Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 4 oktober 2012

Kleding doorgeschoven

Vorige week móest er -tussen alle bedrijvigheid door- kleding gepast worden door de jongens. Want ai-ai, Oudste zoon had zondag hoog water en dat kan eigenlijk niet. De rest van de broeken en sweaters bevestigde de (plotselinge?) groei, dus bijna heel de stapel ging naar Middelste zoon. Die kon er een aantal van aan, en de andere blijven gewoon nog een poosje langer liggen. De broeken dan van Middelste zoon? Die gingen linea recta naar Jongste zoon. Sweaters idem dito. De shirtjes heb ik nu niet laten passen, want dat had ik die week ervoor nog gedaan, oh nee, dat was toch in mei ofzo. Jassen, wat een gelukkie, konden ook worden doorgeschoven, en voor Oudste zoon had ik nog een nieuwe hangen die ik vorig jaar in de uitverkoop gekocht had. Ik ben verwend. Drie jongens op rij, allemaal niet al te afwijkend van postuur.

Ik kan bij ons in de buurt nooit zo goed slagen in de kringloop en van wat ze in de tweedehands kledingzaakjes/beurzen nog voor de kleding vragen, daar schrik ik altijd van en ga daar niet meer naar toe. Ik krijg ook weleens kleren voor de jongens, maar omdat Oudste zoon (de anderen trouwens ook) vrij smal is, vallen vooral de broeken nogal eens te wijd uit. Ook de sweaters wel, soms heb je van die dingen die sloeberig wijd maar toch te kort zijn. Voor achter (daar heb ik dan ook nog een stapeltje voor) vind ik dat niet zo erg, maar voor school koop ik dan liever een paar nieuwe, natuurlijk wel betaalbare. Te meer omdat ze het dus toch met mekaar een hele poos dragen - mits het heel blijft natuurlijk. En soms krijg ik nog wel heel mooie dingen tweedehands.  En de jongens: die vinden 't al gauw best. Alleen kriebeltruien vinden ze akelig.

Omdat Jongste dochter een kapotte tas had die niet meer te maken viel, ging ik met Oudste dochter, Jongste dochter en Oudste zoon naar de stad. Gelukkig dat de andere jongens niet mee hoefden want om eerlijk te zijn vind ik dat een uitputtingsslag, drie tegelijk om kleren te kopen en dan niet alleen wat mijn lichamelijke toestand betreft, ook betreffende mijn portemonnee.


We kochten voor Jongste dochter en Oudste zoon en Middelste zoon een nieuwe tas. De bodems van de tassen van de jongens waren namelijk poreus geworden. Ze vonden het een feestje om een nieuwe te krijgen. Ik heb erop gelet dat de bodems van de tassen een dubbel laagje hebben. Net wat steviger. Nadat we ook nog wat geld gewisseld hadden voor een paar broeken-sweaters-rokje-truitje konden we weer naar huis. Ik vind winkelen best leuk, eventjes, maar dan word ik er al gauw een beetje gammel van.

Verder was deze week weer vol met van alles en nog wat: de eerste Bijbelkring-avond van het seizoen, die ik niet graag mis. Een schoolgesprek. Een bezoek aan mijn moeder: mijn Farmer en mijn broer hebben een paar klusjes voor haar gedaan, ik heb alleen gekletst ;-)
Vandaag is de juf van Jongste geweest en morgen komt Bas, een pop die logeert bij Jongste tot maandag (soort Flip de beer). En , jaja, nog een aantal kasten onder handen genomen, in de keuken heb ik weer heerlijk nette laden, kan geen vuiltje velen op 't moment want bleef het nou maar eens zo helder en keurig, en in de bijkeuken. Dat laatste was ik al van plan voor de vakantie, kun je nagaan. Alles volgens hetzelfde principe: wat ik zelden gebruik een deurtje verder en wat ik nooit gebruik weg. Overzichtelijke en praktische kasten zijn het resultaat.

Wat is een week.



16 opmerkingen:

  1. zo ik ben weer bij... wat een enerverende dingen he?
    Leuke tassen trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien ben je goed geslaagd zeg! Moet toch een heel voldaan gevoel geven, zo´n dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed dat ze nu weer wat voorzien zijn, tis inderdaad nogal een veldslag zo, op verschillende manieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier kon ook altijd fijn worden doorgeschoven met de jongenskleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pfff hier ook deze week enorm met kledingkasten opschonen bezig geweest... veel gekregen, veel staat weer in zakken om doorgegeven te worden ook....De pubers moeten van mij zelf hun kleding nakijken...maar ehmm soms help ik wel ff een handje anders gebeurt er niks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meiden doen het hier ook zelf. Ik had ook een zak vol om weg te geven!

