Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 30 november 2012

Feest voor Oudste zoon

Woensdag was een feestdag voor Oudste zoon, hij was jarig! Ik had voor hem een Siku maïshakselaar gekocht. Ons budget is ca. 50 euro voor een verjaardag, dus konden er nog wat kleinigheidjes bij die door z'n broertjes gegeven werden. De zussen kopen altijd zelf iets. Eén van die kleinigheidjes was een meetrolbandje. Ik zag bij de bouwmarkt een pakje met twee kleintjes, van 3 en van 2 meter, voor 5 euro. Ik heb ze uit de verpakking gehaald en eentje ligt nog ingepakt voor Middelste zoon. Dit blijkt een erg leuk cadeautje te zijn, alles wordt gemeten. Zelfs de afstand tussen zijn voeten terwijl hij wijdbeens staat ;-)
Hij kreeg van opa en oma een echte hamer en een mooi korte zaag. Niet zo'n kinderpakketje maar echt gereedschap, waar hij altijd wat aan heeft. 
De verjaardag voor de rest van de familie hopen we over een paar weken te vieren, dat doe ik sinds ze ook kinderfeestjes houden in één keer, scheelt een hoop drukte en ik vind het ook voor de familie erg belastend om twee keer (een eind) te moeten rijden.


Natuurlijk mocht hij trakteren. Ik had saucijzebroodjes gekocht van de Aldi. Ik had ze zelf kunnen maken maar ik koos er deze keer voor om snel klaar te zijn. Je hebt tegenwoordig ook van die kleine hapjes, al voorgesneden maar die vinden wij erg ieniemini, dus ik heb gewone genomen, die doormidden gesneden en warm gemaakt in de oven.
7 vriendjes kwamen na schooltijd naar de boerderij. Deze groep jongens houdt erg van het vrij spelen, dus met een paar spelletjes was ik al klaar. Erg in trek was het kegelspel, oftewel budget-bowlen. Ik nam 10 plastic flessen, vulde die tot de onderkant van het etiket met water, zodat ze niet al te makkelijk omvallen. Een bal erbij en gooien maar. Ik gebuikte een kleinere bal dan een voetbal en het lukte niemand om alle flessen om te krijgen, per beurt mochten ze twee keer gooien. Toch waren ze erg enthousiast.
Ook had ik een parcours uitgetekend van ca. 25 meter  lang en 1 meter breed, daar moesten ze het spel "slakkegang of hazewind" spelen. Zo langzaam mogelijk naar de andere kant fietsen, zonder buiten de lijn te komen en voet op de grond betekende strafpunten. Weer wat anders dan het altijd maar snel-sneller-snelst proberen te zijn. En een kunst apart, ze moesten de juiste mix zien te vinden tussen net niet vallen en toch zo langzaam mogelijk te fietsen. En terug moesten ze weer zo hard mogelijk...
Ik heb zelf wel een spelletjesboek, maar ik had in de bieb nog een paar andere gehaald waar ik dit laatste spel en nog meer leuke spelletjes uit heb gehaald. Ik heb ook nog een aantal leuke dingen gevonden voor het feestje van Middelste zoon, die over 14 dagen weer jarig hoopt te zijn. Er zijn zoveel leuke dingen te verzinnen om een feestje leuk te vieren zonder dat het veel hoeft te kosten. En zoals gezegd, verder hebben ze heerlijk rondgestruind en gespeeld, compleet met zwaarden en stokken, gevaarlijke omgeving hier ;-)

Toen ik de hapjes op school gebracht had, nam ik Middelste zoon mee naar huis. Hij zag in-wit en had erge buikpijn. Nummer 4 van het gezin....  die zit nu nog lekker uit te zieken. Vorige week waren Oudste zoon en Jongste dochter ziek en die week daarvoor Jongste zoon.
Momenteel heb ik niet zoveel tijd om te bloggen. Dus moeten we het maar doen met zo'n 1 x per week.
Dinsdag was er een landbouwvoorlichter, woensdag was dus de verjaardag van Oudste zoon en donderdag de timmerman om een nieuw kozijn met draairamen te zetten. Omdat Farmer zelf het oude raam al had uitgesloopt en meehielp met het zetten van het nieuwe, drukt dat de tijd (dus kosten) die de timmerman ermee bezig is. Dit waren ze zo ook overeengekomen.
En nu rest ons dames nog het reinigen van de stofzooi....




12 opmerkingen:

  1. Proficiat met oudste zoon en beterschap met middelste en alle anderen die het nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon. Wat leuke kado's kreeg hij. Heel veel beterschap voor de andere zoon.
    Ja het gezin gaat natuurlijk voor bloggen je hebt groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je zoon. Echt gereedschap is toch wel het leukst. Heerlijk zo'n feestje thuis. Kost wel een hoop energie, maar ik heb het er wel voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. van harte gefeliciteerd met deze zoon. Mooie cadeaus. Leuk trouwens dat we hetzelfde budget aanhouden.

    Hier ook zieken. Niks aan hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jakkie meid al die ziekte niks aan. Ik heb zelf twee weken nodig gehad om op te knappen. Klinkt als een prachtig feestje!En nog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kado's, om jaloers op te worden. Ik heb zelf ook mijn eigen gereedschap (waar mijn man niet aan mag komen, want anders ben ik het heel de tijd kwijt) in m'n schuurtje, heerlijk is dat :)
    Fijn weekend, groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd.. zo doe je ons weer ideeën aan de hand.. leuk dat kado van die hakselaar.. geen kind in de stad zou dat iets zeggen.
    En dat gereedschap van opa en oma is ook geweldig.
    Dat idee van rolcentimeter daar kan ik wat mee. Dank voor deze tip.
    Hartelijke groeten en sterkte met alle drukke dingen. Toch heel leuk om af en toe iets van jullie te horen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow zeg, is oudste eventjes verwend zeg! mag wel een keertje hé, zeker als je jarig bent. Proficiat oudste!
    En middelste: dat komt allemaal weer goed hoor!
    Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd!!! Lekker die traktatie! En als de zieken allemaal om de beurt komen, dan duurt het lang hè. Bij ons ging het in 1 keer en dus veel sneller. Maar niets is ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd nog! En volgens mij doet er echt een buikvirus de ronde, want ook hier in de Achterhoek hoor ik diverse mensen met buikgriep.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...