Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 31 mei 2012

Kledingkasten, meer kuikentjes en plastic zakken

Door mijn verstuikte enkel liep ik vorige week niet zo hard en was ik niet meer toegekomen aan iets wat wel hoognodig was: het nakijken van de kledingkast van de jongens. Deze week moet het daarom echt gebeuren. De jongens hebben twee inbouwkasten in hum kamer. Gelukkig heb ik de korte broeken wel in hun kamer, maar dan in een bedroller en ik wil de truien en vesten daar nu in doen. Bovendien moet alles eens nagekeken worden. Vorig jaar heb ik niet zoveel hoeven doorschuiven, nu des te meer. Jongste heeft inmiddels maat 110, dus veel van zijn shirtjes kunnen weg.
Ze hoeven niet alles te passen, ik kijk zelf het meeste na. Alleen bij twijfel moeten ze het aantrekken.
Het is een behoorlijk karwei en ik wil ook de hele kamer gelijk grondig schoonmaken. Op momenten als deze ben ik een beetje jaloers op de voortvarendheid van die echte energieke poetsdames. Als ik met dat soort vrouwen eens samen ergens kom te werken, voel ik me altijd stuntelig en onhandig. Sowieso kan ik nooit goed werken met vreemde ogen op me gericht. Maar ja, zelfs alleen gaat het nog niet super. Ik dwaal ook te veel af tussendoor. En oudste zoon zag mij bezig en vond dat een uitgelezen moment om zijn verzameling schoolspullen en tekeningen e.d. ook eens uit te zoeken en weg te doen. Dus die rommel ligt er dan ook weer bij....
Maar uiteindelijk zal het vast netjes worden daar. Ik heb al een zak vol goed verzameld wat weg kan.

Er waren ook nog kippeneieren uitgekomen.

We zijn er maar druk mee, maar we doen het met z'n allen en voor de jongens is het zo leuk.
Het is toch steeds weer zo bijzonder, dat kleine spul. En groeien dat ze doen, verbazend zo hard!

Vanavond viel er een heerlijk regentje. Lekker voor de aardbeiplantjes en de rest van de tuin. Jammer dat we net nog niet de boontjes erin hebben zitten. Alleen de snijbonen wel, die hadden mijn schoonouders voorgezaaid. Tja, dat is het nadeel, mooi weer betekent kuilen enzo dus geen tijd voor de tuin.  
Lekker ook voor het gras, vooral daar waar het vorige week was gemaaid. Het is vast verbeelding, maar zoëven ging ik twee dochters ophalen van de trein en het leek me dat het land alweer groener was. 
Ze waren wezen shoppen en kwamen thuis met (bijna) alleen de dingen die ze nodig hadden en waarvoor  ze gingen. En van elke winkel een andere plastic tas. Nou gebruik ik die wel weer, als afvalzak of voor iets anders. Ze hadden ook nee kunnen zeggen maar daar hadden ze niet aan gedacht en dat gaat trouwens ook zo snel en automatisch. Ik las echter net in de krant (ik weet dat ik altijd achter loop) dat ze in Los Angeles de plastic tasjes gaan verbieden. Van mij mogen ze 't hier ook doen. Het is maar een kleine moeite om zelf een tas mee te nemen en een raar aanwensel om elk tierelantijntje apart in een tas te doen. Er schijnt ontzettend veel plastic in zee te zwerven.

En nu wacht ik tot oudste dochter belt om haar te halen van het station, want zij had een préunie. Had ik nog  nooit van gehoord, maar het is een soort ontmoetingsavond voor de deelnemers aan de vakantiereis die ze deze zomer naar het buitenland hoopt te maken.



24 opmerkingen:

  1. Het gras is ook groener na die regen ... ik heb 't ook gezien! ;)
    Is je enkel al weer beter?

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,

    Dat gevoel dat je bekruipt in aanwezigheid van 'echte poetsdames' herken ik. Maar laat je niet gekmaken, jij hebt weer andere kwaliteiten!

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, doe ik niet hoor! Vroeger wel gedaan maar ik ben ik ;)

