Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 29 november 2011

Jarig en isolatie

Deze week is een druk weekje... gisteren was oudste zoon jarig! 9 jaar geleden was de verrassing compleet toen bleek dat er een jongetje uit mijn buik kwam... heel stiekem hoopte ik er wel op, maar ik was meisjes zo gewend dat ik alleen maar naar meisjesgoed keek. En in het begin vergiste ik me, zei ik "ze" in plaats van "hij"!
Het was trouwens absoluut niet zo dat we weer een meisje niet leuk hadden gevonden, maar als het dan een knulletje blijkt te zijn, is dat toch wel speciaal, na 3 meiden, zo voelden wij dat. Voor Farmer vond ik het ook leuk. Oudste zoon had toen als pasgeborene een mooi rond koppie met gitzwart haar.... en wat het belangrijkste toch altijd blijft: goed gezond. Wij waren en zijn superblij met hem.


Dat betekent dus dat ik morgen een feestje te organiseren heb, gewoon lekker thuis, en over 14 dagen is middelste zoon weer aan de beurt... Met sinterklaas houden wij ons daarom bewust niet sterk bezig. Ze krijgen dan wel iets, maar we houden het sober. Ons huis is, zoals je wel zult snappen, aardig vol gekomen met speelgoed, we zijn juist aan het opruimen waar nooit meer mee gespeeld wordt. Ik heb dan ook de speelgoedgids weggedaan (worden ze alleen maar hebberig en druk van), en ga alleen dingen in huis halen waarvan ik weet dat er echt mee gespeeld wordt. Oudste zoon heeft een eigen Bijbeltje gekregen, dat is bij ons het vaste cadeau voor een negenjarige. En daarnaast iets voor zijn S.iku verzameling. Met trekkers wordt er hier echt wel gespeeld!

Farmer is bezig met allerlei klusjes: aanbrengen van nieuwe tochtstrippen, vervangen van een verrotte drempel...
We hebben altijd hoge gaskosten in de winter. We zouden eigenlijk ons huis moeten isoleren. Heeft er iemand ervaring met het dichtspuiten van de spouwmuren? Dat schijnt nl. een eenvoudige maar toch best effectieve methode te zijn. Ik hoor het graag, als je niet wilt reageren op het www, kun je me ook een  mailtje sturen (rechts bij mijn welkom).

Ik ben aan het lezen in een boekje met crisis-tips. Veel is niet aan mij besteed (omdat ik er niet mee te maken heb), maar het heeft me werkelijk verbaasd hoe gemakkelijk mensen geld kunnen lenen en dat inderdaad doen, en soms alleen maar voor leuke dingen die niet nodig zijn! Kijk, dat je voor een huis geld leent snap ik. Maar dat je je zo door de welvaart laat leiden, dat je denkt niet zonder bepaalde dingen te kunnen, dat is best  schokkend. Of is het alleen voor status? Kunnen we ook gewoon eens tevreden zijn met wat we hebben?
Ik besef best dat ik makkelijk praten heb met veel ruimte om me heen.... daar staat tegenover dat wij weinig vrije tijd hebben en nooit op vakantie kunnen gaan. Zou ik weleens willen, maar dat gaat nu gewoon niet en ik denk dan altijd... ach, misschien later nog eens, wie weet.

Tenslotte nog dit: ik ben aan een mega-klus bezig... De hobbykamer en het kantoor hadden al eens eerder dit jaar een opruimbeurt gehad , maar nu laat  ik echt alles door mijn  handen gaan, geef ik dingen een nieuwe logische plek of ik doe dingen weg en de klusjes neemt Farmer voor zijn rekening. Het gaat onverminderd voort met hier en daar een pauze dus voor een verjaardag. Als we het nu (in de wintertijd) niet doen, kan het nooit namelijk.

Ik kan het niet laten... zo'n mooi gezicht.
Jongste is tijdens het koffie-uurtje druk bezig met het volkleuren van de letterzetter (soort werkboekje) van middelste zoon - vindt-ie goed hoor. 
Vol ijver stort hij zich weer op een nieuw plaatje...

31 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je zoon!! Leuk toch, na drie meisjes een zoon. Maar ik snap dat je wel even moest wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je zoon. Ik lees jouw blog graag. Het lijkt me zo gezellig bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zozo.. druk, druk, druk, druk, druk... Haha!

    Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zoon! En ja, ik verbaas me ook vaak over het gemak waarmee lenen mogelijk is en dat mensen dat dan ook doen.
    Wij kregen thuis de gulden regel ingeprent: nooit lenen! (Alleen voor de aankoop van je huis een hypotheek). En ik ben er nog altijd blij mee!

    Succes verder met opruimen!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie oudste zoon, het gaat snel. Wat isoleren betreft, dat hadden we in ons andere woning laten doen, maar we hadden achteraf spijt. Ik weet niet waarmee je wilt gaan spuiten, wij hadden van die kleine bolletjes schuim maar na een paar jaar slinken die bolletjes en heb je nog niks. Onze zoon heeft het ook laten doen, maar heb hem er niet over gehoord of het heeft geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd met de jarige(n) hier bij ons is mijn jongste zoon 1 dec jarig dus ook hier doen we eenvoudige dingen wat betreft de sinterklaas enzo.
    Over isolatie weet ik helaas ook niks zinnigs te melden, behalve dat isoleren idd een hoop besparing op kan leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd hoor!!! Voor dat S.iku, heb je al eens op de website van Speelfijn gekeken? (.nl erachter ;-) Zij verkopen dat ook en ik koop daar (als ik het 'nodig' heb altijd mn lego, duplo en playmobil) ze zijn echt een stuk goedkoper dan de gewone winkels.

