Jolanda

Jolanda

Pagina's

zaterdag 14 januari 2012

Lief initiatief en leuk resultaat!

Gisteren namen oudste en jongste dochter een lief initiatief: ze begonnen met opruimen van het aanrecht, en dan vooral al die dingen die zo gauw blijven slingeren, zoals papierwerk, allerlei bakjes met gevarieerde inhoud, enz. Ook bovenop de buffetkast en de legplanken keken ze en haalden het leeg. Tja, makkelijke plek om dingen neer te smijten die snel uit het zicht én uit grijpgrage handjes moeten gehaald. Stofnest van heb-ik-jou-daar, dus 't was superfijn dat ze dit aanpakten. Dat dit buiten de normale schematijd gebeurde, begrijp je wel. Van mijn eigen plannen die dag zag ik zo niet veel terecht komen, want je moet er dan toch bij zijn om alles te herordenen en natuurlijk help ik dan ook mee. Gelijk hebben we ook de twee laden schoongemaakt. Maar wat ben ik blij met het resultaat! Een goed begin van de schoonmaak. Nu is het bijhouden weer een tijdje wat gemakkelijker.
Hoop ik. En omdat het er nu zo mooi uitziet, mogen jullie er wel een blik op werpen:

Het aanrechtblad moet ik eigenlijk eens een keer inwrijven met speciaal spul.
Maar dat komt nog wel.

Deze drie potten kreeg Farmer (1 voor 1) tijdens de jaarvergaderingen van -destijds nog- Melkunie.
Ze stonden altijd alleen voor de sier.

Maar waarom niet in gebruik nemen?

Daar zijn ze tenslotte toch voor?

In het hanenbakje heb ik sluitinkjes en elastiekjes, etiketten en wat andere rommeltjes...
Het teveel aan rommeltjes hadden we nu weer eens verwijderd.

Dit is het zg. werkeiland. 
Geloof het of niet... maar voor ik deze foto nam heb ik alweer het nodige eraf gehaald. 
Zo handig, dit eiland, bij het bakken en klaarmaken van dingen. Ik zet de taart er altijd op met verjaardagen, dan kunnen de gasten hier komen kiezen. 
Maar zoals met alle horizontale vlakken, wordt er door iedereen wel snel allerlei zooi op gelegd.

Jongste is gelukkig al wat gewend aan de school, vrijdagochtend ging hij dadelijk spelen zodra ik weg was... dus dat is al beter!

En dan zomaar op zaterdag geblogd... nu gauw weer aan de gang!


16 opmerkingen:

  1. Heerlijk he als is weer opgeruimd is.
    En fijn dat je zoon al wat meer gewend is, het is natuurlijk ook wel een grote verandering voor hem.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de kinderen even wat werk
    uit je handen namen...
    Hier zouden de twee oudsten op dit
    moment ook alles voor me doen ;)
    Het is examenperiode en alles is
    dan leuker dan studeren hé, zelfs
    helpen bij mama...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg, van die meedenkers... daar knapt je keuken van op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel lief van je dochters en het ziet er netjes uit. Fijn dat de kleine man al een beetje is gewend. Niks ie erger dan je kind huilend achter te laten. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch, zo'n schone keuken. En dat de kinderen daarvoor initiatief namen, fanatastisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo he wat een nette keuken! hier ook altijd rommeltjes in laden en op plankjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,

    Wat leuk dat de meiden dit voor je hebben gedaan! Onze oudste dochter doet dat ook wel eens voor me, zij is daar beter in dan ik...

    Leuk dat je vandaag blogde, bij ons (ook een boerderij) is zaterdag meestal de drukste dag van de week.

    Je hebt trouwens een mooie keuken zeg!

    Goede zondag toegewenst!

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk een extra plekje in de keuken, zeker ideaal als je een verjaardag heb.
    je keuken ziet er netjes uit.
    goed weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Netjes! En wat een mooie keuken!
    Fijn dat je zoontje al wat gewend is! Bij onze zoon ging het de eerste dagen erg goed, hij was alleen maar blij, maar de laatste dagen had hij er wat meer moeite mee. Toch, als hij dan uit school komt, zegt hij wel dat hij het leuk vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een heerlijke keuken, zo lekker de ruimte! En wat lief dat de meiden zomaar hielpen!
    Hier vandaag ook een 'aanval van opruimwoede'. 'k Heb het maar even flink benut, want ik weet niet wanneer ik weer zo'n bui heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn als de keuken zo lekker opgeruimd is, zeker als je hulptroepen hebt. Fijn!!

    Mooi hoor zo'n werkeiland, ideaal voor verjaardagen.

    Ik merk dat mijn horizontale vlak van het aanrecht voor het keukenraam ook zo'n dumpplek is, terwijl ik het zo lekker leeg en gezellig met mijn twee lampjes wil houden... ooit blijft het netjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niks zo'n fijn gevoel als een schoon opgeruimd aanrecht!
    Ooit begon ik aan fly-lady en die had ook als eerste opdracht je aanrecht schoonmaken. Fijn dat je dochter hielp. De mijne ruimde de vaatwasser leeg en vol en maakte het aanrecht schoon, voor ik thuiskwam van mijn werk in de kerstvakantie. Zo fijn om direct ( met een schoon aanrecht) aan het koken te beginnen. Als je eerst moet opruimen ( ook al is het eigenlijk zo gedaan) lijkt het een veel grotere klus!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief van de meiden!
    En wat fijn dat de jongste al wat meer gewend is op school.
    Ik vind een opgeruimd aanrecht ook heerlijk, geeft ook een opgeruimd gevoel in mijn hoofd.
    Wat een leuke keulse (?) voorraadpotten!
    En erg makkelijk zo'n werkeiland!
    Goede zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk he zo lekker opgeruimd, maar het is altijd zo kort zo netjes, hier in iedergeval wel,het is zo weer een troep

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...