Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 11 november 2011

Even kort bijpraten

Deze week zit nogal vol, dus een kort berichtje nu. Eerst een mededeling: Vandaag is het de laatste dag dat je mee kunt doen met de give-away, en omdat ik nu al weet dat ik morgen geen tijd zal hebben, maak ik de uitslag D.V. maandag bekend.

Van de week heb ik wel voor het eerst chutney gemaakt, naar een recept dat ik bij Karnelly (zie mijn leeslijst) zag. Het rook niet zo lekker terwijl ik het kookte, ik kreeg klachten uit de omgeving ;-) Gisteren vonden ze de cake weer wel lekker ruiken.... stelletje lekkerbekken. Daarvan nam oudste dochter een deel mee ter traktatie omdat 't de laatste dag op stage is. 

Maar in mijn optimisme verzekerde ik ieder van de smakelijkheid ervan... later, als het gerijpt is, of hoe zeg je dat... het moet een tijdje staan willen de smaken er goed intrekken. Ik ben zelf ook erg benieuwd.

Morgen willen we naar een open dag van een hogeschool, ik ben benieuwd... ook nog verjaardagen weer.... tussendoor dan nog ergens het huishouden en volgende week wil de naai/hobbykamer en het kantoor grondig aanpakken.
Grootse plannen dus... en veel werk.
Farmer is in de voortuin aan het spitten, en  hij wil vandaag het paadje naar de voordeur opnieuw straten, dat is behoorlijk scheefgezakt. Zo wordt het daar ook weer netjes, erg prettig weer.

De jongens hebben  het ook druk.
Na een tijdje met de lego te hebben gespeeld, zijn toch de trekkers weer tevoorschijn gehaald. 
De kuil is weer netjes ondergedekt, zoals je ziet.
Kuilplastic bevond zich in de buurt - een paar juist schone handdoeken die nog wat na lagen te drogen op de bank....


Ik wens iedereen een fijn weekend en een goede zondag!

18 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit chutney gemaakt. Maar ik hoor vast hier je bevindingen wel. Je hebt een druk weekend zo te horen. Ik wens je het een fijn weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes met de drukte! Maar probeer je hoofd koel te houden, dan komt het best goed!
    Heerlijk he, als de jongens zo lekker spelen!
    Ook een goed weekend toegewenst!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chutney ken ik niet. En ja, cake ruikta altijd wel lekker. Hoe lang moest jou dochter stage lopen - de mijne een half jaar.

    Ja, jij hebt grootse plannen. Ik hoop dat de hogeschool in de buurt is. Misschien kan farmer het paadje straten als jij weg bent :-)

    Ik wens jou ook al vast goed weekdn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oudste dochter gaat morgen ook naar de open dag van hogescholen! Ben benieuwd.

    De chutney ziet er in ieder geval wel lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg maar gerust dat het verschrikkelijk stinkt,maar uiteindelijk heb je na een tijdje superlekkere chutney.
    Fijn weekend!
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een heerlijk bezig bijtje!

    Maar ... eh ... als Farmer zich nog verveelt: d'r valt hier ook nog heel wat om te spitten! ;)

    Fijn wiekent!
    Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier staat de chutney ook te rijpen in de kelder... Wat een mooie creatieve kinderen heb jij toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. IK vind een chutney altijd erg lekker maar he bhet nooit eens zelf gemaakt.
    Ik ben benieuwd naar de uitkomst
    wat vindingrijk zijn kinderen toch he, niet altijd even leuk voor moeders maar toch stiekem wel veel lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker die chutney, gebruik je dat bij vlees of ook nog ergens anders bij. Leuk het kinderspel, hoe je dat zo mooi omschrijft. Fijn dat het pad weer opnieuw wordt gestraat,daar knapt het toch weer van op. Doe maar rustig aan. Fijn weekend en bedankt voor de felicitatie's.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er lekker uit, chutney... alleen is voor mij onbekend 'wat' je er mee doet?
    Ja, opeten zul je zeggen, hihi
    Maar waarbij?

    Leuk, je hebt echte 'boerenknullen' ;-)

    Fijn weekend!
    Groet, @Let

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ook een heel fijn weekend, tussendoor de druktes ;-)
    En een goede zondag!

    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook nooit gegeten heb. Maar je schijnt het bij warme en koude gerechten te kunnen eten, rijst en/of vlees, kaas... ik hoop dat ook allemaal nog te ontdekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schitterend die foto van de kuil.
    Het doet me denken aan een aantal jaren terug, toen onze zoon samen met de buurjongen ook uren zoet was met dit soort zaken. Onze toenmalige buren hadden een boerderij, dus inspiratie genoeg!
    Geniet er van, want voor je het weet zijn ze groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben benieuwd naar de chutney, nog nooit geprobeert!
    Leuk om te zien hoe de jongens alles na spelen.

    Fijn weekend, en goede zondag!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Chutney, volgens mij heb ik het zelfs nog nooit ergens bij gegeten. Leuk dat jij zo geïnspireerd raakt door andere blogs om dit zelf te gaan maken. Ben benieuwd of de smaak goed zal zijn.
    Succes met je drukke weekend! Neem af en toe een kleine pauze ;-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kort stukje? :-)
    Lekker hoor, wat je allemaal maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kort stukje? :-)
    Mmm, ziet er weer heerlijk uit, al dat lekkers dat je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...