? Waarop Anne zegt: Dat heb ik niet gedaan, dat heeft papa gedaan. Daarna zie je die gehavende beer met de tekst eronder: Hebt u ook moeite om zelf uw internet te installeren?
    Echt grappig. Ik zie in mijn verbeelding die vader al al zijn frustraties op die beer af te reageren. Je kunt soms gek worden van dingen die niet lukken en zoveel extra tijd opslokken.
    Maar goed, nu even over die rand. Het was een vel waar allemaal randen opstaan. Gewoon onder elkaar. Volgens mij heet het border vellen. Een van die randjes was een slingerrand daaronder stond een rand met allemaal kippetjes geloof ik en daaronder weer een rand met bloemetjes. Die kunt je dus allemaal afzonderlijk van elkaar ergens voor gebruiken.
    Nou, ik hoop dat je een fijne dag gaat beleven!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kwam op jouw site via Amber, waar je een reactie hebt achtergelaten. Ik wilde je eerst persoonlijk mailen, maar heb vandaag op jou reactie gereageerd bij Amber!

    Hartelijke groeten,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sommige dagen lijken wel een aaneenschakeling van vervelende moet klusjes. Bah! Toch stiekum even wat leuks plannen voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het valt soms niet mee om de rust te vinden. Sommige dagen vliegen als zand door je vingers...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...