Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 12 maart 2012

Voorjaar in de bol

Wat is het heerlijk weer! De was hangt al weer lekker buiten, in huis ben ik al klaar en het werk in de tuin lokt. Ik moet alleen nog wat pc-klusjes doen en gelijk schrijf ik dan gauw een blogje.

Nu ik aan het tuinwerk denk, schiet me een voorval te binnen. Een aantal jaren geleden alweer (toen onze meiden nog meisjes waren), was ik ook eens bezig in de tuin. Ik heb dan altijd mijn bruinleren klompen aan. Ik keek op mijn horloge en tot mijn schrik was het allang tijd om de kinderen van school te halen! Normaal doe ik dan altijd mijn schoenen aan, maar die keer dacht ik: vooruit maar, het is maar ophalen, ze zullen al wel buiten op het klimrek zitten. Helaas.... of er nou één klassendienst had ofzo, 'k zou het niet meer weten (de buurkinderen moest ik ook meenemen). Ik ging maar eens binnen kijken. Door het tuinwerk waren mijn klompen wel wat vies, dus ik liet ze bij de deur achter en ging op kousenvoeten verder.
Dat zal ik niet gauw meer doen.
Ieder die ik tegenkwam, richtte zijn of haar ogen  meteen op mijn onderdanen (met geitenharen sokken?) tot ik al lang en breed voorbij was, men keek er zelfs bij om. Het was denk ik iets teveel gevraagd en gewaagd....
Dus ik zal als het even kan altijd mijn schoenen aantrekken.
Eigenlijk is het discrimineel... Vaders mogen nl. wel met klompen aan lopen zonder raar aangekeken te worden.... Tenminste, hier op het dorp wel. Gelukkig wel zeg.

Genietend van de zon, warm van de trampoline, zitten de jongens met het wekelijkse bakkie chips.
Dat was gisteren en net hadden ze he-le-maal geen zin om weer naar school te gaan. Vind je 't gek?

En wie heeft er ook gelijk het voorjaar in de bol?

Momfert de mol.
Dit is achter in het land. Het is daar verder nog sompe-sompe, als je er door loopt. Het  kan nog heel wat zon hebben, voor het droog is. 

Het valt me altijd weer op wat het weer doet met je: door deze zon word je vanzelf vrolijker!




15 opmerkingen:

  1. Zo heb ik gehoord over een moeder, die haar zoontje wegbracht naar school, 's-morgens vroeg en haar lange jas over haar pyjama aan deed met de bedoeling om daarna nog even in bed te duiken. Laat ze nou een kleine botsing krijgen :-) Niet leuk. Voorak niet als je nog in je pyjama bent.

    Laat ze kijken naar je klompen. Kijken doen ze toch. Nou ja, ik zou ze ook niet meer antrekken denk ik.

    Wat een molshopen zeg! Ja, het wordt echt lente. Zijn de kieviten er al?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was vroeger een nachtmerrie van mij...dat ik er in de kerk achter kwam dat ik op m'n sloffen was...daar moest ik even aan denken toen ik dit stukje las :-)

    Leuke foto van je 3 zonen!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar, de tijd vergeten als je in de tuin bezig bent!
    Ik zou ook niet gauw met de klompen naar school gaan, maar naar de bakker doe ik het wel. Dan ben ik niet de enige. (Buurtbakker).
    Fijn he, dit weer! Met zulk weer zitten er altijd te weinig uren in een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb het ook wel eens gehad dat ik nog op mijn sloffen liep en dat pas in de gaten had bij school. Ja en de stad is dat nu weer niet gewoon;-) Heerlijk he dat zonnetje ik geniet ook volop maar dat had je al gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, heb laatst onze jongste uit school gehaald (hij moest nablijven) met m'n mestlaarzen nog aan ... tjsa, was even niet anders hoor! ;)
    Hier droogt 't land gelukkig best snel enne ... de mollen blijven vooralsnog weg na mijn woeste aanval op hun hopen van 2 maanden geleden!
    Geniet lekker verder van het zonnetje!

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk he dat de kids weer lekker kunnen buiten spelen,geniet van het mooie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op klompen is altijd nog beter dan op 2 verschillende schoenen zoals mijn man deed.
    Hier ook heel veel mollen op het erf. We vangen ze wel weg. Vorig jaar 18 en dit jaar alweer 4.
    Mooie foto van je kinderen en wat is je blog leuk veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!! Ook bij ons zijn de mollen weer erg actief maar we kunnen ze niet vangen (moeten maar 'ns 'n cursus volgen).
    Zag dat jouw blog genoemd werd in de Margriet, stoer hé!! groet, Tecla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je blog mooi lente-achtig geworden! Hier beginnen de molshopen ook weer de tuin te (ont)sieren. Maar ja, ik houd niet zo van die klemmen, vind ik zielig (flauw hé?!)...

    Leuke foto van de jongens, en ja, dan kan ik me voorstellen dat ze weinig zin hebben om naar school te gaan. Als je ook zo lekker buiten kan spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke foto van je mannen!
    Ook ik ben weleens met mijn mestlaarzen op het schoolplein beland. De moeder naast me zei; wat ruikt het hier raar. Oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zitten ze daar gezellig! En aan hun kleren kun je zien dat ze heerlijk gespeeld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. drukke tijden breken aan! als je de kids maar niet te vaak van school vergeet af te halen! haha, prachtig klompen-verhaal! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja,wat een leuk klompenverhaal,zie het helemaal voor me!leuke foto van de jongens lekker met een chipje in de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou bij zoon op school kan je in iedere outfit binnen komen echt waar. dus ook op klompen. ze zouden echt niet omkijken..en er lopen echt wel bijzondere mensen rond daar. helemaal leuk juist.
    maar ik heb eens gehad dat we bij mensen iets gingen ophalen van Marktplaats en ik stapte uit de auto en toen bleek ik twee verschillend Crocs aan te hebben. een groene en een bruine. heb maar gedaan alsof ik t doornormaal vond. de mensen zou ik toch nooit meer zien.. maar t moet ze vast wel opgevallen zijn..hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...