Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 30 januari 2012

Tussen wens en uitvoering...


Je kunt weleens wat wensen.... Ik wenste vorige week aan een opruimsessie te beginnen in het kantoor. Nou goed, een beginnetje is er - nadruk op tje. Meer ook niet. Alleen wat sprokkelkwartiertjes eraan toegekomen. Allerlei afspraken en andere zaken gooiden mijn hele schema in de war en ik heb me daar over lopen opwinden, maar op 'n gegeven ogenblik maar over me heen laten komen.
Uiteindelijk wel een aantal andere dingen gedaan.

Voor het eerst een pizzabodem gebakken zonder een pakje mix daarvoor. Kwam wat bloem tekort... heb ik maar aangevuld met wat wit broodmeel. Het rees wel goed! En ik was -dom genoeg- vergeten de olijfolie erdoor te doen, later nog wel wat erdoor gedaan, maar het had nu een wat flauwe smaak, volgende keer beter opletten dus!

Toch was de pizza als geheel wel lekker, fungi als ik me niet vergis (idee van oudste dochter die weleens rondsnuffelt daarvoor op het www), met ui en champignons in ieder geval en als basis doe ik gewoon de tomatensaus die we daarvoor iedere keer zelf maken. Want diepvriespizza's zijn leuk voor als je niks aan het eten wilt doen, maar smaken minder goed en zijn zo snel koud :(


Ik had vrijdag ook nog chocoladekoekjes gebakken, één van de dochters vroeg daar laatst al om (gek op chocola, geen reep is veilig, vaak moet ik zelf goed nadenken waar ik 't ook alweer gelaten had...) en vrijdag vond ik een goed moment om haar eens te verwennen, zij had dat wel even nodig. En de rest profiteerde er ook van mee ;-)


Jongste is al redelijk gewend.... na even opstarten gaat hij het nu leuk vinden op school.
En 's middags heeft hij lekker weer het rijk alleen en is zoet met zijn eigen dingetjes.
En hij haalt zijn schade blijkbaar in, want we kroelen wat af en hij noemt mij lieve mama of lieverdje.... kleine vleier, en toegegeven, 't klinkt heel wat aangenamer als een drammerig mahàm...!


En in de avonduurtjes ben ik weleens bezig met een nieuwe pannelap, want ik heb nu 2 nieuwe, maar wat is nou maar twee... Die nieuwe liggen trouwens nog ongebruikt in de la en ik doe het nog steeds met m'n ouwetjes waarvan bij een aantal de draadjes los hangen.... oké, oké... als deze nieuwe af zijn, gooi ik die ouwe echt weg.

Deze week lacht de agenda me bijna blanco toe, dus ga ik gauw echt werk maken met het kantoor. Vanmorgen heb ik al de kamer én de keuken in één moeite mee gedaan, alleen het wasgoed moet nog, dat zal avond worden.
Farmer is bezig met het maken van een extra douche in de schuur (wat aan het huis vastzit), want we hebben  last van lekkage in de badkamer en dat moet dan ook nog aangepakt worden. Echt acuut is dat lekken niet, het lijkt erop dat het meer een doorsijpelen is, maar zo blijven kan het niet. En een extra douchje kan geen kwaad, eindelijk eens geen wachtrij op zaterdag ;-) We hebben een tweedehandse douchecabine kunnen krijgen dus al te veel hoefde het niet te kosten.
En het is al bijna februari, tijd om te kijken naar het zaaigoed, het kasje moet gespit (en de rest van de tuin ook uiteraard) en vanaf half februari mag er weer mest worden uitgereden.
Gek, nu het eindelijk echt winter is, gaan we ons al bezig houden met het voorjaar...

Kortom, Farmer & Jo vervelen zich niet!

13 opmerkingen:

  1. Mmm de pizza's zien er heerlijk uit!
    En de koekjes ook.
    Wil je het recept met ons delen?

    Een extra douche, dat is zeker handig!

    Nou, succes met de opruim in het kantoortje!
    Fijne week,

    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die pizza's zien er inderdaad heel lekker uit,hier komt dat ook geregeld op het menu te staan en...ze lusten hier geen diepvriespizza's!!
    Wat die extra douche betreft,mooi meegenomen hé,gaat het lekker vlug...

    Liefs,

    liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke pizza's. Honderd keer lekkerder dan die kleffe diepvriesgevallen!

    Ja, als je iets voorneemt en het lukt maar niet, is dat zeer frustrerend. Je hebt nu wel een beginnetje... de rest volgt vast!

    Ik zit met mijn hoofd al half in de zomer, maar dat komt ook door mijn werk, maar ik heb gewoon weer zin in vogeltjesgekwetter en groene blaadjes en bloemknoppen... Helaas, er ligt nu even sneeuw, eigenlijk ook heel leuk, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm....da's een smakelijke pizza!! Wil ik ook het recept wel van. Hopelijk blijft je agenda leeg deze week. Kan je fijn door met ruimen. Ik ben ook bezig......nou ja....een klein beetje. En ik hou nog de steeds 2-minuten karweitjes vol.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere pizza zo te zien. En wat is je pannenlap-patroon ? Ziet er zo mooi uit met twee draden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou geloof me.. als je die pizza-draai eenmaal wél te pakken hebt, zorg je vanzelf dat je áltijd bloem in huis hebt ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Franca: Het is de Tunische steek, hiervoor heb je een lange haaknaald nodig; ik kom als het klaar is er nog weleens op terug.
    @ Monique: Ja, bloem is hier ook onmisbaar, ik greep gewoon een keer mis. Maar heb het normaal altijd op voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n blanco agenda. Dat biedt ruimte!
    Fijn dat je zoontje al goed went op de basisschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, je bent in elk geval goed bezig zeg! Pizza zonder pakje, chocoladekoekjes, kantoor opruimen, poeh! Petje af! En dan ook nog aan de lente denken, je moet wel he.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zelgemaakte pizza is t allerlekkerst.. doe mij maar met salami en 4 of meer soorten kaas ..jammie. ik maak t ook graag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook chocokoekjes eten. Wanneer komt het uit? Grapje hoor. Maar wat een leuke blog weer om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...