Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 12 april 2012

Kinderspel

Vanmorgen deed ik het gordijn open en de mist gaf mij goede hoop dat het vandaag wel eens mooi weer kon worden. Natuurlijk waren we blij met de regen, maar eerlijk is eerlijk, je bent dat nou eenmaal veel eerder weer zat dan droog weer... De griep heeft gelukkig niet echt doorgezet, alleen middelste zoon was een dag ziek. Wel zijn we hier, dan de één, dan de ander, snipverkouden, hebben hoofdpijn en zijn wat uitgeblust. Nou ja, dan doe je een beetje rustig aan. Middelste dochter zit midden in de toetsenweek, maar zij heeft gelukkig nu geen last meer.

Al zijn onze jongens niet van suiker en kunnen ze best tegen een beetje regen, ze spelen allicht meer binnen, zeker als je niet zo fit bent. Ze spelen met de playmobil, doen verstoppertje (binnen!) en spelen doktertje.
Ik vind het altijd zo leuk om hun spel aan te horen, terwijl ik in de buurt bezig ben.

Handig als je nog niet zo groot bent....
Dit was een puike verstopplek!

Terwijl  ik in de  kamer bezig ben, hoor ik de dokter zijn onnavolgbare diagnose stellen:
"Hij  heeft pijn in zijn rug en in zijn buik, 't zal wel een gebroken pootje zijn..."
Dus laat hij verband aanrukken (wc papier) en het been wordt er keurig mee ingepakt.

Er wordt zelfs verslag van gedaan.

Zwart op wit....

Dinsdag waren ze ook nog vrij, daarna zijn ze weer naar school gegaan. Ook weer prettig, want al ging het goed, een aantal ruzietjes zijn er ook al geweest. 
Jongste gaat inmiddels graag, al is hij soms bij  het wegbrengen pseudo-verlegen.

In de tuin kon ik deze week niet veel met de regen, al heb ik in het kasje wel wat bloemen voorgezaaid. 
Maar ik zie de zon al doorkomen, dus als het zo blijft ga ik straks naar buiten!





8 opmerkingen:

  1. Ik vind het raar weer. Toen im de gordijnen opendeed vanochtend, scheen de zon. Nu is het mistig en zit de lucht helemaal dicht.....
    Gezellig dat de jongens zich zo goed bezig kunnen houden. Levensecht met dat 'verband'.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de zon is doorgebroken hier! Leuke post zeg, mooi dat ze met zoveel fantasie spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is hier mooi weer, gelukkig: de was hangt weer buiten! En heerlijk als kinderen zo fijn samen spelen, maar 't liefst buiten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is het ook stralend weer, wel een koud windje dus een beetje warm aankleden is nog wel handig. Leuk hoe je jongens speelden zeg! En voor je middelste dochter: Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gezellig die kinderen om je heen, en het aanhoren van hun gespeelde fantasie. Maar kan me ook best voorstellen dat als ze weer naar school gaan het ook fijn is. Kom je weer eens aan andere dingen toe. Het weer, het is maar goed dat we het zelf niet kunnen regelen.Vanmorgen was het hier prachtig zonnig en na onze wandeling ging het regenen, mijn was snel nog naar binnen kunnen halen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je had gelijk he, wat weer betreft. Heerlijk gelijk dan, dat zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ondanks de slechte Paasvakantie (wat het weer betreft toch) zijn jouw kids wel aardig bezig geweest! ik herinner me de talloze binnenspeeldagdagen toen mijn kids nog net geen pubers waren! wat waren ze inventief!!! leuke herinneringen toch hoor! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...