Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

Doe maar lekker kort

Zaterdagavond moest het haar van Farmer nog gekortwiekt worden, dat doen we hier met de tondeuse. Want ja, kaal haar (Farmers eigen woorden) - bovenop kaal en kring van haar nog wel daaromheen - is zo het makkelijkst. Oudste dochter deed dat. Ik was druk bezig met de was nog wat op te ruimen, en in mijn hoofd ons alvast aan het aanmelden voor een bedrijfsuitje, waarvan we de uitnodiging kwijt waren maar die we vonden tussen wiskundig gebrabbel van jongste dochter en een streekkrantje, daar bovenop lag nog een stapeltje wasgoed, geen wonder dat ik 't eerst nergens zag. (Natuurlijk hadden we alle mogelijke andere plekjes eerst al uitgespit, zonder succes, dûh.) Met mijn hoofd dus al bij de computer die nog weer opgestart moest worden, (beter je opgeven via mail dan opsturen met opnieuw het risico van kwijtraken of vergeten...) en bij de broodbakmachine die ik nog moest aanzetten voor het wit brood wat we altijd hebben op zondag, roept daar oudste dochter: Mam, wil je even kijken of het zo goed is? Ze zei er nog iets achter aan maar dat hoorde ik al niet meer, druk als ik was met dat hoofd van  mij. Ik pakte wat verdwaasd de tondeuse en schoor vanaf de onderkant zo naar boven.... Aarg, de kam is er al af!
"Nee. Nee!" Maar natuurlijk is het ja. Te ver omhoog, een hap kaal. "Ik dacht dat de kam er nog op was", stamelde ik... "oh, en morgen is het nog wel zondag.... (wat een logica), dan zit je in de kerk met zo'n raar kapsel." Dat vind je misschien vreemd, maar als het aan 't begin van de week was gebeurd had het al een aantal dagen kunnen aangroeien voor hij onder de mensen zou zijn. "Ik zei het nog...", zei oudste (oh, was het dat?)  "Nou, dan moet je de rest maar heel erg kort doen, maken we er gewoon een luchtig zomerkapsel van", sprak Farmer nuchter. Zo gedaan. Met de baardtrimmer.  Zodat de hap minder opvalt. Met bevende handen schoor ik zijn schedel nog eens.
Altijd bang dat een van de meiden zoiets eens zouden doen, doe ik het zelf. Gelukkig, haar groeit hard. En je ziet er niet veel van. Niks eigenlijk, als je er niet naar kijkt ;)


Dit is echt zo'n spilvanhetgezin-ervaring hoor, ik roep dan ook gefrustreerd: Vraag dan ook niet zoveel van me en dat allemaal tegelijk! Maar wat een geweldige man heb ik hè: hij verblikt of verbloost er niet van. Ik verdenk hem er zelfs van het alles grappig te vinden...


24 opmerkingen:

  1. Oei..wat een schrik!
    Maar ja, je kunt ook niet tèveel dingen tegelijk he, en als je hoofd vol is, duurt het soms even voor je er werkelijk bij bent. Heb ik ook weleens, maar gelukkig sta ik dan niet met de tondeuse in mijn hand ;)
    Inderdaad, dat haar is zò weer gegroeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig, had mij ook zo kunnen overkomen!
    mijn man zou het ook niets kunnen shelen, maar mij wel!!!!
    groetjes van Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gewoon een leuke man ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die kom ik vaker tegen... en dan bellen ze mij op of ik er nog wat aan kan doen. Goed gedaan hoor, gewoon zo kort mogelijk de rest, dat is 'm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja het groeit wel weer. De mijne gebruikt regelmatig dat ding voor zijn baard en schreeuwt al van verre of de kam er wel op zit al ik hem ga knippen. Te kort is voor hem geen optie, flaporen komen dan heel erg uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha,is hier ook weleens gebeurd,maar dan bij zoonlief.Maar ben blij dat het bij jullie dan ook erg druk was op zaterdagavond,maar dat hoort bij de farm denk ik.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooooo grappig, dat was even lachen geblazen.
    Zou ook iets voor mij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps, foutje :) Gelukkig dat hij het zo oppakte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou zijn ze bij mij toch allemaal de deur uit, maar dit gebeurde mij ook met de kerst met het "knippen" van mijn man... kam er al af en dan toch nog wat bij willen werken. Stom stom stom voel je je dan.. en ja hoor, ook de kerkdienst morgen met zo'n hap uit zijn rechterachterhoofd... ha ha..flink kort gemaakt net als jij en niemand heeft er iets over opgemerkt ook niet de mensen die dat zouden kunnen doen...

