Jolanda

Jolanda

Pagina's

zaterdag 7 juli 2012

Daar ben ik weer

En een beetje meer uitgerust. Wat het bloggen betreft: ik zeg ook altijd tegen anderen dat ze dat moeten doen wanneer het henzelf uitkomt en ze er zin in hebben. Gek dat ik dan toch zelf ook even het gevoel had van moeten.... Ik ga dus gewoon verder en plaats wanneer ik tijd en zin heb.  Ik ben door de zon flink wat opgemonterd, want dat speelde me ook parten. Nooit geweten dat ik daar zó sterk op kon reageren. Het heeft me echt weer energie gegeven. Nu zing en fluit ik weer onder de werkzaamheden.
't Was me het weekje trouwens wel, die eerste vakantieweek!
Een week waarin we de schuur opruimden voor het examenfeestje van de oudste twee meiden en tevens de verjaardag van middelste dochter. Zij is de afgelopen week 17 geworden.
Een week ook waarin oudste haar rijbewijs haalde. Natuurlijk koopt zij nog geen auto, omdat ze nog door gaat studeren, maar makkelijk is dat papiertje dan wel!
Een week waarin ik de haardossen van de kinderen weer geknipt heb.



Waarin de eerste erwten gegeten zijn en een deel in de vriezer is gegaan. De eerste aardappels en de boontjes uit het kasje zijn gegeten. Een week waarin ook nog wat jam is gemaakt en niet te vergeten het lekkers voor het feestje. De jam maakte ik van de rode bessen, gemengd met aardbeien uit de vriezer. Ik doe de bessen rauw door de roerzeef, oudste zoon assisteerde me daarbij, gezellig even samen. 



Een week ook waarin Bonnie haar aandacht nodig had. Het zindelijk worden verliep niet zonder slag of stoot, ik denk omdat ze in de bijkeuken moet blijven en je dus niet de onrust van het beestje altijd meteen ziet. En ook in de tuin mag ze het niet zomaar doen, we gaan met haar naar een kavelpad wat aan de zijkant van ons huis ligt, ze kan er zelf naar toe als ze los loopt. Zo voorkomen we hopelijk ook dat de hond in het weiland poept. (Ik schreef er aan het eind van dit bericht ook over. En voorkomen is beter dan genezen, dus liever maar helemaal niet in het weiland ook al is Bonnie niet besmet.) Farmer heeft schrikdraadjes neergezet en na een paar keer haar neus te hebben gestoten loopt zij niet meer weg. Zij vindt het ook wel gezellig dat we deze week buiten hebben kunnen zitten. Bij de kringloop zag ik voor haar een mooie stevige bak van aardewerk. Wie het razend enthousiasme van een altijd hongerige pup kent, zal begrijpen dat zo'n bak wat handiger is dan het kunststof bakje dat zo ongeveer door de hele bijkeuken zigzagde als Bonnie zich weer op het voer stortte. 


Groeit als kool...

En knagen... laat nergens kledingstukken of speelgoed slingeren.
Voor Bonnies eigen speelgoed kiezen we dus ook liever voor een stuk touw of hout.

Ze mag niet in huis (alleen de bijkeuken) en dat weet ze inmiddels. Juist daarom is het terras zo gezellig hè. En net haar kop net over de rand, soms haar voorpoten er nog bij, ze weet hoe ver ze kan gaan. 
Lekkere rommel, zie je wel? Niet te voorkomen. Er is er blijkbaar één uit z'n kleren geschoten om in het zwembad te duiken.



Ook moest er nog gekuild en gehooid worden van de week. 

Ik zal de was en al het andere maar niet noemen, want ja, dat ging ook nog door.... Jongste dochter is op vakantie gegaan met een kamp, en oudste gaat D.V. maandag met een busreis naar Spanje. 
Nu rest me vandaag het opruimen nog en was én de erwten, tuinbonen en capucijners misschien die nodig geplukt en gedopt moeten worden om dan (rauw) in de vriezer te doen. Aan dit werk heb ik totaal geen hekel, doe het wel graag. Meestal ook weer met elkaar, dat maakt het gezellig.
't Is allemaal gebeurd, vraag me niet meer hoe, maar ik heb toch duidelijk gemerkt dat je dan ook krachten ontvangt. Ik zal wel erg blij zijn als het volgende week wat rustiger is. De jongens moesten deze eerste week nog wat wennen aan elkaars voortdurende nabijheid, wat soms flink gekibbel en gejengel opleverde. Dat kon ik er eerlijk gezegd deze week dan ook niet zo goed bij hebben. Dus hopelijk volgende week meer tijd om met de jongens wat te doen, middelste dochter is immers aan het werk. 


Wel lees ik elke dag voor, gezellig op de bank. 
Daaruit spruit dan dit spel weer. Met dank aan de dikke duim van Bert Wiersema.

Die met zijn boekenserie over detectivebureau Iris & Ko onze jongens weer van nieuwe ideeën voorziet.







8 opmerkingen:

  1. Leuk om je weer te lezen!

    Ook bij ons druk op de farm, maar wel fijn dat het hooien en kuilen is gelukt!

    Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter en het rijbewijs van je andere dochter!

    Leuke foto's van Bonnie!

    Alvast een goede zondag toegewenst,

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat een drukte zeg! WT een schatje is Bonnie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, je sprak over rommel, maar ik zie alleen maar gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er naar uit dat je kids een leuke vakantie hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...je hebt ook gewoon een heel druk bestaan ! Effen uit puffen, het even niet meer zien zitten, geen zin, etc. Dat is dan toch menselijk ! Verwacht van je zelf niet te veel . Hoe moeilijk ook.
    En straks als er weer meer rust is . Kan je weer dankbeaar zijn voor zoveel mooie dingen dat het leven je geeft.

    Je laat ons allemaal mee genieten van zoveel mooie dingen in je leven. Dat is mooi !
    Bedankt daarvoor !
    Hee heel veel Kracht en moed gewenst en veel plezier natuurlijk !! Groetjes van deze boerderij. Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lekker vakantie we moeten hier nog ff.
    Die bessen doen het water in mijn mond lopen zeg!
    Van wat ik zo lees heb je nog best veel energie wat jij allemaal in een week kunt doen zeg!!
    En dat wennen aan elkaar de eerste week van de vakanite hebben wij hier ook en dan ben ik wel blij dat de komende vakantie langer duurt dan een week en het gekibbel dus afneemt.
    leuk dat ze zo inventief zijn met hun spel he die kinderen.
    Ik merk hier wel dat onze kids ook echt aan vakantie toe zijn ze worden moe en hangerig en ook wat kribbig, vooral als het warm is en ze dan slecht in slaap kunnen komen. Enne plaats gewoon een berichtje wanneer je zin hebt ik lees hem altijd wel;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een drukke eerste week! Wij zitten nu op dag twee van de Grote vakantie en ik probeer het bewust rustig te houden. Tot nu toe lukt dat aardig, maar goed we zijn dan ook nog maar net begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief beestje is jullie Bonnie, en wat handig, dat schrikdraad! Onze Boris deed zijn behoefte in het begin in de tuin, maar van lieverlee stopte dat en nu doet hij het alleen op de hondenuitlaatplaats. Ze leren het vanzelf, als je maar prijst. Wat heb je veel werk verzet, heerlijk he, als je dan terugkijkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...