Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 7 september 2012

Het begin is er

Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om een aantal kastjes en laatjes onder handen te nemen. Heerlijk, als er weer wat opgeruimd is. Zo heb ik een laatje vol met schrijfblokjes, infoboekjes van gemeente en school en wat dies meer zij. Al het oude kan nu weg. En de nieuwe boekjes liggen keurig in het gelid.
Het huiswerklaatje wat we voor de jongens gebruiken is weer in orde gebracht, zo raken we dat niet gauw meer kwijt.


Het kastje voor de bakblikken e.d. heb ik voor iets anders bestemd, omdat ik eerst van alles uit die kast moest plukken voor ik bij de dingen kon die ik nodig had. De bakspullen hebben een nieuwe, handigere plek gekregen. Natuurlijk moest daar dan weer het nodige voor opgeruimd, maar dat zijn spullen die ik eigenlijk maar af en toe gebruik, dus die kunnen ook wat verder weg staan. En toch, dankzij de hobbykamer die ik nu weer dicht bij me heb, in de looproute, klaar voor de grijp.
Grappig is dat wel, je ruimt op en denkt: dit is het meest praktisch. Later blijkt het óf niet helemaal zo te zijn óf bepaalde omstandigheden veranderen weer en je ruimt het weer anders op. Maar ook als je alleen de laatjes leegmaakt, ontdoet van onnodige zooi, even een doek erdoor en weer lekker inruimt geeft het altijd meer ruimte. En niet alleen in de kastjes, ook in mijn hoofd ;-)

Zojuist heb ik boodschappen gedaan, gelijk door toen ik de  jongens wegbracht, dan  heb ik nog een  morgen over tenminste. De boontjes waren weer in de aanbieding, dus nam ik weer wat extra voor de vriezer. Die wil ik vandaag dus wegwerken. En voor ik de boodschappen verder opruim, ga ik eerst de voorraadkast opnieuw ordenen. Zo na de vakantie is het ongeveer één grote graaiplek geworden (zo komt het me voor), dus als ik dat nu meteen ook maar opruim, is er weer een kast gedaan!
En ik wil nog wat lekkers bakken voor de weekwisseling.

Oudste dochter is dinsdag jarig geweest, op haar eerste schooldag. 19 alweer, soms niet te bevatten zo snel als het gaat. Het klinkt cliché maar zo voelt dat echt. Ze viert het niet echt, daar had ze zelf geen zin in. De beide oudste dames zijn nu echt begonnen met hun nieuwe opleiding, het is even omschakelen en wennen. Maar ze vinden het interessant en leuk en hebben er zin in, wat wil je nog meer?



16 opmerkingen:

  1. Lekker zeg weer even wat opgeruimd. Ik heb dat ook wel dat ik iets verander omdat het makkelijker lijkt maar in de praktijk blijkt het dan niet zo te werken. Vaak duurt het dan even voor ik het weer verander en dan wen je er toch aan. Ik grijp zo vaak mis als ik iets verander in de keuken. Dan merk je hoeveel je doet op de automatische piloot. Ik heb ook boontjes gekocht en dat invriezen is een heel goed idee. Ik doe veel om te besparen maar eigenlijk koop ik nooit extra groente voor in de vriezer. Moet ik toch maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat ook niet vaak, meestal hou ik het bij wat de tuin levert.
      Maar sperciebonen hebben we dit jaar helemaal niet zelf, echt een misoogst. En als je dan 35 cent per pond betaalt voor heel mooie boontjes.... is de keuze snel gemaakt.

      Verwijderen
  2. 19, dat gaat snel, fijn dat ze de nieuwe opleiding zo leuk vinden. Ik heb dat precies hetzelfde met die kastjes dan denk ik, dat is praktisch maar dan blijkt het helemaal niet praktisch te zijn. Of het is dat in eerste instantie en later valt het allemaal weer dik tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je dochter! Leuk dat ze het naar de zin hebben.
    Hier het zelfde met kastjes. En voorraden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat aan je dochter! En nog goed opruimen hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de voorbereidingen voor de verjaardag en met alles wat je verder nog doen wilt/wilde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaad, opruimen kan zo'n erg vrij gevoel geven.Fijn is dat hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd met je dochter,en ja die kastjes dat ken ik,denk je dat je het goed hebt ingedeeld is het helemaal niet handig,veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik bedoelde jou niet hoor! :D Nou ja, het ziet er altijd wel heel gezellig uit bij jou maar wel lekker nuchter. Uiteindelijk is het altijd maar een klein stukje van je leven dat je eruit licht voor je blog natuurlijk....

    Maar bij sommige mensen lijkt het zo harmonieus te gaan, de perfect gelukte knutselwerken en cchattige cupcakes rollen van de lopende band en de kinderen zeggen constant hilarische dingen om te lachen in plaats van te zeuren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor een blik:)in je kastje, leuk is dat altijd.
    Leuk, weer eens een opruimverhaal, dat geeft mij altijd ook weer een zetje.
    Gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog van harte met de verjaardag van je oudste!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De opruimwoede gaat weer beginnen...in de vakantie loopt het soms allemaal een beetje uit de hand hè. En ik vond het met onze zoon ook heel wat hoor, toen hij 19 werdt dit jaar. Ineens voor mijn gevoel al zo 'groot', had het met 18 juist weer niet. Fijn dat je dochters met veel zin er tegenaan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij ook lekker bezig in in de keuken ;)
    Geeft een fijn gevoel he!
    Ik kan me er nog niks van voorstellen dat mijn oudste dochter 19 zou zijn, zij is 8 jaar!Maar, het gaat wel hard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ..het is wat he ? Als huisvrouw blijven we ook altijd en eeuwig aan het opruimen. Gelukkig geef jij aan dit verhaaltje nog een positieve noot.
    Succes voor je meiden !

    groeten Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gefeliciteerd met je dochter!heerlijk gevoel hé als je aan het opruimen geslagen bent!Het geeft echt ruimte in je hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...