Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 9 maart 2012

Ziek, school en bezoek

Ons middelste kereltje was gisteren ziek. Echt ziek. Zo zijn ze 't hier niet vaak, hij had hevige aanvallen van buikpijn. Het begon 's nachts om een uur of twee. Ik was een beetje bang voor blindedarm ontsteking, maar dat is 't gelukkig niet. Op doktersadvies hebben we toch bloed laten prikken. Dat was twijfelachtig, maar omdat hij inmiddels weer heeft gegeten en gedronken hoeft er verder niets te gebeuren. We houden het wel goed in de gaten.
Tegen de middag wilde hij zo graag met mij in het grote bed...hij was de bank een beetje zat. Ik had zelf ook maar een paar uurtjes geslapen, dus ik vond het een superidee van hem. Farmer zou de kinderen uit school halen. Al gauw viel middelste in diepe slaap, gelukkig. En het dutje van 10 minuten was voor mij net voldoende om gelijk na de middag de boodschappen te halen. Toen ik thuis kwam, lagen er 3 mannen op de banken te slapen.... Farmer en de twee jongsten. Oudste zoon moest nog weer opgehaald worden om half 4, daarna het eten, waarvoor we tegenwoordig echt klokslag kwart over 5 aan tafel gaan. Farmer kwam steeds te laat voor vergaderingen of bijeenkomsten en dat wordt op den duur toch vervelend. Samen hebben we dus afgesproken dat we beiden iets strakker ons werk plannen, zodat er op tijd gegeten kan worden. Wie later komt, zoals oudste dochter nu vanwege stage, moet het dan maar opwarmen, het is niet anders.
Kortom, gisteren is er niet zoveel meer uit mijn handen gekomen en ik ging om kwart voor 10 uitgeput naar bed. Nu speelt middelste zoon lief met z'n playmobil. Hij had misschien naar school gekund, zo goed voelt hij zich gelukkig weer. Het is echter een half dagje en ik wil hem toch maar goed laten uitzieken.

Oudste dochter heeft vandaag de eerste toetsen van haar vrijdagprogramma op de hogeschool waar ze na het MBO naar toe wil. Ze is daar met een doorstroomcursus voor 2 vakken begonnen en ik krijg net een sms-je dat het eerste vak goed ging! En middelste dochter is druk met het lezen van boeken. Daar was ze al volop mee bezig, toen ze met een stel anderen de klas uit werd gehaald om voor een krijgsraad van alle leraren Nederlands van 5 havo aan te geven wat ze dachten te halen voor hun mondeling... Of dit nou een goede manier van doen is, waag ik te betwijfelen, dochter was zeer verontwaardigd. Er werd niet eens de vraag gesteld b.v. of iemand al begonnen was met  lezen, maar ze waren bang dat niemand een boek zou lezen en gingen er bij voorbaat vanuit dat niemand nog iets gedaan had. Ik weet dat het voor leerkrachten niet eenvoudig is, om leerlingen te begeleiden, en dochter is ook niet de gemakkelijkste. Maar dit kwam niet leuk over. Nota bene had ze al 4 boeken gelezen en ik had al een aantal boeken voor haar gereserveerd bij de bieb. Ook kan ze sommige boeken gewoon hier thuis uit de boekenkast pakken. Ik vind trouwens dat ze behoorlijk veel moeten lezen, middelste is gelukkig een snel-lezer.
Verder wil ik niets negatiefs over de school zeggen, hoor. Ik vind het heel wat om leerkracht te zijn in deze tijd. Als ik zo eens hoor hoe de leerlingen kunnen doen... En  we kregen nog een mail waarin ook werd toegegeven dat er wellicht iemand bij was geweest die onterecht bij dat groepje geplaatst was.

Mijn zus komt straks, daar zie ik erg naar uit. Kunnen we eens lekker bijpraten. Voor ze komt wil ik  nog de was ophangen en het beetje wat er ligt wegstrijken.

Haha, inmiddels is het middag en is zus weer weg. Ze was lekker vroeg. Het was zo gezellig, de tijd vloog om! Veel gelachen en ook serieuze gesprekken gevoerd. Ik voel me weer helemaal opgeladen en ga nu gauw een beetje opruimen en de strijk doen - want natuurlijk staat-ie er nog...
En het eten dan? Iets makkelijks vandaag!

12 opmerkingen:

  1. Ik las en lees graag, maar die verplichtingen vroeger op school vond ik maar niets: 30 boeken voor Nederlands en 10 voor elke vreemde taal. Volgens mij heb ik toen dag en nacht gelezen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een lappenmand. Overdag gaat het redelijk met zoonlief maar zo aan het eind van de middag is het toch weer erger. Wel ff lekker dat ttutten met elkaar alleen komt er weinig uit mijn handen vooral omdat hij graag wil dat ik bij hem zit. Maar goed geniet van je weekend en hopelijk geen zieken meer;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat middelste al weer opknapt! En wat fijn dat het toch niet z'n blindedarm was.
    Die boeken voor school: dat was in mijn herinnering ook een heeeeel grote stapel! Maar ach, ik las (en lees) graag, dat scheelt de helft. Wel jammer dat de leraars hen zo uit de klas plukten, werkt toch de-motiverend ben ik bang...

    Goed weekend! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet echt demotiverend, Tineke, want ze moeten wel lezen. Maar ik vond de manier waarop het ging niet geweldig als een wantrouwen bij voorbaat.

      Verwijderen
  4. Het is altijd een hele zorg als 1 van de kinderen ziek is. Gelukkig gaat het al weer wat beter.
    Onze zoon bracht weken door in het ziekenhuis en dat is een hele zorg vooral zolang je niet weet wat er aan de hand is.
    Ja wat moeten die kinderen veel lezen en vaak ook nog van die vervelende stof. Maar dan kunnen ze gelukkig aardig mee komen dat is ook weer erg fijn.
    Gezellig dat je zus kwam, doet de zinnen weer verzetten.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop dat het bij één zieke blijft! Gelukkig weer aan de beterende hand dus..enne..je staat in de Margriet van afgelopen week..leuk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marleen, ik heb de Margriet niet, dus heb het niet gezien, ook nergens van gehoord. Je maakt me wel nieuwsgierig!

      Verwijderen
  6. Gezellig joh, even bijkletsen met je zus. Dat had je net even nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo gaat je dag weer lekker snel voorbij he. Leuk zo mee te lezen met je dagprogramma. En wat heerlijk dat je zus zo op tijd kwam, er is altijd genoeg te kletsen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat middelste zoon snel opknapte. Het zag er toch even heel zorgelijk uit.
    En die verplichte boeken....whaaaa....ik moest er 13 voor Nederlands, heb er destijds 11 van gelezen en kreeg natuurlijk vragen over 1 van de nietgelezen boeken. Gelukkig was dat Erik, of 't klein insectenboek wat ooit door een juf op de lagere school was voorgelezen. Kreeg een dikke voldoende voor mijn momdeling.

    Heerlijk dat je kon bijkletsen met je zus. Vanavond krijg ik 2 vriendinnen op visite. Ik heb geen echte zus, maar deze twee komen heel dichtbij :-)
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig is hij snel weer opgeknapt!
    Wat moeten ze veel lezen he, dat weet ik nog van mijn eigen Havo-tijd. Misschien is het nu nog wel meer! Maar ze is al goed bezig zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je zoon weer snel opknapte! Met een ziek kind voel ik mezelf ook altijd maar half...Heerlijk om bij te praten met een zus...dat heb je af en toe nodig.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...