Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 2 mei 2012

Meivakantie: in de tuin

Deze week spelen de jongens veel buiten, heerlijk weer is het! Enkele frisse buien waren er ook, maar dan hadden we binnen wel wat te doen. Lekker een beetje op het gemakje doen, niet zo heel erg naar de klok hoeven kijken en de middagen benut ik vooral met het verwijderen van het vele onkruid uit de voortuin.
Verder vertel ik aan de hand van de plaatjes die ik schoot:

Het team waarin oudste zoon op Koninginnedag zijn aandeel leverde, won de eerste prijs!
Je ziet dat hij er best trots op is (en ik ook op hem).

Zo maar een halfuurtje in de tuin leverde dit al aan onkruid op.

Akelei in de knop. Links zie je de kale takken van de Hibiscus, de heester die het laatst uit gaat lopen.
Je denkt dat hij dood is, maar wacht nog maar even af... hoewel het niet onmogelijk is, want 100 % vorstbestendig is hij volgens mij niet. De citroenmelisse zijn al flinke pollen.

Allemaal gewone planten, maar wat bijzonder als je ze van dichtbij bekijkt.
Ik kan even niet op de naam komen.
De blauwe bloemetjes zijn van de Kaukasische vergeet-me-niet.

Zo mooi altijd weer, druppels op de vrouwenmantel.

Wij houden ook erg van varens.

De kastanjeboom in bloei.

En wat is dit nou? 
Aardappels in de siertuin?
Ehhh..... we waren een beetje laat met de aankoop van poters en er waren er bijna geen meer te koop. Ik kon het restant aardappels krijgen voor een mooie prijs. Maar Farmer schrok terug van de hoeveelheid, 't bleek toch wat teveel. "Tja, ik ben getrouwd met een dochter van een aardappelboer... ", plaagde hij, "ik zet ze gewoon in de voortuin." Daar moest ik erg om lachen, want ik zag het natuurlijk al helemaal voor me. 
Maar al is dit de achtertuin, ik schrok echt even toen ik dit zag... "Hier moesten de goudsbloemen!" riep ik uit. Ik keerde me om en keek recht in een brede grijns van mijn Farmer.... het zullen dus wel loze rugjes zijn, hij houdt mij graag voor de gek.
Inmiddels heb ik gauw wat overtollige kilootjes doorverkocht via M.p.
Met die Farmer van mij weet je 't maar nooit... 
(hou van hem).

Ik heb al lang genoeg hier gezeten, ik ga weer naar buiten. Als het gaat regenen, ga ik binnen wel weer verder.... anders komt het volgende week wel weer.







10 opmerkingen:

  1. Het weer is super, echt vakantieweer. heerlijk om zo buiten te kunnen zijn. Leuk dat je zoon een prijs won. Die farmer toch. Als ze nu maar goed aanslaan dan ben je er vast nog blij mee.
    Ze kunnen ook nog mooi bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Johanna, hij heeft ze daar niet gepoot hoor, hij hield mij voor de gek. (Heb de tekst maat wat aangepast.) Ze komen achter de kuilplaat te staan.

      Verwijderen
  2. Wow, jij hebt heel wat meer werk verzet in jouw tuin dan de 2 paardenbloemen die ik gisteren heb uitgestoken. Leuk dat je zoon een prijs won. Dan zijn moeders altijd trots :-)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zoon gefeliciteerd met de prijs en wat schitterend de bloeiende kastanjeboom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne vakantie dus, zo te lezen. Kinderen heerlijk bezig, en zelfs een prijs gewonnen. Super.
    En je tuin een wasmand minder onkruid, ook een fijn gevoel. Wij zijn ook in de tuin bezig geweest, veel gesnoeid. De Rozen o.a die voor een groot deel dood gevroren zijn. Maar toch: onderin komen weer nieuwe scheutjes!
    En goeie, met die aardappels. Ben je ze inmiddels kwijt?
    Nog fijne vakantie-dagen hoor, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bent lekker bezig geweest in de tuin. Ik moet mezelf er nog toe zetten om te werken in ons tuintje en nu regent het buiten dus weer excuus erbij om het niet te doen;-)
    Maar genoeg binnen te doen, met de vakantie is er altijd meer troep hoe zou dat nu kunnen? maar ook meer gezelligheid!! geniet nog maar een paar daagjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, jij bent lekker bezig in de tuin! En wat een leuke foto van je zoon, dan voel je je als moeder stiekem toch wel een tikkeltje trots hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tuin en al die bloemen. Over de vorst die heeft hier ook vele slachtoffers gemaakt, ook bij me schoonouders in de tuin is veel doodgegaan.

    Maar geweldige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...