      Verwijderen
  3. Tjonge...helemaal vergeten hoe het nu met je enkel ging?
    Is goed lastig zeg! Beterschap ermee....
    Leuk die kuikentjes, ja zo leif dat kleine spul. En goed voor de kids ermee bezig te zijn.
    Ja dat zie je echt hè, dat alles er dan na zo'n bui frisser uit ziet. Zo mooi!
    En je dochter samen op pad....super. En nog niet eens extra dingetjes gekocht, knap hoor. Gezellig zo samen.
    Ja, dat plastic weet wat, ik kijk ook altijd wel wat er allemaal in 1 tasje past. Wel goed dat nu die apparte bakken ervoor zijn, dan kun je ze daar[ als je zakken in overvloed hebt] in gooien.
    Groetjes weer, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weiger ook zoveel mogelijk plastic tasjes, neem meestal een eigen tas mee. Ziet ook nog eens veel leuker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat herkenbaar over dat schoonmaken!Ik zie daarom nu ook al een beetje tegen de schoonmaakavond op school op, voor de zomervakantie!
    Wat prachtig die kuikentjes! Wij hebben geen broedmachine, en onze kippen willen maar niet broeds worden, dus, geen kuikens!
    Hopelijk is je enkel weer genezen?
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief dat jullie naar mijn enkel vragen... hij zit er nog aan ;) Maar 't is nog gevoelig, vooral bij het aan en uittrekken van schoeisel. Hij is ook nog dik. Mijn voet niet meer zo gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik en èchte poetsdames.... geen goede combi... Ik ben gewoon niet zo goed in de logistiek van het huishouden en schoonmaken, ik dwaal steeds af. Zie iets en ga daar mee aan de haal, totaal ongeschikt voor een gestroomlijnd huishouden, maar ik heb gelukkig wel andere talenten, hahaha. Daar moeten ze het hier maar mee doen.

    Hoe is het met je enkel? Want een kamer doen van de jongens is niet bepaald rustig aan doen....

    Wat een lieve kuikens, inderdaad groeien als kool, leuk voor de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och ik heb helemaal gemist dat je last van je enkel had.
    OF dat die verstuikt is. Beterschap er maar mee. Lief die kuikens dat kleine is zo leuk. Hier schiet het onkruid omhoog tussen de moestuin hahha. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blij dat het redelijk goed gaat met je enkel. En wat schoonmaken aangaat, met een gezin met 6 kinderen zal dat ook niet altijd meevallen, volgens mij kleven jullie nog niet aan de deuren. Wat lief die kuikentjes en wat groeien ze hard. Als het even heeft geregend groeit alles ook harder lijkt het. Bij ons staan de boontjes al mooi boven de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik werk ook het beste alleen! Toen ik eens hielp schoonmaken op school, voelde ik me ook onhandig en onwetend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, dat poetsen...ik ken wel bijna alle handige trucjes, maar voer ze niet zo vaak uit. En een schema heb ik helemaal al niet.....
    De kuikentjes zijn superschattig!!
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super lief die kleine kuikentjes
    wat een werk he dat uitzoeken van kleren .

    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op school zitten ze altijd te springen om de plastic tassen, dus geef ik ze meestal met de kleintjes mee.
    Het zou al een hele berg schelen als alle winkeldames eerst zouden vragen of je een tasje wilt, het zit er vaak al in voor je maar hebt kunnen zeggen dat je er geen hoeft.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattige beestjes ;-) Ik heb ze zelfs vergroot om te bekijken - die foto's. Echt lief. Je enkel zal nog we even gevoelig blijven hoor.

    ps: heb je nog behoefte aan shirtjes voor je jongens. Ik heb over: drie of vier shirtjes maat 122/128. En een geruit broekje ( groen, wit zwart ). Ik hoor het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel shirts in die maat zijn van oudste zoon doorgeschoven naar middelste. Hij heeft er nu genoeg, ook broeken, maar bedankt voor het aanbod!

      Verwijderen
  15. Heb ik toch nooit geweten dat er ook eendjes uit kippeneieren kunnen kruipen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, ik snap hem al, ik lees je blog achterstevoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je enkel weer wat beter gaat. Wat zijn de eendjes al gegroeid! En die kuikentjes, echt schattig! Hoop ze snel in het echt te komen bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vraag altijd aan de juf, of ik de schortjes of poppenhoekkleertjes mag wassen, dan hoef ik niet te komen schoonmaken.
    En hier gaan de plastic tassen ook altijd naar school.
    Groeten Hanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb je nog belang bij maten 146 ong.? Ik heb oa een nieuwe spijkerbroek liggen (ik had er stomgenoeg niet opgelet dat hij idd die nieuwe broek ook ging passen, daarna was het te laat om te ruilen) en moet verder de kast van jongste zoon nog uitzoeken.
    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oudste zoon heeft 134-140 nu, dat is echt nog groot genoeg voor hem. Lief dat je het aanbood!

      Verwijderen
  20. Ik heb ook de energie niet van pioetsdames... Vesten en truien kunnen nu ook wel weer aan, wie had dat gedacht? Is de regen nu niet te veel voor het land? Wat een mooie, lieve kuikentjes! Plastic zakjes zijn idd zo vaak overbodig. Tegenwoordig vragen de meeste winkels het wel, hier tenminste

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...