Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 25 juni 2012

Laatste schoolweek

Deze laatste weken voor de zomervakantie is het als altijd wat druk geweest. Daarbij kwamen nog een leuk high tea-ochtendje voor de hulpouders, waar ik naar toe ging, trouwens niet eerder dan nadat  ik mijn boodschappen en de strijk had gedaan. Want de volgende dag was er een uitje namens de melkfabriek, voor de boeren met de status Excellent. Een rondvaart met buffet door de Rotterdamse haven. Al was het niet erg zonnig, het was wel gezellig. Aan het einde van de dag kregen we een mooi keramiek melkservies mee, een kan met 6 bekers.


Thuis werden de zoons opgevangen door de dochters. Jongste had een schoolreisje in de vorm van een speurtocht door het dorp, die werd gebracht door dochter en gehaald door zijn oma (mijn schoonouders wonen naast ons), waar hij 's avonds nog lekker is blijven eten. Zo zie je, alles gaat dan gewoon door, gelukkig.
De dochters zijn druk geweest om  hun slaapkamers op te schonen van alle overbodig geworden schoolpapieren. En ook de jongens komen thuis met allerlei spulletjes. De mooie dingen krijgen een plaatsje op of aan de kast, waarbij het eerdere moois weer opgeruimd wordt. Alle werkschriftjes die middelste zoon meekrijgt, worden door hem met een onverschillig handgebaar naar het oud papier verwezen. School is niet zijn ding, 't is niet omdat het moeilijk is ofzo, maar hij vindt er gewoon niks aan.
Zelf zijn we ook aan het opruimen in de schuur - het regent toch. En dat niet alleen, 't is ook zo koud! Voor de maïs al helemaal geen goed weer en zelfs voor het gras is dit niet meer prettig. Vannacht zijn de koeien maar binnen gebleven, alles kapot getrapt... zompig en nat, dat weiland. Vandaag zijn ze omgegaan naar een ander stuk, waar het iets droger is.

We hebben een krentenbollenjongetje in huis - Jongste heeft de waterpokken. 't Heerst hier en hij had ze nog niet gehad, dus ja. Oudste zoon heeft nooit de waterpokken gehad, ja, één grote op zijn oor had hij er, toen hij 6 weken oud was, jongste dochter had ze toen. Hij heeft daarna als 2,5 jarig ventje gordelroos gehad en dat is het hetzelfde virus als de waterpokken. Ruim een week later had middelste zoon (toen 7 maanden) dan ook de waterpokken, hij zat er helemaal onder. Helemaal zeker dat hij het niet meer krijgt ben ik niet, al hoop ik van niet voor hem. Jongste heeft er niet zo heel vreselijk veel, maar heeft er wel last van en is hangerig en moe. Hij is dus niet naar school.
Deze week zijn er verder de diploma-uitreikingen, verschillende verjaardagsfeestjes voor de jongens en dan krijgen ze vrijdag al vakantie. Ook jongste dochter krijgt dan vakantie en de andere twee zijn al aan het werk. '

13 opmerkingen:

  1. Het gaat altijd zo snel he? Ik vind helemaal vanaf maart. Bij osn duurt het nog even voordat het vakantie is (gelukkig moet nog even poetsen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij moeten nog 4 weken,wij zijn echt de laatsten,dus dat duurt nog even,fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk een High Tea voor de hulp-ouders! En leuk even zo'n dagje weg, met orrigineel kadootje er achteraan.
    Alles onder de 'pannen' en pa en ma kunnen even weg, heerlijk toch!
    Ja, een schooljaar is ook zo weer om. Ik ben er wel uit, maar vang hier en daar wel op, dat de vakantie in zicht komt. Maar echt vakantie-weer is het nog niet.
    Beterschap voor jullie jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat de tijd toch snel he, hier in de buurt komt het ook al snel, en voor mij was die al begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het word al weer aftellen naar de schoolvakantie, altijd van die gezellige drukke weken vond ik toen mijn jongens nog op school zaten. Je heb mooi servies dat blauw/witte met die koe erop, schitterend..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geinig, die mokken en melkkan. Beterschap voor 't menneke. Mijn jongens hebben ze achterelkaar gehad, was ik er tenminste vanaf, en zij ook ;-) Jongste was toen 11 maanden, hij zat helemaal onder de pokken maar had er gelukkig weinig last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kan met bekers. Geen zomer weer inderdaad. Hier staat het mais ook nog heel laag. Waterpokken heeft onze zoon nooit gehad, zelfs niet toen de buurjongen ze had. Dat was ook met de bof trouwens. De buurjongen en zelfs zijn vader hadden de bof, maar hij kreeg het veel later nog eens.
    Hier nog geen vakantie volgens mij is het Noorden laat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog een reactie van mij, want ik wilde je een sunshine-award geven voor je gezellige blog en ik daar graag langs ga, kijk maar op mijn blog...........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker zo samen een daje weg terwijl alles doordraait! en nog een leuk aandenken die kan met bekers!

    Beterschap met de kleine man. Hopelijk knapt hij snel op zodat hij van de vakantie kan genieten! (En hopelijk wat beter weer, ook voor het gras en de mais...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zo'n rondvaart in de Rotterdamse havens en een buffet. ( het is de stad waar mijn ouders opgroeiden als kind tot volwassenen). je was zeker wel blij dat je het gras weer zag? het is een echte stad.

    Niet mooi dat het zo nat is. Ik hoop voor jullie en iedereen dat het tij keert. Sterkte met de waterpokken. En ben je al aan het voorbereiden op de vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een drukke tijd altijd voor de vakantie. Leuk om er dan samen even uit te zijn! Beterschap! Oudste heeft hier ook ooit meegedaan aan waterpokken met 1 pok.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De laatste schoolweken zijn inderdaad altijd rommelig. Hier moeten ze nog anderhalve week.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beterschap hoor, met je krentenbollenjongen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...