    Zucht.. Ik herken veel andere dingen ook in je verhalen. leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hap uit het haar van zijn rechterachterhoofd, denk ik? Zo was 't bij ons tenminste ;-)

      Verwijderen
  10. Is mij ook wel eens gebeurd, bij onze zoon van 6. Boven op zijn hoofd, gewoon de kam helemaal vergeten! Het haperde nog even en toen stond er een letter i op zijn hoofd... Hij vond het niet leuk!
    Groeten van Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè nee, dat is echt erg, boven op zijn hoofd! Logisch dat -ie dat niet leuk vond...

      Verwijderen
  11. Hebben wij ook een keer gehad alleen toen hield op zondagochtend de tondeuse er mee op en had manlief op maandag een sollicitatiegesprek!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer dat je er geen foto van hebt geplaatst(haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahhh wat herkenbaar, dat is mij ook wel eens gebeurd hoor! Niet leuk! Maar terug plakken gaat zo moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, ze denken soms dat moeders alles tegelijk kunnen hè.
    Wat zal jij het even warm gehad hebben!
    Maar fijn dat je man het zo nuchter oppakte, die loopt nu met een luchtig kapsel rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook altijd al die vragen als ik nrt druk ben en ja dan is antwoordrn ook ladyig. Ik zeg vaak als ik huhu zeg dan hen ik je niet goed gehoord. De jongste roept dan vaak je luistrd niet je zegt weer huhuh

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha ha, daarom doe ik manlief niet op zaterdagavond. Ik heb 1 x gehad, dat de tondeuse kapot ging op zaterdagavond, en daar zaten de jongens! Gelukkig heb ik een schoonzus in de buurt die er 1 had, dus die mocht ik lenen. Pft, echt lastig he!
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben ik ook altijd bang voor dat dat mij nog eens gaat overkomen. Tot nu toe is het goed gegaan maar het kan maar zo misgaan blijkt bij jou wel.
    Gelukkig groeit het weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik 'rijd' het haar van mijn man ook altijd af met de tondeuze en op een keer had ik de stand van de tondeuze per ongeluk veranderd terwijl ik aan het knippen was. Gevolg : de ene kant stond op ongeveer 3 mm afgereden en de rest stond op 9 mm.... Het vershcil was heel duidelijk merkbaar maar aangezien het achteraan mijn man zijn hoofd zat, heb ik de tweede kant dan ook maar afgereden op 3 mm. Het zag er echt niet uit maar de volgende keer dat ik zijn haar afdeed, vroeg hij of ik het weer zo kort wilde afrijden omdat het veel makkelijker was om te wassen en spoelen. Sindsdien rijd ik zijn haar altijd af op 3 mm... Vlak voor onze trouw, vond hij mijn pony te lang en stelde voor om hem 'even' bij te knippen. Zo gezegd, zo gedaan althans dat dacht ik.... Ik had gemerkt dat hij wat raar keek terwijl hij aan het knippen was maar aangezien hij niets zei, vermoedde ik niet dat hij 'misknipt' had. Toen hij klaar was met knippen en ik in de spiegel keek, zag ik dat hij met de schaar midden in mijn pony was 'uitgeschoten' en dat hij er een hap van ongeveer 2 cm breed en 1.5 cm hoog had uitgeknipt. Tja, een week later huwden we en tegen die datum was het nog niet echt veel bijgegroeid. Ik 'sta' dus op alle trouwfoto's met een pony met een 'kap' in....Ik heb nog geprobeerd om mijn haar op een andere manier te kammen maar het ontbrekende stukje bleef zichtbaar... Sinds 'die' keer knipt mijn man mijn haar niet meer....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar had hij je dan goed te pakken..!
      'k Moest wel lachen over je uitdrukking haar afrijden ;)

      Verwijderen
  19. hahah overkomt ons hier ook wel eens hoor! had je geen foto kunnen maken .. t was toch aan de achterkant offe hadden we zondag in de kerk moeten zitten ... al is die vast een end van ons vandaan

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...