Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 24 oktober 2012

Zonnestraaltje

Vandaag is Jongste Dochter jarig. Altijd denk je op zo'n dag wel terug aan de dag van de geboorte. En al is het 15 jaar geleden, sommige dingen haal je voor de geest alsof het de dag van gisteren was, die vergeet je nooit. Als gezin maakten wij toen een heel zware tijd door, met grote zorgen. De toekomst scheen toen één groot brok duisternis te zijn. Ik wil er hier verder niet over uitweiden, maar boven bidden en denken is later alles goed gekomen. Zelfs moet ik zeggen beter dan voorheen, omdat wij daar op een bepaalde manier weer sterker uitgekomen zijn.
Maar temidden van die grote moeiten en zorgen is jongste dochter dus geboren. Voor mijn gevoel was er nauwelijks de gelegenheid voor om nog een kind te baren, maar als het dan zover is, ontvang je de krachten. En hoewel ze 9 dagen over tijd was, toch het lichtste baby'tje van alle Farmertjes: precies 8 pond, schoon aan de haak ;-) En al de Farmertjes zijn ook altijd vrij lang geweest dus ja, een lekker mollige baby, maar mooi in verhoudingen, geen propperig dikkertje. Lang kaal geweest, maar nu een prachtige bos krullen (echte pijpekrullen zelfs af en toe).
Zij was ook een rustig, lief kindje. Een zonnestraaltje voor mij, het hield mij mentaal mede op de been.
En zo is ze nog steeds wel. Natuurlijk heeft ze haar puberluimen, waarin sjachobuien afgewisseld worden met enorme giechelbuien. Maar rustig, sociaal en zelfstandig zijn termen waarmee zij getypeerd kan worden. Muzikaal, slim en droge humor voegen we er nog aan toe. We zijn heel blij met haar.



En fotograferen is een hobby, vooral voor luchten heeft ze een zwak.
Deze foto's zijn door haar gemaakt.


Vrijdag wil zij het vieren met haar vriendinnen en  klasgenoten, samen met een vriendin die al jarig geweest was. De garage is ervoor opgeruimd, we zetten de middag ervoor een elektrisch kacheltje erin om het een  beetje behaaglijk te  maken, dan zal dat best gaan, we hebben dit vaker bij de hand gehad.
Voor zaterdag verwachten wij dan nog de visite van familie, dus je begrijpt, ik mag mijn bakkunsten weer uitleven.


22 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd allemaal en veel plezier met het bakken en de feestjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je jongste dochter! Onze lichtste baby was ook 8 pond, ook 'n kleintje dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je jongste dochter. Mijn kindjes waren 3,4 en 3,0 kg.
    Mooie foto's heeft ze gemaakt, leuk zo'n hobby. En voor dit weekend veel plezier op het feestje, het kacheltje zal geen overbodige luxe zijn geloof ik. Het wordt aan het einde van de week koud.

    Wij hebben je nasi-recept ook al uitgeprobeerd en mijn manlief kon niet op houden met zeggen dat hij zo heerlijk had gegeten. Hahaha. Hij eet eigenlijks altijd lekker, maar het viel gewoon echt goed. Ook omdat ik nooit kruiden gebruikte in mijn nasi. Dus een blijvertje. Dank je wel.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele fijne verjaardag voor haar!!! Geniet er allemaal van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartelijk gefeliciteerd met je jarige dochter en alle goeds voor haar nieuwe levensjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd! En? Ga je zelf taarten maken? (of ben ik nu erg nieuwsgierig:-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het even kan maak ik de taarten altijd zelf ja, zo leuk...

      Verwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zonnestraal!

    de 'de zwaarste' van mijn kindjes was 6 pond, de lichtste bijna 3 pond!
    (8 weken te vroeg geboren)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ken ik niet: ik moest altijd wachten.
      En kleine baby's: ik blijf me bij kraambezoeken daarover verwonderen.

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd!! Jullie zullen vast genoeg ruimte hebben voor en gezellig feest met klasgenoten. Veel succes met bakken en een heel fijn feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd,en succes met bakken en veel plezier met de voorbereidingen van het feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte! Hier vandaag ook een jarige, ons vijfde kind, de derde zoon werd 11 jaar geleden geboren. We hebben net de zelfgebakken chocoladetaart op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd!
    groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je dochter. Wat heerlijk zo'n krullenbol. Mijn jongste dochter had tot haar 4e jaar bijna geen haar en daarna ook een bos vol krullen. Geniet van alle feestelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was het een leuke dag? Heel byzonder dat zij juist in die donkere tijd voor jullie, geboren werd. Dat blijf je altijd onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje gewoon hè, het eigenlijke vieren komt nog.
      Heel bijzonder ja, en -zeg ik achteraf- zo wijs en zorgvol geleid...

      Verwijderen
  14. Gefeliciteerd nog! Ik moet dan ook altijd terug denken aan de bevalling en zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...