Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 13 september 2012

Papa helpen geeft weer energie

Jongste zoon vindt het leuk op school. Maar oh, wat kan het vermoeiend zijn! Sinds de zomervakantie gaat hij nu ook twee middagen  naar school en het wordt van  lieverlee wat teveel. Hyperdruk als hij naar bed moet, huilen en janken vaak om niks... Hij wil persé ook de middagen  naar school. Tot dinsdag. Toen was hij zó moe, dat hij bijna niet wilde eten, maar meer met z'n duimpje in z'n mond zo'n beetje half op mijn schoot lag. " 'k Ben moe...." 
Nou  heeft hij een zeer nuchtere juf, die net zo lief (of liever) heeft dat een erg vermoeid kind een middagje thuis bijtankt dan op school komt en ze er dan niets mee kan. Dus: ja, jochie, blijf nou maar eens thuis. En dat hij dat nu wel wil, zegt genoeg...


Toen ik later de andere jongens opgehaald had zag ik hem -als vanouds, vóór zijn schooltijd- lekker met Farmer meelopen. Weet nog precies wat er gebeuren moet en helpt op zijn manier een handje mee.
En de volgende dag heeft hij weer energie genoeg!

Middelste zoon, hier net geknipt (toen kon ik hem goed op de foto krijgen).
De meiden zeggen: dat is geen fietsenrek meer, maar een motorrek...;-)
Gelukkig komt de ene tand al door...

6 opmerkingen:

  1. Ik heb ook ons zoontje smiddags even op de bank met een filmpje hij is erg moe van drie keer naar de peuterspeelzaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie zo mijn jongste weer zitten, met net zulke blonde haartjes en ook een rode overall. Heel lang geleden want hij is inmiddels 20, en dan ook vaak (als ik het goed zie tenminste) met de laarsjes aan de verkeerde voetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me goed voorstellen dat hele dagen school best vermoeiend is voor hem! Fijn dat de juf er dan ook niet moeilijk over doet.
    Die foto van middelste zoon is echt leuk, zo'n lekker koppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon lekker luisteren en kijken wat het kind nodig heeft... top hoor! En een heerlijk koppie is dat zo weer met die geknipte haartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hoor, een motorrek, mijn kleine meis heeft er ook zo èèn, maar nu aan beide kanten nòg een wiebeltand, hoe gaan we dat straks noemen? hebben jouw meiden een idee?
    groetjes Margje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk als het voor een kind mogelijk is lekker een dagje thuis te blijven!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...