Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 18 december 2012

Rustige dinsdag en zelfgemaakte kniebadge

Wat een druilerige sombere dagen. Buiten dan hoor, want binnen is het gezellig.
Lekker aantutten vandaag... zo prettig na een paar hectische weken. Dat wil niet zeggen dat ik niets doe, maar mijn agenda is prettig leeg deze week, op de kerstfeesten van de basisschool na. Niet veel buitenshuis dus. En volgende week is het alweer vakantie, dus wil ik zeker nog even wat opgeruimd hebben. Niet om alles steriel glad te hebben voor de feestdagen, dat is het hier nooit, wel om straks ruimte te hebben in huis (en in mijn hoofd) voor de jongens. Zodat ik wat meer tijd voor ze heb en ook meer verdragen kan.

Dus.....
De rommel ruim ik zoveel mogelijk op.
De administratie werk ik even bij. 
De was werk ik zo veel mogelijk weg.
De rommel ruim ik op.
Ik verschoon de jongensbedden nog.
Ik repareer nog een broek.
Ik wil de ramen nog weer zemen (lebberhond)
En de overloopkast schoonmaken en opruimen.
Ik lees een hoofdstuk uit een boek.
Ik ruim de rommel op....


Vanmorgen de stoofpeertjes opgezet, met suiker, kaneel en een scheurtje rode wijn. Gelijk maar custardpudding gekookt voor vanavond, lekker met eigengemaakte aardbeiensaus. Aardappelrestjes worden opgemaakt door ze te bakken, straks. Gewoon simpel, met wortels en erwten erbij, maar een smulpartijtje voor de Farmer(tje)s.

Een paar weken geleden had ik zin om eens iets extra's uit te proberen bij de zoveelste -zucht- broek die ik repareren moest. Het leek me leuk om zelf een badge te maken in plaats van een gewoon stuk spijkerstof, zoals het meestal -want weinig tijd- gebeurt.

De oortjes zijn alleen vastgestikt aan de kant, dus kunnen ze "bewegen".
De reacties variëren hier, van Pfffgg nee... (pubers) tot hé ja, leuk (oudste dochter)... Ik zelf vond het wel aardig, vooral dat ze meteen zagen wat het voor moest stellen ;-) En het feit dat Middelste zoon hem ook wel op zijn broek wou, terwijl Jongste het ineens prettig vond om 's morgens zijn kleren aan te moeten trekken....

Ze zijn nogal moeilijk wakker te krijgen van de week.
En nog moeilijker naar school te krijgen.
Bijna vakantie, jongens....


Ow.... weten jullie eigenlijk wel wat het voorstelt?






12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stukje. Zo grappig dat zinnetje van die lebberhond...onze ramen zien er ook alweer uit alsof ik ze een jaar niet gedaan heb.
    Leuke, originele badge en ...wat fijn dat het bijna vakantie is hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gewoon, die kniebadge. Erg leuk vind ik hem!Idd fijn dat ze het herkenden. Goed van je dat je deze week geniet van de rust. Binnenkort is de sfeer weer anders leuk in huis hè, en ook wel weer lekker, even vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de vakantie probeer ik het hier ook opgeruimd te hebben. Spic en span zal het niet zijn,want volgende gaan de verbouwingen verder( nieuwe keuken, dus de oude zal verder gesloopt worden.)


    Volgens mij is de badge een leeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst wat een mooie foto bovenaan je blog en leuk hoe je de kapotte knie hebt opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke oplossing van de knie en volgens mij is het een leeuw.
    Hier moet ik ook nog even de handen uit de mouwen stropen, donderdagochtend laatste ochtend en dan vakantie. En net wat je zegt als het in huis rustig is, zijn de kinderen dat ook. Ik ben blij dat je dit blogje hebt geschreven en ik dit gelezen heb want dan weet ik wat mij deze 2 dagen nog te doen staat. En idd er de komende 2 weken zoveel mogelijk er voor de kinderen er zijn en meer kunnen verdragen, want onze oudste is moe!!! en echt toe aan vakantie.

    Fijne kerstdagen en een goede vakantie toegewenst.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jaaa leuk een leeuw,en ja pubers die vinden niks mooi,tenminste mijn pubers hebben overal comentaar op wat ik doe of maak,ggrrr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn het aan hun stand verplicht, denk ik dan altijd maar ;-)
      En ja het is een leeuw.

      Verwijderen
  7. Ja, hier ook de laatste loodjes voor de vakantie...
    Wat origineel, die kniebadge!
    Ik heb hier ook nog wat spijkerbroeken liggen van de jongens met doorkijkjes...die liggen ook te wachten tot ik het sluit...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker zo aan rommelen! En dan straks lekker genieten van de vakantie... En wat een leuke kniebadge, crea hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh hij is leuk geworden, ik denk een leeuw?
    En sjucht ook hier moeten de ramen nog weer een keer, on begonnen werk.....lebberhond, smeerkinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker stoofpeertjes en custardpudding. Leuk om zo een broek nog lange tijd mee te laten gaan in deze dure tijd. Heb net man's trui onder handen gehad. Dankbaar werk vind ik dat. Een leeuw zeggen ze, ik dacht meer aan een beertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een leeuw! Heel duidelijk. Ik vind het een leuke kniebadge hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...