Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 29 december 2011

Rustig vakantieweekje

De dag na Kerst  zijn we even flink het huis doorgegaan, ik beneden en twee dochters boven. (Oudste dochter is deze weken aan het werk.) Zo kwam er ruimte om op woensdag naar de stad te gaan. Jongste dochter moest nog een winterjas en gelukkig slaagden we al in de eerste winkel. Met 50 % korting,  erg leuk. Anders zou ik de jas te duur gevonden hebben maar nu viel hij in het normale budget. Verder nog wat gewinkeld en geneusd, het was gezellig. De jongens waren bij Farmer gebleven, zo had ik eens tijd voor de meiden alleen.

De jongens verdelen de vakantietijd over buiten spelen en computeren, en na veel met de lego te hebben  gespeeld, hebben ze zich nu weer gestort op de duplo. Af en toe is er ook een ruzietje... maar over het geheel genomen kunnen ze het best goed vinden met elkaar. Zeuren, dat vind ik minder. "Mag ik achter de computer?", terwijl ik al duidelijk heb gezegd dat ze dat nu niet mogen omdat ze gisteren een flinke poos erachter hebben gezeten. Of "Kweenietwatikmoetdoen...", op zo'n toon dat je weet: al draag ik 100 dingen aan, hij heeft er toch geen zin in. Gewoon even aan zijn lot overlaten, dan krijgt zijn brein uiteindelijk wel een impuls. En nu zit-ie lekker te verven.

Zelf heb ik de was weggevouwen, wat resulteerde in drie volle manden om in de kasten te bergen. En ga ik zo sokken stoppen, er lig alweer een stapeltje te wachten. Verder brei ik aan zo'n kronkelsjaaltje, van die wol dat lint is wat je uit moet rekken. Wel grappig om eens te doen, maar ik heb toch liever gewone wol om te breien. En ik lees, in de tijd die me daar nog voor gegund wordt.
Wat de boerderij betreft; het is nu vrij rustig. Weleens een klusje buiten het normale werk en verder is het ook een beetje vakantie voor mijn Farmer, hij doet het deze week rustig aan.

Zo aan het eind van het jaar denk je vaak terug. Wat het bloggen betreft is 2011 het jaar geweest waarin ik daarmee begon, en nog steeds vind ik het leuk om te doen. Daar helpen alle reacties zeker aan mee! Ik lees ze altijd erg graag. Alle volgers en meelezers: bedankt! Ik wens iedereen tenslotte een goede jaarwisseling toe en een gelukkig 2012.

22 opmerkingen:

  1. Dat klinkt gezellig, lezen, handwerken, winkelen met je dochters, zoontjes die lekker spelen etc
    Het is altijd heel leuk om je blogs te lezen, dus vooral doorgaan :-)
    Een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees graag bij je, ook al staat mijn bloggen op een zeer laag pitje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeiemiddag Jolanda, ziet er gezellig uit bij jullie..fijn dat het daar
    ook even rustig is!
    Alvast ook een fijne jaarwisseling
    en dat we in 2012 nog veel blogjes
    mogen lezen van jou en je gezin.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, even tijd met de meisjes alleen... en wat betreft het zeuren van kweeniewatikdoenmoet... je hebt groot gelijk dat je ze zelf aan het denken zet. Is ook helemaal mijn ding!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk zo'n weekje, ook voor je man die moet toch wel al iedere dag achter het vee aan. Mooi dat je voor de halve prijs een jas kon kopen. Sokken stoppen doe ik ook altijd nog.
    Vind het altijd zo'n rustgevend karweitje. Fijne dag en nog een goede jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet ervan Jolanda. Voor je het wee begint het leven van alledag weer. Vroeg opstaan, kids naar school. Ik vind het altijd heerlijk om even je eigen tijd in te kunnen delen.
    Hele fijne jaarwisseling.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gelukkig maar dat je t bloggen leuk vind. dan kunnen we lekker bij je blijven lezen!ik wens jou en je gezin ook een fijn 2012 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd naar je kronkelsjaaltje. Geen idee wat je bedoelt. FOTO!

    Ja bloggen is leuk hè? Ik zal eens kijken welke maand jij begonnen bent.

    Ik wens je nog wat fijne dagen met je gezin. Die ruzietjes, klagen enzo van de kinderen zijn hier ook. Ik heb de computertijd iets langer gemaakt in de vakantie.

    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet lekker nog even van de vakantie. Ga je nog oliebollen bakken? In elk geval een fijne jaarwisseling!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gezegende jaarwisseling met je mooie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk even met z'n drietjes door het huis zwiepen. Mooi hoor, een jas met zoveel korting. O ja de kweeniewatikdoenmoet... ik zeg altijd, is wel even goed voor je, hahaha en dan het snuitje wat je verbaasd aankijkt.

    Alvast een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012 toegewenst met een heleboel leuke blogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sokken stoppen, wat knap dat kan ik geen eens. Fijne jaarwisseling en voorspoedig nieuwjaar Groetjes Marretje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Johanna,was gezellig weer even met te lezen met de gebeurtenissen,in jullie gezin.Ja leuk he,uitverkoop.Wens je een goed jaarwisseling,zelf werk ik met oud en nieuw,zkh.Groet Rieja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk toch die vakantie en de kids spelen hier ook zo lekker!! Alleen een brandje blussen hier wen daar. Toc merk ik wel dat ons ritme in de war is ze gaan net ff te laat naar bed! daar hebben we gelukkig nog een week de tijd voo rom dat weer recht te trekken na oud en nieuw;-)
    Hier ook wezen kijken voo reen winterjas voor onze oudst dochter maar helaas niet geslaagd, nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier staat de kerstvakantie in het teken van opruimen i.v.m. de verhuizing. Het is een beetje een rare week geweest.

    Jij ook een goede jaarwisseling gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jullie ook een gezegend nieuwjaar gewenst!

    Dank je wel voor al je leuke stukjes in het afgelopen jaar waarin we een kijkje mochten nemen in jullie leven!

    Lieve groet, @Let

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellig leuk stukje, het lezen hier de verhalen op zo leuke manier verteld, dat je het stukje wil uitlezen. Dat je mee gaat op de boerderij, dankjewel voor de leuke stukjes die je schreef in 2011. En hopelijk komen er nog veel in 2012.
    Een gelukkig en gezond 2012 toegewenst voor jou en de rest van de Fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook een goed, mooi nieuw jaar Jolanda voor jouw en je gezin !

    Ik kom graag bij je terug in 2012 !
    Altijd leuk je blog te lezen en zo hier en daar voor mij heerlijk herkenbaar.

    hart. groet Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij en je gezin ook een gelukkig, gezond en gezegend 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jah hier zijn de 2 grote pubers ook lekker wezen shoppen met hun kleedgeld in de uitverkoop en zeer goed geslaagd thuis gekomen.
    beste wensen voor 2012

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...