Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 27 juni 2012

Award, bloggen en grote wesp

Een kort berichtje.
Ik kreeg een Sunshine-award van Conny, van conny's-blog. Ik doe er verder niet aan mee en geef hem ook niet door (sorry maar de tijd ontbreekt me)  maar het is toch een stukje waardering! En een beetje zonneschijn, ah, daar verlang ik echt wel naar... Neem trouwens ook eens een kijkje op haar blog, het is daar ook echt gezellig!


Er zijn echt wel verhaaltjes in mijn hoofd hoor, maar we zijn nogal druk deze week. En druk is het zo vaak, dus ik denk serieus na over het vervolg met bloggen. Aan de ene kant vind  ik het zo leuk om te doen, aan de andere kant die tijd... Ik lees al veel minder bij anderen, en als ik verder ga, denk ik dat ik minder vaak zal reageren bij anderen (maar het gaat vaak vanzelf), omdat dat zoveel meer tijd kost, maar ja, ik vind het ook leuk om reacties te krijgen... Misschien worden mijn berichten dan ook minder frequent. Stoppen zal het vast niet worden, hoor. Daarvoor doe ik het te graag en ik leer ook echt van anderen.
Ik heb nu gewoon wat moeite met de drukte. Ik wil even rustig aan doen, en mijn prioriteiten even helder stellen voor deze week.

Deze wesp kwam ik pas tegen in de keuken terwijl ik de strijkplank klaarzette. 
Hij kroop langzaam over de vloer en ik heb hem toen maar doodgemaakt. Het was denk ik een koningin. 
Niet een gewone wesp, maar een hoornaar, die zijn fors groter. Maar ze komen minder zo op zoetheid af als de gewone wesp. 

15 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je award. Je heb het echt verdient ook al doe je er niks mee. Dat is inderdaad een knoeperd van een wesp.
    Het is nu ook druk met de vakantieperiode, doe kalm aan, ik zie wel wanneer je wat post. Na de vakantie denk je er misschien weer anders over. Ik ga je missen, dus ga vooral door. Maar het is jou beslissing en er is meer dan dat. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je award! Wat een lekker zonnige foto! En die hoornaars, die brommen toch ook zo hard, of zijn dat weer anderen? Ik heb het nooit zo op wespen, ben altijd bang dat ze steken :-)
    En ja, dat bloggen veel tijd vraagt daar loop ik ook regelmatig tegen aan. Doe waar je jezelf goed bij voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn die brommers geen horzels? Die beesten die eitjes leggen in o.a. een koeienhuid, waar dan zo'n dikke bult met larven komt? (Sorry, wellicht was dit teveel informatie ;)) Die lijken trouwens meer op grote vliegen dan op wespen volgens mij.

      Verwijderen
    2. Nee horzels zijn heel plat. Steken niet maar knippen meer. Kan behoorlijke bulten opleveren.

      Verwijderen
    3. Ja klopt hoor, die Hoornaars brommen behoorlijk! Hier ook af en toe eentje, hebben voor paar jaar terug zlefs een nest in de buurt gehad, was daar neit blij mee! Wat een knots van een beesten, krijg altijd kippevel van die griezels....

      Verwijderen
  3. proficiat met de award!!! en ja, af en toe wat minder bloggen kan geen kwaad; ik vind er best ook heel wat tijd in kruipen en denk ook regelmatig of ik er nog wel mee voort zou doen. maar 't is zoals je zegt 'het is zo leuk'. velen nemen tijdens de vakantieperiode een 'blogpauze', omdat ze met vakantie gaan natuurlijk of ook opdat ze wat meer met man en kroost bezig zouden kunnen zijn.
    Hartelijke groet, geniet van de zomer en misschien van een blogpauze, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een vrolijke award! Hier ook soms zulke gedachten, hoor, daar is zomer- en vakantietijd misschien ook weer goed voor, om alles weer wat op een rijtje te zetten.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je stukjes altijd erg leuk enverfrissend om te lezen. Mar uit eigen ervaring weet ik dat bloggen veel tijd kost hoe leuk het ook is. Tijdens de zomer blog ik ook een stuk minder recent. En een blogpauze mag best toch? je gezin vraagt ook aandacht toch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geliciteerd met je Award Jolanda! En ja, mee eens, het neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Even wat minderen dan, maar niet stoppen hoor! Je hebt altijd mooie/ leuke en wijze blogs. Maar snap het, nu met vakantie voor de boeg, een stapje terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je award!
    En blog en lees zoals het jou het beste uitkomt, het moet geen verplichting zijn maar leuk blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zeg dat is een forse! Ik hou er echt helemaal niet van hoor. Ben er een beetje bang voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je award. Veel succes met alle to do dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wist je dat Hoornaar ook een plaats is in de Alblasserwaard ? Het ligt vlakbij Gorichem/Gorcum. Veel mensen staan er niet bij stil wat een boerenbedrijf inhoud en wat een drukte dat met zich mee brengt helemaal in de zomermaanden. Ik zag het vroeger bij klasgenootjes en buren , het was zoals wij dat noemen spitsuur, schaam je maar niet als je minder tijd hebt om te bloggen , het bedrijf en gezin gaan toch boven alles ;). Het bloggen moet voor jouw afleiding zijn en geen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nice post thanks for sharing this...looking for to read more of your posts...blessings out arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hoornaar is wat meer bruin/geel dan een gewone wesp, die is echt zwart/geel. En een hoornaar is behoorlijk groot en heeft vleugeltjes die niet stil lijken te kunnen staan. En dus klinken ze ook als een miniventilator. Ze zijn meestal wel 4 of 5 cm. Je hebt ook nog houtboorwespen, die hebben een lang stekelachtig ding aan hun uiteinde en lijken verder op- een gewone wesp maar dan zo griezelig groot.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...