    Dat boekje heb ik ook gelezen (van Marieke Henselmans zeker?), ik stond er ook versteld van hoe mensen zoveel spullen kopen terwijl ze er geen geld voor hebben...

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd hoor... ik moet zeggen dat ik me ook altijd verbaas over het meer willen hebben gedrag van veel mensen. Geluk zit ´m niet in spullen maar in jezelf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je zoon!! En ook wij doen niet veel aan Sinterklaas hoor. Alhoewel de kids er toch wel druk mee zijn op school enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!
    Ik ben ook weer eens begonnen met het opruimen van het kantoor allies rommelhok. Het was echt een geweldige rommel. En ben ook nog niet klaar.
    Maar geeft wel voldoening he!
    Ik mis het ook wel eens, het op vakantie gaan. Thuis blijf je toch altijd maar bezig, en de boerderij slokt gewoon ook veel tijd op. Wie weet, later nog eens, denk ik dan ook maar.
    Succes met alles!
    Groetjes van Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog Van Harte met je oudste zoon!! Veel plezier met het feestje woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van harte gefeliciteerd! En een gezellig kinderfeestje gewenst vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog van harte gefeliciteerd! En een gezellig kinderfeestje gewenst vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerst gefeliciteerd met de jarige zoon en veel succes met alles. Het is tegenwoordig ''antiek'' als je geen geld wil lenen voor vakantie, etc. Nou dan zijn we maar antiek maar liever sparen voor iets dan schulden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! Maak er een leuk feestje van.

    Klinkt inderdaad alsof bij jullie de behoefte om op vakantie te gaan niet kan ontstaan, zo gezellig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog van harte gefeliciteerd hoor, met je zoon. Leuk, al die siku's, wij hebben hier een enorme verzameling en ze zijn er erg druk mee.
    Over dat isoleren, mijn vader heeft het ook gedaan, en het beviel niet, ik meen dat hij ook bolletjes had gedaan, maar je huis ventileert niet meer. MIjn zwager heeft oen weer gaten moeten boren om te luchten.
    Ik geloof niet, dat het en aanrader is. Wellicht is er wel een alternatief, maar daar kunnen anderen misschien meer over vertellen.
    Wij proberen wel elk jaar op vakantie te gaan, maar dat hangt af van de leeftijd van de kalveren. Met nuchteren kan het niet, en met vette ook niet. We hebben nu 2 x leeg gestaan, dus dan is het echt vakantie! Maar wij houden bij eenvoudige huisjes hoor, geen grote parken. En het liefst last minute.
    Daar lenen we ook echt geen geld voor, nergens voor, behalve voor de hypotheek natuurlijk.
    Dat houden we de kinderen ook voor, pas uitgeven als je het in je spaarpot hebt.
    Fijne dag verder, gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je zoon ! Ja even terug kijken naar zijn komst is altijd leuk he ?

    Mooie gewoonte op zijn 9de verjaardag een bijbeltje ! Ze zijn dan nog echt kind en je hoopt: kinderlijk ontvankelijk voor de inhoud.

    groetjes liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd!~en het is wat die verjaardagen in deze feesttijd en inderdaad de klussen en het werk gaan gewoon door. Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gefeliciteerd met je zoon, wij hebben in februari 4 kids jarig ook zo,n heerlijke feestmaand

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je zoon!
    Ik herken je verhaal wel, wij kregen na 4 meisjes onze eerste en enige zoon. Onze jongste dochter, die toen bijna 3 jaar was, zei tegen haar broertje toen hij een beetje jengelde: "Ach stil maar hoor jongen, je bent een grote meid!" Ze had tenslotte nooit anders gehoord.
    Ik werd er indertijd gewoon een beetje zenuwachtig van dat iedereen er zo de nadruk op legde dat we dan toch eindelijk een zoon hadden. Natuurlijk waren we blij met onze jongen, maar met een meisje er bij zouden we net zo goed blij geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met jullie jarige zoon!!

    Over de spouw isoleren, je moet je echt heel goed laten informeren denk ik over de verschillende mogelijkheden en vooral ervaringen van mensen die dit gedaan hebben, heb nl. ook al gehoord dat heel veel dingen niet echt goed zijn, dat je vochtdoorslag naar binnen krijgt bv. daar zit natuurlijk niemand op te wachten.. succes in iedergeval, meld je het nog even als jullie iets gekozen hebben
    groeten Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog gefeliciteerd met je zoon. Hoe ver ben je nou met de hobbykamer?
    Hier ook een zoon na twee meisjes. Ik vond het gewoon eng ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd me je zoon! Ik herken dat gevoel dat je een meisje verwacht, en dat het dan een jongen blijkt te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!! Hier wordt de oudste zoon zondag 9!
    En ik weet ook nog hoe verbaasd ik was....een jongetje uit een vrouwenlichaam...dat vond ik zo bijzonder!
    'n Lange gezellige post heb je er weer van gemaakt!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog een dikke proficiat met jullie zoon ... kan me heel goed voorstellen dat na 3 meiden ... wij hadden nl. precies hetzelfde! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beter laat dan nooit :) Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een erg leuk blog,geniet ervan mee te lezen,heb me aangemeld.
    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...