Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 9 februari 2012

Beetje barbaars?

Ik wilde fijngemaakte walnoten door de koekjes doen.
Maar kon helaas de notenkraker niet vinden.. 

Dus deden we 't maar zo.

En het fijnmaken deed ik zo.
Zo maak ik ook koekjes voor bijvoorbeeld een taartbodem fijn.

Daarna gewoon de fijngemaakte noten door normaal koekjesdeeg gedaan
(voordat ik alles tot een bal kneed)
en we smikkelen nu van walnotenkoekjes.

Het doek zit nog steeds tegen de buitenkant van de bijkeuken, inclusief buitendeur. 
Het is geen mooi gezicht, maar het helpt geweldig tegen de kou, want het was echt koud steeds daar.
En we hebben nog wel andere buitendeuren....

Door het ijselijk gebeuren heb ik minder gedaan dan ik wou.
Maar ik zit er niet mee, dat komt nog allemaal wel.
Eigenlijk doe ik alles in een rustig tempo, blijkbaar maakt de kou me wat sloom.
Maar ik voel me er prettig bij.




16 opmerkingen:

  1. Is het goed gegaan met die vingers? Wel veel vertrouwen in je zoon zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig zo'n notenkraker :)

    En ja, ik denk dat we allemaal wat minder productief zijn met dit weer. Dat komt onderhand vast wel weer goed als het voorjaar zich aankondigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad daar moest ik ook aan denken: wat een vertrouwen in je zoon! want hij meent het hoor ! hij
    nam het werkje heel serieus ;)
    Ik ben ook wat slomer met dit weer,
    zal wel weer beteren in de lente
    hoop ik.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat koppie....die heeft vast en zeker geNOTEN van zijn taak!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei... en de vingers!!! Allemaal nog heel en in de goede kleur, hahaha.

    De kinderen vinden het fantastisch om met een hamer te mogen timmeren! Helemaal als het nog een ècht doel heeft ook. Lijkt me heerlijk die walnotenkoekjes!!

    Fijn dat dat doek goed helpt tegen de kou. De kou werkt zeker door op je energie. Als jij je er prima bij voelt is het toch goed. Ik ben momenteel ook niet zo productief, maar ik ben ook niet ziek meer en dat vind ik toch wel héél erg fijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja dat lijkt het bij mij ook, de kou maakt mij ook sloom, ik ben niet vooruit te branden en zooo moe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hmm ik ben ook al geen fan van die kou...:-) waren het walnoten uit eigen tuin??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. handig he al die alternatieve voorwerpen die we toch al wel in huis hebben. En hier maakt de kou me ook sloom en dat terwijl er nog zoveel moet gebeuren huh zucht. Maar goed de kinderen genieten wel weer van al dat geschaats en geslee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's ... Ja zo gaat het ook!

    Gaan ze bij jou elke dag schaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is alleen de oudste dochter van 4 aan het oefenen op de schaats. Maar als je dan ook nog 2 kleine kindjes mee moet nemen, is dat toch niet zo handig op het ijs. Dus ik wacht geduldig af tot ze wat groter zijn en we lekker met zn allen kunnen schaatsen :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het waren Farmers vingers en ja, nog allemaal heel en in orde!
    Ja, Sillie: van onze eigen boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Slimme oplossing!

    Wonderlijk hoe extreme hitte en kou hetzelfde effect hebben: je wordt er sloom van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmm! Ik heb nog wat van je walnoten over, morgen maar eens aan de bak!

    Wij kraken ze, bij gebrek aan een notenkraker, altijd met een waterpomptang *Ü*

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk, ik kraak ze altijd met een (niet lachen) knoflookpers gaat ook best hoor! ik maak er vaak het volgende recept mee: 200gr gesmolten boter/ 275 gr. br. basterd/2 eieren/ 3 tl kaneel/ 2 zkjes vanillesuiker/ 200gr. gehakte walnoten/ 100gr. rozijnen (wellen)/ 300gr. zelfr. bakmeel/ snufje zout/ alles door elkaar /op een bakplaat/ 50 min. op 150 graden/ in stukken verdelen.
    dit is de lekkerste walnotenkoek die ik ooit geproeft heb en ook best simpel.
    groetjes van Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Margje: Bedankt voor het recept, ik heb het meteen uitgeprobeerd! Het smaakt idd goed, en ik was nog wel de kaneel vergeten. Toch heeft het niet zo'n specifieke notensmaak. Bij de koekjes die ik eerder bakte, proef je ze beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...