Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 12 november 2012

Moeders met een vooruitziende blik....

... verstoppen de cakedoos zodat iedereen 's avonds nog een plakje heeft.

... leggen het schone goed al klaar zodat aangekoekte ventjes meteen door kunnen lopen om zich de oren te laten wassen ;-)


... zeggen telkens dat ieder zijn laarzen en overalls e.d. op moet  hangen - maar helaas toch een laars gevonden met een hap eruit én een bodywarmer die de body niet zo warm meer houdt... men hoede zich hier voor Het Knaagmonster. En dat terwijl die naar hartelust op een blok hout mag knagen...

... lopen niet te hard van stapel en vallen niet. Wat ik wel deed, vorige week, met als gevolg een blauwe plek, inmiddels paars, op mijn bovenbeen. Ter grootte ongeveer van een hamburger. Ai.
Middelste zoon die altijd links naast me zit aan de eettafel wilde zijn genegenheid tonen door lekker op me te gaan leunen... ik jodelde zo'n beetje.

 ... zorgen op tijd voor een cadeau in huis - maar ik moet er voor een deel nu nog op uit. Vanmiddag heb ik het nodig.... mijn lieve moeder is jarig vandaag. Ze houdt het pas zaterdag voor haar kinderen en vandaag voor de broers en zussen van mijn ouders, anders kan ze iedereen niet bergen. Ik ga echter vanmiddag even voor de gezelligheid met Jongste, en om een handje te  helpen, mijn zus is er vandaag ook de hele dag. Dus kan ik de rest ook zaterdag geven... (idee!).

.... beseffen dat 's middags de playmobilbak opnieuw omgegooid wordt, dus ruimen het nu maar eens niet op en doen de wekelijkse kamerbeurt dan maar een keer met de Franse slag.

... schillen 's morgens al de aardappels voor het avondeten, maken de spruiten vast schoon en zorgen dat de kipfiletjes uit de vriezer gehaald zijn. Alles klaar voor als bij thuiskomst alles rap-rap opgezet moet worden. Gevulde, zelfgemaakte champignonsaus erbij want die was over van gisteren... mjam mjam... zo lekker bij spruiten. En bij de boontjes die de spruitenweigeraars dan eten zullen.... Natuurlijk had ik met vooruitziende blik extra veel ervan klaargemaakt.


... en dit heeft niet zoveel met vooruitziende blik te maken als wel met een rustgevende blik.. de jongens hadden deze schilderijtjes gemaakt op de kinderclub en ik vond het wel zo gezellig om ze op te hangen, mooie herfstplaatjes toch door die kleurtjes.



Nog andere vooruitziende moeders?



21 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je moeder en fijne dag!
    Probeer ook zo veel mogelijk vooruit te zien. Vanmorgen ging dochter naar studie/kamer. Van alles klaargezet koekjes, flesje water, jas nog even gerepareerd..., maar de handschoenen lagen nog op zolder. Terwijl ik ze eergisteren nog in mijn handen had gehad.... Aan de andere kant.... meiden van 20 mogen ook zelf wel eens vooruitzien, vind je niet. Misschien worden ze wat te veel verwend door die vooruitziende blikken van ons..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, eerlijk gezegd doe ik dát soort dingen dan weer niet. Onze meiden zorgen voor hun eigen natje en droogje, brood smeren om mee te nemen doe ik ook nooit voor ze, doen ze altijd zelf, vanaf de eerste dag dat ze naar het voortgezet onderwijs gaan. Ook voor vakantie inpakken doen de dochters het allemaal zelf. Maar dat komt denk ik ook wel omdat ik de jongens nog heb om naar om te kijken.

      Verwijderen
  2. Jij bent echg een kei!:-) ik ga weer door met de was heb weer een gevoel dat er weer een wasje gedraaid moeif worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gefeliciteerd met je moeder,erg leuke foto die laatste,staat erg gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, ik ben ook zo'n moeder :-) Fijne verjaardag van je moeder en wat een pech, die hamburger-plek op je been.Gelukkig geen gebroken been, dan was je verder van huis.

    Laatste foto is een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je moeder!
    Tja, hier probeer ik het wel die vooruitziende blik, maar het werkt helaas niet altijd als je nogal eens impulsieve ideeën heb zo als wij...
    Wat een leuke schilderijtjes! Het ziet er erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou ik probeer ook altjd wat kadootjes enzo in voren te hebben, dat lukt meestal goed, en idd wat lekkers verstoppen/wefzetten zodat iedereen zijn deel krijgt , doe ik ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
    Helaas wil dat vooruitblikken bij mij niet altijd even goed, maar ik probeer het wel.
    Wat leuk, die schilderijtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je moeder!
    Ook ik ben zo'n moeder met (soms) een vooruitziende blik. Maar manlief zegt dat het gewoon verwennen is, hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op sommige dingen vooruitziend ja, maar oei, op een heleboel dingen kan ik nog wel wat vooruitziende blik gebruiken - 'vooruit werken' zeg maar, ik loop eerder achter de feiten aan met alles wat ik moet doen... Leuk die schilderijtjes! En sterkte met je been... Ik loop in de haast (met ondertussen een verstrooid hoofd) ook nogal eens tegen dingen aan, en heb dus heel vaak blauwe plekken op mijn schenen - net een klein kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ....heel herkenbaar ! Zo vaak moet je vooruitkijken. Maar het levert ook veel op ! Weer heel leuk geschreven ! groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd nog met je moeder! Ik had altijd wel een vooruitziende blik, maar sinds vorig jaar doe ik meer per dag. Niet dat dat bevalt, lukte gewoon niet beter. Nu zie ik hier weer vooruitgang in, gelukkig, want het is veel praktischer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je moeder. Ook ik kijk vooruit zoals groenten die in de aanbieding is en s'winters veel duurder in vriezen of wecken. Werkkleding voor zoonlief die altijd wel een paar goede werkbroeken of truien kan gebruiken , sokken breien zomers voor de winter. Soep meer maken en dan het teveel invriezen. Ik denk dat veel vrouwen dat eigenlijk wel doen vooruit denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben redelijk vooruitziend bezig, omdat ik mezelf de stress wil besparen als dingen niet op tijd afkomen, kapot of kwijt zijn! Ik gun mezelf een enigszins rustig bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. volgens mij doe je het echt zo gek nog niet, haha.
    je bent een beste moeder hoor... en omdat je ook nog heerlijke blogs levert krijg je van mij een liebster Award, kijk op mijn blog van morgen om te zien wat dat is.
    Ik link mensen naar jou door.. kunnen ze ook genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke blog, ik ben geen moeder, maar ik herken wel dingen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie blog weer van jou! Heerlijk om te lezen.
    Maar dat vooruitzien...? Ik wou dat ik daar ook een beetje een handje van had. Ik laat veel op zn beloop, er moet dan veel op het laatste moment gedaan worden. Heel dom, kom mezelf dan ook telkens weer tegen, ik moet er maar is goed in gaan trainen.
    Nog gefeliciteerd met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, ik heb je een award gegeven. Zie dat je deze week al eerder 1 ontvangen hebt. Je verdient het. Altijd zulke leuke stukjes.
    Zie mijn blog: http://zeeuws-knoopje.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier zitten hele herkenbare dingen tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik heb je een award gestuurd, zie mijn blog
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...