      Verwijderen
  6. Mijn middelste zoon heeft plotseling ook broeken die te kort zijn, en truien met te korte mouwen! Ineens zag ik het. Ook wij hebben een heleboel kleding liggen, die doorschuift, en ik vind het altijd een hele klus om uit te zoeken. Het nadeel is dat ik je nooit eens lekker veel kunt wegdoen, omdat ik vind dat ik het moet bewaren voor het volgende kind.

    Ik vind vooral de achterste tas erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is van Jongste zoon, niet nieuw maar door de beide andere jongens al gebruikt. Die vinden hem op een gegeven moment te kinderachtig. Maar het is een heel sterke tas die ik ooit kocht voor een afgeprijsde 10 euro. Nog steeds geen mankementje aan te zien.

      Verwijderen
  7. Hier ook zo'n landverhuizing met kleding. Ze groeien zo hard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo gebeurt er veel in een week!

    Ik schuif ook meestal wel door met de jongenskleding. Zo doe je er heel lang van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben een dochter en zoon , dus toen die klein waren kon ik wel wat kleding doorschuiven maar niet alles :) Nu gaat het anders , als ik iets koop voor manlief of zoon en één van beide vind het niets dan wordt het alsnog doorgeschoven :), Ik weet van thuis met 3 meiden dat mijn moeder ook altijd alles doorschoof en wat dan nog goed was werd weer doorgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja hier ook een weekje met alleen maar kleren aan het uitzoeken,hier ook wel door schuiven maar er zit best veel tussen,maar ik bewaar het wel dan maar 2 jaar of 3 jaar bewaren ,scheelt altijd ,ik krijg ook best veel voor de kleintjes dat is wel heel erg fijn,scheelt een stuk.

    fijn weekend
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben hier een aantal kledingbeurzen met leuke prijzen, maar nu ze ouder worden haal ik er niet zo veel meer vandaan voor de jongens. Ik heb ook van die magere jongens en haal alleen nog maar broeken van de CenA. 2 broeken voor 30 euro. Neem alleen de slim fit modellen, daar zit tenminste ook nog verstelbaar elastiek in bij de grote maten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een noodzakelijk kwaad noemen we het dan maar hè, dat shoppen. Ook wel weer leuk als je dan tevreden gezichten ziet. Fijn dat je sommige kleren weer door kan schuiven. Ik hoef voor mn zoon niet meer op pad, heb dus makkelijk kletsen, soms ging ik wel eens mee, gewoon voor de leut.Maar nu hij een meisje heeft, tel ik niet meer mee natuurlijk...[ha,ha]
    Fijn dat je ook goeie en leuke tassen hebt kunnen vinden. Hele klus, zo alles bij elkaar. Ik moet zeggen dat het 'winkelen' me ook niet meer zo boeit hoor! Heb de pap dan ook glad op. Maarja, zo af en toe....
    En ja...een week is niks, joh. Hier ook alles weer begonnen. Verenigingen en categesatie, bestuursvergaderingen, enz. Alles weer inplannen.
    Fijn weekend voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik herken het helemaal! Ik heb ook drie jongens, heerlijk vind ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo jij bent weer klaar voorlopig. met de kids of niet.. hier in t gezin kan helaas niets doorgeschoven worden maar wat zoon te klein was en t was weer een hele hoop heb ik doorgegeven aan jongen uit zoon klas..Gebeurt hier veel op school. Helemaal leuk. twee keer per jaar komt mijn vriendin uit Den haag met een stapel nieuw gekochte kleding voor zoon..en gisteren was t weer zover. 11 shirts/truien, 8 hemden 4 onderbroeken,4 broeken en 10 paar sokken...Helemaal leuk. Altijd weer een verrassing wat er uit de tas komt. Zij vindt dat leuk om te doen( ze heeft zelf bewust geen kinderen) en al vanaf dat zoon geboren is vindt ze kleding kopen voor hem leuk.Oma kan er ook wat van die koopt ook zo hup wat ze leuk vindt. Dus de kledingkast van zoonlief is altijd goed gevuld.en natuurlijk kopen we zelf ook wel het een en ander.Maar goed wat weer te klein is geven we dooren dat is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...