Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 23 mei 2012

Melk uitdelen

Daar ben ik toch even....
Ik voel me wat allenig vandaag, zo met z'n vijfjes - ja echt. Met drie knullen en middelste dochter aan de lunchtafel (lekker buiten natuurlijk). Farmer is namelijk weg en dat gebeurt zo zelden dat het dan gewoon wat kaal aanvoelt, snap je?
Hij is namelijk melk aan het uitdelen in Rotterdam en ik begreep dat-ie nu weer in Barendrecht loopt... met oudste dochter trouwens. 't Is een actie van Campina. Ik weet niet precies hoe het gaat, maar hij was op de Erasmusbrug geweest en volgens mij gaan ze ook van deur tot deur. Het is een landelijke actie, dus kan er ineens een boer of boerin in een groen shirt bij je op de stoep staan met een pak melk.... Ik heb Farmer maar even gesproken, maar hij klonk alsof het erg gezellig was.

Ik heb mijn enkel verstuikt en moest verplicht wat rustig aandoen. Maandag schaamteloos een boek uitgelezen... en gisteren de sokken gestopt. 't Gaat nu wel weer hoor, alleen is mijn hele voet nu wat opgezet. Ik wissel bezigheden dus af met rustige dingen. Komt wel goed uit met deze benauwde warmte, daar kan ik niet zo goed tegen. Verplichte vakantie dus voor mij en eigenlijk ben ik er wel tot rust door gekomen.
Ik straal het uit naar de jongens denk ik, want die zijn ook erg lief bezig. Ze spelen op de speelboot en met Bonnie. Nu zijn ze druk met water, dus koelen ze lekker af.

Middelste dochter zit nog middenin de examens, maar afgelopen vrijdag moest ze inwerken bij de supermarkt, waar ze een baantje heeft. Ik ben echt blij voor haar, want straks heeft ze zolang vrij! En het is weer eens iets heel anders dan bij een plantenkweker. Ze wordt (o.a.) ook bij de kassa ingewerkt en volgens middelste zoon verdient ze dan vast wel heel veel....

Update: Inmiddels zijn Farmer en oudste terug, het was een superleuke ervaring! De mensen waren enthousiast en de actie werd goed ontvangen.

Jongste wil dat jasje ook weleens aan. Op de melkpakken staat voortaan een code en dan kun je op internet kijken waar de melk vandaan komt.


13 opmerkingen:

  1. Leuk, die reactie van je middelste zoon :-)
    Beterschap met je pootje, en succes met de nog resterende examens voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps,dat valt niet mee dus.Maar leuk dat ze lekker aan de gang zijn.
    Succes met de examens en de nieuwe job.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ik hoop dat het gauw goed komt met je voet. Soms is verplicht stilzitten heel goed; dan kan je opnieuw je doelen eens bezien. Wat je wilt enzo.

    Wens je dochter succes met haar examen. Spannend hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer nou, dat ik niet in Rotterdam woon. Lijkt me een leuke verrassing aan de deur.
    Beterschap met je voet, maar het is toch wel ergens goed voor he! Hier nog zo iemand die je eerst moet neersabelen om tot rust te komen ;-)
    Succes met de examens van je dochter, altijd toch weer een spannende tijd he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet alleen in R'dam, ik zag ook foto's op internet vanuit Maastricht en Sneek (dacht ik) en zoveel andere plaatsen.

      Verwijderen
  5. Hier niks gemerkt van actie's. De boeren zijn zelf volop aan het kuilen die hebben geen tijd denk ik. Oef wat vervelend je voet. Ze zeggen weleens dat je hem beter kunt breken dan verstuiken omdat het vaak daarna weer mis gaat. Doe maar kalm aan. Leuk voor je dochter een zakcent verdienen. Is ook goed om te doen, ze worden er niet minder van. Onze zoon heeft dat ook een paar jaar gedaan.
    Succes voor haar met het examen altijd een spannende tijd voor ouders en dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Farmer heeft gisteren ook gemaaid, maar zijn vader heeft het vandaag geschud.
      Normaal gesproken is in deze tijd de eerste snee allang binnen.

      Verwijderen
  6. Hé, wat vervelend van je voet! Doe maar even rustig aan hoor! Enne, ik heb farmer niet gezien vandaag, terwijl ik in Barendrecht én in Rotterdam was :-) Wel een leuke actie trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha.... nou ik heb niet je man aan de deur gehad maar wel een boerin die me een pak melk aanbood... hier in Stadshagen (nieuwbouwwijk te Zwolle).
    Ik heb gekeken welke boer me die melk leverde... ik vind het echt een hele stunt... een superaktie.
    Ik ben benieuwd of het ook voor jullie "zoden aan de dijk zet".

    Hoe ik zelf mijn melk ga inkopen, weet ik nog niet.
    Ik kan me voorstellen dat jullie dat graag willen.. Ik ga er eerlijk over nadenken. groetjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de (nieuwe) foto bovenaan je blog erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een geluk bij een ongeluk: nu heb je toch gezellig een boek kunnen uitlezen! komt er denk ik anders niet zo vaak van hé, met 6 kinderen en al het werk op de boerderij heb je wel meer dan je handen vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier in Enschede kwam ook een melkveehouder aan de deur. Ik vond het echt een superactie!
    Beterschap met je enkel en alvast een fijn weekend.
    Groetje,s,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het ook altijd raar voelen als mijn man er niet is. Kan het me helemaal voorstellen. Heerlijk dat je een legitiem excuus hebt om een beetje uit te rusten!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...