Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 19 september 2012

Kalf in het weidse weiland

Gisteren, toen ik met Jongste de koeien ging halen, zagen we dat er een kalfje was geboren. Dat was onder de draad doorgegaan van de droge koeien naar de melkkoeien en kreeg direct aandacht van een aantal nieuwsgierige "tantes". 

Farmer gaat het halen met de kruiwagen.

Jongste zoon assisteert.

Het is een flink, mooi vaarskalf.

De vader is een rode stier van onszelf.

Omdat bijna alle koeien al uit het weiland zijn (om gemolken te worden), besluit ik om die laatsten ook gelijk mee te nemen. 
Ja, kun je net denken. Eén is nogal een schuwe rakker en die holt er met de staart in de lucht vandoor.
Kan ik helemaal naar de andere kant van het weiland lopen.
Nou ja, er zitten toch een paar kilootjes teveel aan me, dus vooruit maar weer.

Wie zou hier trouwens niet willen lopen? 
Zo mooi. Ruim en stil.
(Op deze foto lijkt het gras wel geel...)

Er dreigt regen. 

Maar wat een mooie luchten, in welke richting ik ook kijk.
Wist je trouwens dat er gradaties zijn in nacht?
Ik wel, sinds gisteren (zo'n tochtje is altijd leerzaam).
Ik had het over slapen gaan, na het ophalen van de koeien. 
Maar och nee, Jongste had nog heel geen slaap. 
Ik zei: "kijk dan eens naar de lucht, het wordt al een beetje donker."
"Ja", sprak hij; "daar is het nacht."
Hij draaide zich om en wees meer naar het oosten: "daar is het nog nachter!"

De moederkoe haalden we nog uit de andere wei.
En toen was het toch echt bedtijd voor de kleine Farmer!

Dit is het kalf vandaag.

Ze doet het goed!






17 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes. En een prachtige uitdrukking van je zoontje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto's, een vers kalfje, ook al zo mooi, jammer dat hij niet helemaal te zien is, k vind t altijd zo prachtig.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, voor jou nog een paar fotootjes toegevoegd...;-)
      Gisteren was 't nogal wild en moest ik het vasthouden en kon geen verdere foto gemaakt krijgen.

      Verwijderen
  3. lachen he die uitdrukkingen van de kids en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aaa lief zo,n kalfje,maar wat een mooie foto,s joh,voorla die met dat gelige gras echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige plaatjes en prachtige woordjes van je jongste ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoe je jongste het verwoord. En jonge dieren is altijd weer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, zo'n roodbont kalf! En dat 'nachter' is een hele mooie uitdrukking!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Dat klinkt als een mooie natuurlijke bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb het op mijn blog gezet hoor over het boek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb het nog weer goed op mijn blog gezet,met linkjes erbij enzo,je moet gewoon naar blogbooker gaan en daar kun je hem omzetten in pdf bestand,moet jet even laten vertalen op je pc dan werkt het van zelf,als je vragen hebt,vraag gerust hoor,ik ben ook heel lang bezig geweest met uit zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gefeliciteerd met de familie uitbreiding. Leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende plaatjes zeg! Lief kalfje ook. Vroeger deden wij als kind vaak onze hand in de mond van zo'n kalfje en lieten het dan sabbelen. Nu griezel ik daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad prachtig, jullie omgeving. Leuk om te zien, zo'n jong kalfje. Ik zie voor me hoe je het hele weiland ronddoolt op jacht naar die beesten. Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...