Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 18 mei 2012

Molendag, Bonnie, en een fikse hagelbui

Zo snel gaat er een week voorbij.
En ik wilde nog wel zeggen dat ik naar de molen in Geldermalsen was geweest op molendag (12 mei).

Waar de jongens een ballon mochten oplaten en we konden rondkijken in de molen.


Ik kocht meel en dat bevalt goed, dus ga ik het voortaan daar halen. Het is goedkoper dan het meel wat ik eerst had. We konden proeven van molenkoek, en middelste zoon vond dat zo lekker... mam... nemen we dat mee om thuis nog te eten? Ik besloot om niet stukken koek te kopen maar twee zakjes mix om het dan thuis eens te maken.


Ik wilde ook nog vertellen over Bonnie, die al best gewend is. Die nog niet zindelijk is, hoewel verreweg het meeste op de juiste plek gebeurt (gelukkig...). Met lekker weer gaat ze aan de lange lijn buiten en springt dan op waaiende halmen gras af, gromt en dolt met het stuk touw dat we haar gaven, pakt de knijpers uit m'n emmertje als ik niet uitkijk, begint toch de woordjes "los", en "blijf" en "af" te leren.

Slobber slobber en weg is het weer, het brintapapje dat ze nog krijgt.

Werkte zich zelf in deze "gevangenis", de wasmand.

 Is in een wilde bui erg enthousiast en wil dan met Snuf dollen. Maar als die er geen trek  in heeft, geeft ze een waarschuwende grom en een voorzichtige beet. En even later liggen ze weer samen te slapen.

De voorgezaaide boontjes zijn nog niet uitgepoot, omdat we nog steeds nachtvorst hadden. Ik geloof dat de vooruitzichten nu beter worden wat dat betreft, dus zouden ze er nu in kunnen.
Er ligt weer nieuw gras geschud (wat makkelijk: na de vorige post weet iedereen nu waar ik het over heb;)), maar helaas voor ons valt er op dit moment een buitje. Hopen maar dat 't nog opklaart. Het droogt zo langzaam nu omdat het zo dik ligt (het gras zo hoog was).
Afgelopen dinsdag viel er zelfs zoveel hagel dat het leek alsof er sneeuw lag! Mijn schoonvader had gezien dat de pinken tijdens de bui driekwart rond draaiden. Ze staan altijd met hun achterwerk naar de wind toe bij regen en hagel. En ze stonden dus eerst met de koppen naar het oosten, en later naar het westen. De bui was dus blijven hangen. Of eigenlijk kwam hij gewoon terug, kon de rivier waarschijnlijk niet over. Dat is weleens vaker zo.

Op het staldak

In de stal. Doordat de hagelstenen zo snel vielen kwam de goot dicht te zitten en liep over. Geholpen door de regen die er daarna nog viel. De regenmeter zat helemaal vol! 

Er zitten wilde konijnen in de tuin. Pas zag ik een  moeder met haar drie, vier... kinderen rondhopsen. Nu vind ik konijntjes heus waar lieve schattige beestjes. Maar in de moestuin niet meer. Nu gaan we hekjes van gaas o.i.d. plaatsen. Er zijn al ooit stukken golfplaat ingegraven, maar het gaas wat daarboven zit is te laag geworden (dat gebeurt soms met kinderen die er steeds aan hangen), ze springen er overheen.
En binnen word  ik overlopen door de al dan niet vliegende mieren - zelfs nu op mijn  toetsenbord.

Gisteren was het Hemelvaartsdag. We zijn naar de kerk geweest en 's middags grotendeels in de tuin aan de gang geweest. Behalve Farmer, hij heeft dus tweemaal geschud. 
De jongens hebben nu de zg. hepivakantie, zijn vrij tot en met de Pinksterdagen.
Ik ben dan wat minder in blogland, ook wat betreft het bijlezen bij anderen, al zal ik echt weleens langswaaien. Maar verder wil ik de tijd die toch al veel gebruikt wordt voor al het nodige werk, vooral besteden aan de kinderen.

18 opmerkingen:

  1. Gezellig blogje weer en wat is Bonnie toch een schatje! Veel plezier zo nog op je vrije dagen met je kinderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wilde konijnen in de tuin, oude schoenen in de tuin leggen. Helpt naar het schijnt,door de geur van de mens die in en rond de schoen hangt. En daar hebben konijntjes het niet voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappige tip, zou best kunnen!
      Toch maken we maar een gaasje.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke foto's weer en wat gebeurt er toch altijd veel bij jullie. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zetten we ook altijd een hek om de moestuin. Wat groeit zo'n hondje snel. Leuk naar de molen, heb ik vroeger ook weleens gedaan met onze zoon. Daar werd hout mee gezaagd. Je heb gelijk als de kinderen vrij zijn moet je er voor hun zijn. Bloggen kan later wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vakantie??Hier nog zo'n 5,5 weken school en dan heerlijk vrij tot september.
    In Buren is ook een molen,maar daar haalden we (heel vroeger) ook meel,maar ik weet niet of ze dat nog doen.
    Wist niet dat ze het in G'malsen deden.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @BONNIE!
    Ik zag nu pas dat JIJ er ook was! Sorry dat ik jou nog niet eerder heb opgemerkt, ik ben niet altijd waaks, soms merk ik mijn eigen baasjes zelfs niet...
    Wat zie jij er toch schattig uit, we zouden zeker leuk met elkaar kunnen dollen, ik heb namelijk ALTIJD zin om te spelen. En ik ben gek op puppy's!
    Tot snuffels!
    Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat een hagel!
    Geniet van jullie vakantie en hopelijk hebben jullie lekker weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha... gevangen in de wasmand! 't was weer fijn even bij te lezen. Prettige vakantie! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lange vakantie zeg. Hopelijk blijft het weer wat beter. Is het niet te nat nu voor het boerenland? Of zijn julie nog blij met de regen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, gisteren heeft het echt gehoosd. Blij dat we geen gras los hadden liggen, maar het mag van ons wel weer droog en zonnig worden.

      Verwijderen
  10. Originele vakantienaam ;-) Hopelijk met veel mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Naar de molen, wat een leuk uitje! Geniet nog van de vakantie! Hier zijn ze deze week wel naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijk verhaal weer. Vakantie was zo om voor jullie met zoveel belevenissen. Gezellig zo'n Molendagje. Ik hoop morgen ook richting Geldermalsen te gaan, we gaan daar naar een Theetuin en maken een boswandeling, en daarna chinees eten. [dagje weg met de vrouwenvereninging]Misschien komen we de Molen dan ook wel tegen.
    Kinderen nu weer naar school. Maar je kunt terug kijken op een leuke week. Alleen zo'n hagelbui is minder zeg! Tjonge, wat een laag!
    Geniet van het mooie weer! Groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'Hepivakantie' dat is een nieuwe voor mij! Voor de verandering zijn die van mij nu warempel allemaal op school.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...