Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 18 oktober 2012

Herfstvakantie, spaarweek en laarzen

Herfstvakantie!! Heerlijk! En dan allemaal, wat een genot. We zijn druk met van alles en nog wat, maar het prettige is dat we ons niet zo druk hoeven te maken om tijd en omdat we met meer zijn en de jongens lekker spelen, schieten de gewone klusjes lekker op en andere doen we niet, omdat dat nu toch niet zoveel zin heeft ;-) Alleen als de jongens binnen zijn kunnen ze samen weleens érg druk zijn.... Gelukkig dat ze ook veel buiten zijn. Oudste zoon helpt vrijwel iedere avond zijn vader met melken, en wordt daarin steeds handiger. Verder zijn de playmobil en de klei deze week in trek.

In het gulden-tijdperk kocht ik ooit op een vrijmarkt voor een habbekrats een doos vol vormpjes en malletjes voor play-doh.
Goed voor uren speelplezier en het ruimt makkelijk op. 
Op den duur worden alle vrolijke kleurtjes één grijze massa waar niet minder lief mee gespeeld wordt.
En wat een feestje dan als je een vergeten verjaardagscadeautje boven op de kast tegenkomt: weer frisse nieuwe kleurtjes!

De muren van de bijkeuken zijn waar 't nodig was geschuurd en gekrabd en moeten nu nog schoongemaakt worden, voordat we gaan sauzen. Dit was trouwens het werk van Farmer en dochters.
En ik heb een nieuwe frituurpan, nou ja, zo goed als nieuw, want ik hem 'm vandaag schoongemaakt. Het is een (dubbele) roestvrijstalen apparaat, dus maakt op zich wel makkelijk schoon, maar 't was natuurlijk weer wat te lang geleden. Bah, wat was dat ding smerig! Maar luttele sopuren later en met brandschone, oudevrouwtjesachtige rimpelhandjes zette ik het ding weer in elkaar.

Deze week was ook de spaarweek, we kregen drie enveloppen van de bank in de bus, voor de jongens, met uitnodigingen om hun gespaarde centjes te komen brengen. Nou doen we dat nooit, want ik neem altijd zelf hun spaargeld voor in mijn portemonnee en ik maak het via telebankieren over op hun spaarrekeningen. Maar goed, het is spaarweek en ze mochten dan een cadeautje uitzoeken. En het leek me wel goed dat ze ook eens zo'n bank van binnen zagen. Toen we bij de bank waren had ik mijn verkeerde (privé)pas bij me, want de bedrijfspas lag thuis. Ik wist niet dat ik die nodig had om hun rekeningnummers te kunnen zien. Later bleek echter dat de jongens helemaal niets konden storten, want zij hebben alleen maar een internetspaarrekening en daar kun je niet op storten (wist ik veel). Ik zei dat ze toch wel allemaal zo'n brief hadden gehad.... dan hadden ze die niet moeten sturen, vond ik dan. Nee, dat vond de (jonge) bankmeneer ook en ik kon gewoon op mijn eigen rekening storten, en het later dan zelf weer overboeken, dan konden ze nu gewoon een cadeautje uitzoeken. Hij deed verder niet moeilijk. Tijdens het uitzoeken kwam er een bankmevrouw aan en die begon een heel verhaal over "Tja, dat zijn de consequenties van een internetspaarrekening, maar u kunt nu  ook meteen een topkid-rekening openen of de rekening omzetten, geen enkel punt..."(Laat maar, dacht ik). Maar over de inconsequentie om dan een brief te sturen, terwijl de jongens daar eigenlijk dus niet voor in aanmerking komen, daar rammelde ze met het grootste gemak overheen, niet in het minst gehinderd door de gedachte dat mensen daarmee op het verkeerde been gezet werden. Ze wilden alle kinderen die kans geven, zo zei ze. De jongens hadden iets leuks uitgezocht en we gingen weer verder. En ik blijf het dan toch een beetje vreemd vinden van die brieven.

Oudste dochter wilde een extra paar rubberlaarzen aanschaffen. De oude zijn niet zo heel best meer en die houdt ze dan voor de bezoeken van andere bedrijven, die heeft ze nogal eens voor haar studie. Bij de Welkoop kocht ze gewone goede Dunloplaarzen voor 38 euro. Ze vond al dat die dingen behoorlijk duur zijn. Komt ze thuis, ligt er een nieuwe folder van de Wildkamp: Dezelfde laarzen voor 16,50!! Gauw het ene paar teruggebracht, geld teruggekregen en naar de Wildkamp gegaan. Daar hebben ze haar maat (40) niet standaard dus kan ze die morgen ophalen. Maar wat een prijsverschil, wij vinden dat haast niet voor te stellen. En de Wildkamp laarzen hebben nog stalen neuzen ook!

En dit vonden de kinderen ook leuk... tot het ging regenen.



13 opmerkingen:

  1. Ach, dat kennen we toch van de banken he: het is nooit hun schuld! Toch leuk dat ze een kadootje mochten uitzoeken, anders was het ook wel zuur geweest. Verder klinkt het bij jullie als een heerlijke herfstvakantie! Hier ook zo een, echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verhaal over de bank doet me hier aan denken:
    http://www.geenstijl.nl/archives/images/emmaheerstenhaaroudersook.html :)

    Fijn van de laarzen. En de bijkeuken. En de frietpan! Goeie vakantie nog jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je je frituurpan makkelijk schoon wil maken, doe dan heet water in een grote bak, doe hier een flinke schep waspoeder bij, laat het een uurtje weken, daarna was je pan gewoon met een afwasmiddel af. Hij is weer als nieuw!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip - Zeeuws knoopje ook.
      Ik ga dat de volgende keer eens proberen want zo duurde het best lang!

      Verwijderen
  4. Heerlijk zo'n vakantieweek waarbij je niet zo op de klok hoeft te letten. Goed dat je de reclame folder nog had ingekeken en voor dat bedrag rij je wel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik lees net van anoniem over waspoeder in de frietpan, maar het kan ook heel goed met een vaatwastablet en dan een nachtje laten staan.
    groetjes,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier waren de kinderen ook aan vakantie toe. En we hebben ook een fijne week gehad. Gezellig dat jouw kinderen zo aan het kleien zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, weer lekker bij gelezen bij jou! Dank je wel ... je bezorgt mij een genietmomentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dochter veel geluk met de laarzen en wat een prijsverschil . Heerlijk hé als kinderen zo kunnen genieten van ''freubelen'' , ik vind dat je dan zelf ook geniet. En de frituurpan schoonmaken het blijft een lastige klus. Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze bank doet niet meer aan spaarweek. Ik weet nog hoe leuk ik het vroeger vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou, toch fijn hé dat ze een geschenkje mochten uitzoeken! zijn jullie niet helemaal voor niets naar de bank geweest!
    Nog een fijne vakantieweek, groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk verhaal weer.. heel herkenbaar... Misschien heb je wat aan "voordeelmuis.nl" om thuis al prijzen te vergelijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...