Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 14 december 2011

Ridders in het hooi!

Vanmiddag was er dan een kinderfeestje in de herhaling: Middelste zoon vierde met zijn vriendjes z'n verjaardag. Na de pannekoeken diste ik een verhaaltje op over een Slot Leeuwardus en een koning Leonard, die overvallen werd door gemene roofridders. Maar de verstrooide ridders verzamelden zich weer en eenparig togen ze, al dan niet gewapend naar het kasteel om  het terug te veroveren.... Zeven man sterk waren ze, met onze eigen 3 knullen maakt dat 10, plus het buurmeisje dat plotseling een jonkvrouw bleek te zijn.
Hier volgen er foto's van, jammer genoeg zijn ze van slechte kwaliteit, maar 't was vrij donker op de hooizolder.

Farmer had een heus kasteel gebouwd (de hoop uitgehold).
En het gevecht brak los. 
Hier kruipt er één naar binnen, door de poort....

En hier zie je hem aan de andere kant in het kasteel komen.
Intussen was het kasteel zogenaamd ingenomen, maar de schermutselingen bleven doorgaan.
Een vriend bleek ineens een vijand en andersom.... roerige tijden!

De ingang werd goed bewaakt!

Maar aan de andere kant dreigt ook gevaar....
ze klauteren tegen de muren op!
(Overal lag een dikke laag hooi omheen.)

En over de muur heen!

Zo leuk als je ze tegen elkaar hoort...
Twee sluipen langs het kasteel.... Zegt de één: "Wat zijn wij?"
"Schildwachters....", is het antwoord. 

Natuurlijk moesten ze mij ook hebben. Gevangen werd ik!
Ook al wilde ik niet in een donkere kerker, ik moest erin. Bij de ratten!
"Ach, wie kan me nu nog bevrijden?' riep ik.
Zei er één: "je vader" (dat is Farmer dus).
Maar Jongste zoon vond dat maar zo-zo, hij pakte mijn arm en trok me eruit. 
Terwijl Farmer de ridders van me weerde, bevrijdde Jongste mij.
Is dat niet dapper?

Nu zijn ze alledrie allang weer onder de wol. En mij rest nog het stro en hooi op te ruimen in de bijkeuken. 
Overmorgen is de bedoeling dat de familie nog komt voor beide jongens, en daarna mag het van mij weer "back to normal" zijn! Hoewel... dan is er de Kerstviering van school alweer... en voor je het weet de vakantie. Daar zijn de kinderen hier, ook de grote, trouwens allemaal wel aan toe! 

16 opmerkingen:

  1. Wat 'n geweldige manier om 'n kinderverjaardag te vieren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een leuk feestje!
    Wat k
    Lief dat de jongste voor zijn mama opkwam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat kinderen zo nog kunnen spelen. Mijn man zei vanavond nog toen hij wat op t.v zag: alle speelgoed is er bijna opgericht om alleen te spelen, geen goeie zaak. Gelukkig kan het ook nog anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dát noem ik nog eens een geweldig (figuurlijke betekenis van geweldig dus) spel!!! wat hebben die kids zich dol geamuseerd zo te zien, in hun bovenste beste fantasiewereld gedoken en zich helemaal ingeleefd in een wereld van ridders en jonkvrouwen! Fantastisch toch! 't moeten niet altijd videogames zijn hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt als een geweldig feestje voor de dappere ridders en jonkvrouw ...
    Altijd leuk he, de hooizolder, om op/in te spelen!!!

    Groetjes!

    P.S. je hebt overigens wel dappere mannen hoor, dat ze je eensgezind willen bevrijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig feest! Ik denk dat zowel je eigen kinderen als de bezoekertjes het hun leven lang niet zullen vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat kinderen zo kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verjaardagsfeestje! Dit zullen ze zich nog lang herinneren. De vriendjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel leuker dan een pretpark toch :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja fantastich he, die kinderfeestjes in het hooi of stro. Succes verzekerd!
    Reken maar dat de vriendjes de volgende keer vragen. "Gaan we nog spelen in het hooi?"

    groetjes ina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zullen ze een plezier gehad hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Spannend!Je staat gelukkig nog hoog in het vaandel bij de kinderen.Bevrijd door dappere zoon.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een schitterend feest hebben ze gehad . Heerlijk dat ze zich zo hebben vermaakt, ik weet dat wij vroeger dat prachtig vonden spelen op de hooizolder bij de buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk! Daar kan geen binnenspeeltuin tegen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat geweldig zo!
    Dit zullen ze allemaal nooit meer vergeten denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...