Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 11 mei 2012

Zoek de spreekwoorden

Geen uitgebreid bericht meer deze week, veel te druk met het kleine schattebeest dat zoals de kinderen ook wel merken toch ook best eens lastig kan zijn. Net een klein kind! Bijt op alles wat los en vast zit en we zijn druk doende met het zindelijk proberen te maken... Prachtig diertje, zoals ze fier en krachtig staat te kijken naar alles om zich heen als we ze uitlaten, wat we voorlopig nog aan de lijn doen.

Daarom een leuk prentje:



Er zitten spreekwoorden in verwerkt. Laat me maar weten welke! Ik hoop dat het een beetje te zien is. (Klik op het plaatje om het groter te zien.)
Als we nou afspreken dat per reactie maar één spreekwoord genoemd mag worden, dan kunnen meerdere mensen hun ei kwijt ;-)
Dat zou dan 16 reacties moeten opleveren.....

26 opmerkingen:

  1. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat varkentje zullen we wel eens wassen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Paard achter de wagen spannen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met de kippen op stok gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Men mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, ik volg je blog al een tijdje, dit plaatje herken ik nog van vroeger op de basisschool ( volgens mij is het dezelfde) wij kregen dit als wedstrijdje! Ik vond dit toen heel leuk. Volgens mij is er ook een

    Geen oude koeien uit de sloot halen.
    I
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kip met de gouden eieren slachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als de kat van huis is dansen de muizen.

    Groetjes,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joepie spreekwoorden!
    Een kat heeft 7 levens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, deze hoort er niet bij! Waar heb je deze op gebaseerd, misschien op de kat met de stok? Op de doos (het is een puzzel) staat niets wat op die kat staat.
      De uitdrukking is trouwens eigenlijk 9 levens en betekent zoveel als veerkrachtig zijn.

      Verwijderen
  11. Als er een schaap over de dam is......volgen er meer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk iets te zien van 'spijkers op laag water zoeken'
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap! Dat is moeilijk te zien, maar 't klopt!

      Nu nog één te gaan...

      Verwijderen
  13. praten als een kip zonder kop.

    jeugdsentiment! wij hadden hem vroeger ook! vast van de boerderij. We hadden ook een spel met koeitjes die moesten naar de markt!?
    groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Henny: klopt, van de boerderij.
    En het was de laatste.
    Iedereen bedankt voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met de kippen op stok gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat jammer, was ik net te laat... Maar ik zag ze allemaal hoor! :-) Kan ik nu zeggen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, natuurlijk zag ik ze ook allemaal :) nou ja, beter laat dan nooit. Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 'k Ben te laat voor deze post (en reacties), maar hij was evengoed leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...